Czy należy księgować zakup od kontrahenta z UE?

Transakcje z kontrahentami z zagranicy to chleb powszedni sporej części polskich przedsiębiorców. Wielu z nich na początku takich kontaktów handlowych zastanawia się, czy zakup dokonany od kontrahenta z UE należy w jakiś sposób księgować.

Metoda memoriałowa i kasowa w KPIR – porównanie

Od początku nowego roku podatkowego przedsiębiorca może zmienić sposób ujmowania kosztów w czasie w podatkowej księdze przychodów i rozchodów, bez konieczności informowania o tym fakcie US (potwierdza to interpretacja US Poznań-Jeżyce sygn. SD/415-29/06). Do wyboru ma on dwie metody – metodę memoriałową (trudniejszą, ale bardziej rzetelną) lub metodę kasową (tzw. uproszczoną).

Spalony magazyn – strata a koszty uzyskania przychodu

Przedsiębiorcy prowadzący własną działalność gospodarczą pilnie strzegą swojego majątku. Jednak nawet najlepsze zabezpieczenia nie są czasem w stanie uchronić nas przed zdarzeniami losowymi, jak pożar, powódź czy kradzież. Czy wartość utraconego towaru może stanowić koszt, mimo iż nie wygenerował on przychodu?

Składka społeczna ZUS a strata z działalności gospodarczej

Nawet jeśli obawiasz się, że twoja działalność poniesie stratę, nadal możesz zoptymalizować swoje podatki. Chodzi o składki ZUS na ubezpieczenie społeczne, które – odpowiednio rozliczone – mogą poprawić sytuację firmy w przyszłości.

Jak udowodnić, że wydatek jest kosztem działalności gospodarczej?

Przepisy prawa podatkowego w dość jednoznaczny sposób wskazują, jakie warunki musi spełnić wydatek, by przedsiębiorca mógł uznać go za koszt uzyskania przychodu. Co ważne, to na właścicielu firmy ciąży obowiązek udowodnienia, że dany wydatek faktycznie jest związany z prowadzoną działalnością.

Samochód firmowy czy niefirmowy – jak zacząć jeździć w firmie?

Początkujący przedsiębiorca może wykorzystywać w firmie prywatny samochód osobowy. Jak zacząć rozliczać taki pojazd? Dostępne są dwie możliwości – samochód może stać się firmowym środkiem trwałym bądź stanowić pojazd niefirmowy, ewidencjonowany na zasadach kilometrówki.

Umowa sponsoringu – skutki podatkowe

Pojęcie sponsoringu nie jest uregulowane przepisami podatkowymi ani przepisami kodeksu cywilnego. Istota i cechy sponsoringu zostały określone przez praktykę gospodarczą. Sponsoring jest umową regulującą wzajemne świadczenia stron czyli sponsora, będącego najczęściej podmiotem gospodarczym i sponsorowanego. Z racji obustronności świadczeń stron umowę taką należy odróżnić od umowy darowizny

Prowadzenie firmy w mieszkaniu a podatek od nieruchomości

Podatnicy rozpoczynając działalność gospodarczą często jako siedzibę firmy wskazują adres miejsca zamieszkania. Na tej podstawie, w większości przypadków możliwe jest zaliczenie do kosztów uzyskania przychodu wydatków na media, proporcjonalnie do tej części powierzchni, która jest wykorzystywana do użytku firmowego.

Koszty pracodawcy przy minimalnym wynagrodzeniu w 2017 r.

Wśród wszystkich wydatków ponoszonych przez pracodawcę zatrudniającego pracownika na podstawie umowy o pracę, wynagrodzenie netto wypłacane pracownikowi to tylko 60 proc. wszystkich ponoszonych kosztów. Pozostałe to podatki oraz odprowadzane składki na ubezpieczenia ZUS.

Sprzedaż auta – w działalności gospodarczej, czy prywatnie?

Jednym z najczęściej zadawanych przez przedsiębiorców pytań dotyczących optymalizacji kosztów prowadzenia działalności, jest pytanie dotyczące samochodu. W zależności od formy własności pojazdu w działalności możemy użytkować auto użyczone, wynajmowane, leasingowane bądź auto będące własnością firmy. Samochód będący środkiem trwałym w firmie mógł zostać przekazany do działalności z majątku prywatnego właściciela firmy, a także mógł zostać zakupiony bezpośrednio na firmę za gotówkę czy w ramach zewnętrznego finansowania np. kredyt bankowy.
Strona 1 z 41234

Kontakt

pon.-pt.: 9:00 - 20:00

e-mail: bok@ifirma.pl

telefon: 801 006 008

telefon: 71 769 55 15

BR ifirma.pl: 71 769 55 81

profil FB: facebook

profil G+: google+


Nie odnalazłaś/eś informacji?

Nasze certyfikaty

certyfikat GPW ifirma - partner NASK ifirma - partner GOOGLE