Metoda kasowa w KPiR

Przedsiębiorcy wpisują w KPiR osiągnięte przychody oraz koszty poniesione w związku z prowadzoną działalnością, które spełniają warunki określone w ustawie o PIT. Co ważne, mają oni do wyboru dwie metody ujmowania wydatków w księdze – metodę uproszczoną (kasową) oraz memoriałową. Zdecydowana większość podatników decyduje się na prowadzenie KPiR zgodnie z pierwszą z nich – dlaczego?

Czy otrzymany zasiłek chorobowy należy wykazać jako przychód w KPIR?

Jak zaksięgować zasiłek chorobowy w książce przychodów i rozchodów? W podatkowej książce przychodów i rozchodów (KPiR), w kolumnach o numerach od 7 do 9, wykazuje się wyłącznie przychody związane z działalnością gospodarczą. Kolumna 7 przeznaczona jest przede wszystkim do wpisywania przychodów ze sprzedaży wyrobów, towarów handlowych i sprzedaży usług. Kolumna 8 jest przeznaczona do wpisywania pozostałych przychodów, np. przychodów z odpłatnego zbycia składników majątku, otrzymanych kar umownych, wynagrodzenia płatnika. W kolumnie 9 wpisujemy podsumowanie przychodów z obu wcześniejszych kolumn.

Księgowanie wydatku powyżej 15 tysięcy złotych

Nowy sposób księgowania wydatków wiąże się ze zmianami w prawie podatkowym, które zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2017 r.

Koszty uzyskania przychodów a KPiR

W księdze przychodów i rozchodów (zwanej KPiR) wyróżniamy dwa sposoby księgowania kosztów: metoda kasowa, tj. koszty uzyskania przychodów są potrącane tylko w tym roku podatkowym, w którym zostały poniesione, z zastrzeżeniem art. 22 ust. 5, 6 i 10 Ustawa z dnia 26.07.1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych Dz. U. z 2012 r. poz. 361 (ustawa o podatku dochodowym), lub metoda memoriałowa, która mówi iż koszty ewidencjonuje się w powiązaniu z przychodami danego roku, których one dotyczą.

Kontakt

pon.-pt.: 9:00 - 20:00

e-mail: bok@ifirma.pl

telefon: 801 006 008

telefon: 71 769 55 15

BR ifirma.pl: 71 769 55 81

profil FB: facebook

profil G+: google+


Nie odnalazłaś/eś informacji?

Nasze certyfikaty

certyfikat GPW ifirma - partner NASK ifirma - partner GOOGLE