Profil zaufany – co można załatwić w ZUS?

Profil zaufany jest bezpłatną metodą potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji – to odpowiednik kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Wykorzystując profil zaufany można załatwiać sprawy administracyjne (np. wysłać pismo, odwołanie, skargę, wysłać deklaracje zgłoszeniowe do ZUS) drogą elektroniczną, bez konieczności osobistego udania się do urzędu.

Elektroniczne zwolnienie chorobowe

Do końca 2017 zwolnienia ZLA tzw. L4 mogą być wystawiane w formie papierowej i elektronicznej. Forma elektroniczna zwolnień ma być obowiązkowa od 2018 roku. Zmiany oznaczają, iż od 2018 roku każdy pracodawca i lekarz musi mieć założone konto na PUE ZUS.

Samodzielne prowadzenie księgowości w małej firmie

Samodzielne prowadzenie księgowości nie musi być skomplikowane. Nie trzeba do tego certyfikatu księgowego. Wystarczy dobry program księgowy, podstawy księgowości i ogólna wiedza, jak prowadzić firmę.

Deklaracje zgłoszeniowe dla pracowników

ZUS ZUA – formularz ten ma zastosowanie w przypadku, gdy zgłaszamy pracownika do wszystkich składek, czyli umowa o pracę albo umowa zlecenie, gdy ze zlecenia będą opłacane wszystkie składki.

Deklaracje elektroniczne

Deklaracje elektroniczne to bezpłatna usługa umożliwiająca składanie deklaracji podatkowych za pomocą Internetu. Składanie e-deklaracji nie wymaga już posiadania podpisu elektronicznego.

Regulamin e-deklaracji z danymi autoryzującymi

Treść regulaminu:

Lista zmian w aplikacji: czerwiec 2014

Zmiana najważniejsza – koniec wizyt w ZUS. Nowa wersja IFI to 100% elektronicznej integracji z ZUS. Co to oznacza? Koniec składania papierowych deklaracji, koniec korzystania z programu Płatnik. Wystarczy konto w ifirma.pl.

e-deklaracje bez podpisu kwalifikowanego (VAT-7)

W ifirma.pl możesz wysłać e-deklaracje VAT-7 bez użycia podpisu kwalifikowanego.

e-ZUS – wysyłka deklaracji

Rewolucja nie na żarty! Naszą platformę zintegrowaliśmy z systemem Elektronicznej Wymiany Dokumentów ZUS. (Usługa dostępna od 26.06.2014)

Czy podpis elektroniczny przydaje się w prowadzeniu firmy?

Podpis elektroniczny to dane w postaci elektronicznej dołączane do informacji wysyłanych drogą elektroniczną (Internet, CD-Rom, dyskietka), służące do identyfikacji osoby przesyłającej. Jest to – inaczej mówiąc – deklaracja tożsamości autora. E-podpis zawsze jest przypisany do konkretnej osoby i może mieć taką samą moc, jak podpis odręczny.
Strona 1 z 212

Kontakt

pon.-pt.: 9:00 - 20:00

e-mail: bok@ifirma.pl

telefon: 801 006 008

telefon: 71 769 55 15

BR ifirma.pl: 71 769 55 81

profil FB: facebook

profil G+: google+


Nie odnalazłaś/eś informacji?

Nasze certyfikaty

certyfikat GPW ifirma - partner NASK ifirma - partner GOOGLE