Pojęcie transakcji w rozumieniu limitu transakcji gotówkowych

Transakcje na kwoty od 15 000 zł zawarte od 1 stycznia 2017 r. muszą być opłacone za pośrednictwem rachunku płatniczego., w przypadku zapłaty gotówkowej przedsiębiorca traci możliwość rozliczenia kosztu w prowadzonej przez siebie działalności. Sprawdź jak rozumieć pojęcie transakcja.

Remanent na koniec roku 2016

Podatnicy są obowiązani do sporządzenia i wpisania do książki przychodów i rozchodów spisu z natury (remanentu końcowego) towarów handlowych, materiałów podstawowych i pomocniczych, półwyrobów, produkcji w toku, wyrobów gotowych, braków i odpadów na koniec każdego roku podatkowego.

Wystawianie faktur za usługi budowlane – zmiany w 2017 r.

Nowelizacja ustawy o podatku VAT wprowadziła nowe zasady w zakresie fakturowania usług budowlanych.

Rozliczenia kwartalne VAT od stycznia 2017 r.

Przedsiębiorco sprawdź kto w nowym roku straci możliwość rozliczenia kwartalnego w podatku VAT. Nowe przepisy znacznie ograniczają możliwości rozliczenia kwartalnego.

Jeżeli nie wiesz czy posiadasz status mikroprzedsiębiorcy sprawdż tutaj jak się go ustala

Od 1 stycznia 2017 roku czynni podatnicy podatku VAT, którzy nie mają statusu mikroprzedsiębiorcy mają obowiązek wysyłki ewidencji VAT w formie plików JPK. U mkroprzedsiębiorców obowiązek wysyłki plików JPK ewidencji VAT wystąpi dopiero od 1 stycznia 2018 r.

Remanent śródroczny

Podatnicy zobowiązani są do sporządzenia i wpisania do Księgi Przychodów i Rozchodów spisu z natury (remanentu) na dzień 1 stycznia, na koniec każdego roku podatkowego, na dzień rozpoczęcia działalności w ciągu roku podatkowego, a także w razie utraty w ciągu roku podatkowego prawa do zryczałtowanego opodatkowania podatkiem dochodowym, zmiany wspólnika, zmiany proporcji udziałów wspólników lub likwidacji działalności.

Sprzedaż wysyłkowa a kasa fiskalna w 2017 r.

Ministerstwo Finansów planuje zmianę zasad korzystania ze zwolnienia z obowiązku rejestrowania na kasie fiskalnej sprzedaży wysyłkowej.

Wydatki na ubezpieczenie samochodu w kosztach uzyskania przychodów

Używanie samochodu w działalności – czy to będzie pojazd stanowiący środek trwały firmy, samochód prywatny przedsiębiorcy, czy samochód używany na podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu – wiąże się z określonymi wydatkami. Oprócz bieżących kosztów eksploatacji, takich jak wymiana części, pojedyncze naprawy, przeglądy, a także zakup paliwa, przedsiębiorca ponosi również koszty związane z ubezpieczeniem takiego pojazdu.

Sprzedaż auta – w działalności gospodarczej, czy prywatnie?

Jednym z najczęściej zadawanych przez przedsiębiorców pytań dotyczących optymalizacji kosztów prowadzenia działalności, jest pytanie dotyczące samochodu. W zależności od formy własności pojazdu w działalności możemy użytkować auto użyczone, wynajmowane, leasingowane bądź auto będące własnością firmy. Samochód będący środkiem trwałym w firmie mógł zostać przekazany do działalności z majątku prywatnego właściciela firmy, a także mógł zostać zakupiony bezpośrednio na firmę za gotówkę czy w ramach zewnętrznego finansowania np. kredyt bankowy.

Podróż służbowa czy oddelegowanie do pracy

Pracodawca może wysłać pracownika do wykonania pracy w innym miejscu niż jest to zapisane w umowie o pracę. W takim przypadku może to się odbyć na podstawie polecenia wyjazdu służbowego – podróży lub na podstawie oddelegowania do pracy. Oba sposoby wysłania pracownika do pracy w inne miejsce różnią się od siebie pewnymi cechami i przywilejami z tego tytułu.
Strona 1 z 2112345...1020...Ostatnia »

Więcej informacji

Kontakt

Pon.-pt.: 9:00 - 20:00

mail: bok@ifirma.pl

telefon: 801 006 008

telefon: 71 769 55 15

Profil G+: Google+


Nie odnalazłaś/eś informacji?

Nasze certyfikaty

certyfikat GPW ifirma - partner NASK ifirma - partner GOOGLE