Czym różni się zaliczka od zadatku?

Przy zawieraniu umów, szczególnie na początku współpracy, przedsiębiorcy często decydują się na różnego rodzaju zabezpieczenia przyszłej transakcji. Jednym z popularniejszych rozwiązań jest wpłacenie przez nabywcę części należności jeszcze przed wykonaniem usługi lub dokonaniem dostawy, powszechnie nazywane zamienne zaliczką lub zadatkiem.

Dokumenty księgowe

Wszystkie wydatki księgowane jako koszt prowadzenia działalności muszą być odpowiednio udokumentowane. Podstawowym dokumentem występującym w obrocie gospodarczym jest faktura (rachunek), ale oprócz tego można dokumentować koszty umową kupna-sprzedaży, biletem, a w szczególnych wypadkach nawet paragonem. Operacje, które nie są udokumentowane dowodami wystawionymi przez kontrahenta księgujemy na podstawie dowodów wewnętrznych i dowodów księgowych.

Kontakt

pon.-pt.: 9:00 - 20:00

e-mail: bok@ifirma.pl

telefon: 801 006 008

telefon: 71 769 55 15

BR ifirma.pl: 71 769 55 81

profil FB: facebook

profil G+: google+


Nie odnalazłaś/eś informacji?

Nasze certyfikaty

certyfikat GPW ifirma - partner NASK ifirma - partner GOOGLE