Bieżące koszty utrzymania nieruchomości a jej wartość początkowa

Część wydatków związanych z nieruchomością, stanowiącą środek trwały w budowie, od samego początku może być zaliczana bezpośrednio w koszty. Przykładem takim będą opłaty związane z bieżącym utrzymaniem nieruchomości. Sprawdź, jak dokonać poprawnego rozliczenia!

Mieszkanie jako środek trwały w budowie – jak ustalić wartość początkową?

Zamierzasz kupić mieszkanie firmowe? Przed wprowadzeniem do majątku firmy konieczne będzie poniesienie wielu nakładów finansowych np. na usługi remontowe, zakup wyposażenia, opłaty za czynsz. Zobacz, jakie wydatki będą stanowiły wówczas środek trwały w budowie!

Rozliczenie VAT przy wynajmie

Czynny podatnik VAT, który zakupił mieszkanie w celu wynajmowania go w ramach prowadzonej działalności, powinien zwrócić szczególną uwagę na prawidłowe rozliczenie podatku od towarów i usług. To w jaki sposób będzie ono przebiegało zależy przede wszystkim od rodzaju wynajmu – czy jest to najem na cele mieszkaniowe długo- czy krótkoterminowy, czy też wynajmowane są powierzchnie użytkowe. Sprawdźmy, jak wygląda rozliczenie VAT przy wynajmie.

Zakup mieszkania do odsprzedaży – jak kwalifikować związane z nim wydatki?

Przedsiębiorcy, którzy dokonują zakupu mieszkania w celu dalszej odsprzedaży mogą mieć wątpliwości, jak kwalifikować taką transakcję oraz dalsze wydatki związane z nabytą nieruchomością. Czy powinni ująć je w prowadzonych ewidencjach jako środki trwałe, środki trwałe w budowie czy może jako towary handlowe?

Dochody z najmu a forma opodatkowania

Wynajmowanie prywatnego mieszkania to dobry sposób na przychód – zarówno wśród osób prowadzących działalność gospodarczą, jak i nieposiadających firm. W zależności od sytuacji, wynajmujący może mieć kilka opcji opodatkowania przychodu z najmu.

Mieszkanie dla pracownika w delegacji a PIT i ZUS

Delegowanie pracowników wiąże się z koniecznością uregulowania przez pracodawcę kosztów podróży służbowej – w tym noclegu. Czasem w sytuacji, gdy podróż służbowa do oddalonej miejscowości trwa przez dłuższy czas, bardziej opłacalne niż hotel może być wynajęcie mieszkania dla pracownika. Czy będzie to miało wpływ na podatek dochodowy i ZUS pracownika?

Mieszkanie w środkach trwałych – wady i zalety

Przedsiębiorcy – szczególnie rozpoczynając działalność gospodarczą – mogą zdecydować się na zarejestrowanie i prowadzenie firmy w miejscu zamieszkania. W takiej sytuacji część lokalu może zostać zaliczona do środków trwałych firmy. Czy jest to opłacalne?

Amortyzacja mieszkania, w którym prowadzona jest działalność

Przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność gospodarczą w prywatnym mieszkaniu mają prawo zaliczyć do kosztów podatkowych część związanych z nim wydatków. Co więcej, mogą oni również część lokalu wykorzystywaną do celów firmowych wprowadzić do ewidencji środków trwałych i poddać amortyzacji.

Kontakt

pon.-pt.: 9:00 - 20:00

e-mail: bok@ifirma.pl

BOK ifirma.pl: 801 006 008

BOK ifirma.pl: 71 769 55 15

BR ifirma.pl: 71 769 55 81

profil FB: facebook

profil G+: google+


Nie odnalazłaś/eś informacji?

Nasze certyfikaty

certyfikat GPW ifirma - partner NASK ifirma należy do - SEG

Używamy plików cookie do personalizacji treści i reklam, zapewnienia funkcji mediów społecznościowych i analizy ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej strony naszym partnerom reklamowym. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close