Rejestracja firmy

rejestracja-firmy
  1. Wypełnij z nami wniosek CEIDG
  2. Podpisz i złóż w Urzędzie
  3. Załóż bezpłatne konto w ifirma.pl

Chcesz założyć firmę
i nie wiesz jak to zrobić?

Skorzystaj z naszej pomocy i przeczytaj poniższy poradnik.

Dla przedsiębiorcy działającego jednoosobowo – rejestracja w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej

Wypełnienie wniosku CEIDG-1, w którym podajemy swoje dane oraz dane przyszłej firmy.

Wniosek CEIDG-1 (dawne EDG-1) jest jednocześnie:
  • wnioskiem o wpis do ewidencji działalności gospodarczej,
  • wnioskiem o wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (REGON) – po nadaniu zostanie przesłany na wskazany we wniosku adres e-mail,
  • zgłoszeniem identyfikacyjnym albo aktualizacyjnym (nadanie NIP, gdy nie jest nadany) – po nadaniu zostanie przesłany na wskazany we wniosku adres e-mail.
Wskazówka:

Już w momencie wypełniania wniosku CEIDG-1 warto zastanowić się nad rodzajem prowadzonej księgowości, można to jednak potem uzupełnić, jednakże jeśli nie podjęliśmy decyzji w tej sprawie we wniosku należy podać adres przechowywania ksiąg rachunkowych ten sam co adres prowadzenia działalności gospodarczej.

Przedsiębiorca od ręki otrzymuje potwierdzenie wpisu do CEIDG.

Wniosek CEIDG-1 można złożyć poprzez:
  • rejestrację/ logowanie w CEIDG, wypełnienie wniosku online i złożenie go przez Internet,
  • rejestrację/ logowanie w CEIDG, wypełnienie wniosku online, wydrukowanie i dostarczenie do urzędu gminy,
  • pomijając logowanie – wypełnienie wniosku online, wydrukowanie i dostarczenie do urzędu gminy,
  • pobranie i złożenie wniosku (w formie papierowej) w gminie, gdzie zostanie przekształcony na wniosek elektroniczny.

Już w momencie wypełniania wniosku CEIDG-1 warto zastanowić się nad rodzajem prowadzonej księgowości. Decyzję można jednak podjąć później.

Opcje dla mikroprzedsiębiorców:
  • prowadzenie księgowości samodzielnie,
  • zlecenie zewnętrznej firmie – jest to wydatek rzędu 150-500 zł miesięcznie,
  • skorzystanie z rozwiązania mieszanego samodzielnie i z księgowym – przez pierwsze 3 miesiące za darmo, a potem za 45 zł miesięcznie,
  • skorzystanie z usług licencjonowanego Biura Rachunkowego ifirma.pl – od 80 zł miesięcznie.
Wskazówka:

Skorzystaj z serwisu małej księgowości ifirma.pl prowadzonej przez Internet. To dobry sposób dla osób, które nie boją się komputera, a przede wszystkim nie mają ochoty na zapoznawanie się z tajnikami prawa i podatków oraz na wypełnianie licznych deklaracji dla urzędów skarbowych czy wysyłanie ich pocztą.

Urząd Skarbowy odwiedzamy w celu:

  • rejestracji do podatku VAT poprzez złożenie VAT-R oraz uiszczenie opłaty w wysokości 170 zł,
  • opłatę za złożenie VAT-R uiszcza się w Urzędzie Miasta bądź Gminy.
Wskazówka:

Pamiętaj, że musi to nastąpić przed dniem rozpoczęcia dzielności gospodarczej – nie później niż przed uzyskaniem pierwszych przychodów.

Numer REGON zostanie nadany przez GUS i przesłany na adres e-mailowy wskazany we wniosku w ciągu 7 dni roboczych od momentu rejestracji wniosku CEIDG-1.

W ciągu siedmiu dni od daty rozpoczęcie działalności gospodarczej należy udać się do ZUS, celem wybrania odpowiednich składek. Przedsiębiorca zgłasza, jakie składki będzie za siebie odprowadzał na drukach ZZA (tylko ubezpieczenie zdrowotne) lub ZUA (ubezpieczenie społeczne i zdrowotne).

Wskazówka:

Zalecamy złożenie formularzy osobiście z potwierdzeniem zgłoszenia, często bowiem zaświadczenie takie będzie potrzebne w przypadku konieczności korzystania z usług służby zdrowia.

Urząd Statystyczny wysyła do ZUS informację o nadaniu numeru REGON, jednak w niektórych oddziałach ZUS trzeba udać się z tym dokumentem oraz jego kserokopią osobiście, warto więc mieć je przy sobie.

Nie jest obowiązkowa.

Standardowo każda pieczątka może zawierać następujące dane: pełną nazwę firmy, dane teleadresowe, REGON, numer NIP. Wyrobienie firmowej pieczątki nie jest drogą usługą. Wiąże się to z kosztami na poziomie 20–50 zł. Pieczątkę najczęściej otrzymujemy w dniu, w którym złożyliśmy zamówienie.

O założeniu rachunku bankowego należy poinformować Urząd Skarbowy na druku CEIDG.

Aplikacja CEIDG w serwisie ifirma.pl umożliwia założenie firmowego konta bankowego w banku mBank oraz MultiBank. Po założeniu konta, skontaktuje się z Tobą Konsultant banku w celu podpisania umowy.

Do banku należy ze sobą zabrać dowód osobisty oraz wpis do ewidencji działalności gospodarczej.

W dowolnym Urzędzie miasta/gminy składamy wniosek o zmianę wpisu w centralnej ewidencji i informacji działalności gospodarczej uzupełniony o :

  • numer firmowego rachunku bankowego – zostanie przesłany do Urzędu Skarbowego i ZUS,
  • podmiot prowadzący dokumentację rachunkową wnioskodawcy oraz adres miejsca przechowywania dokumentacji rachunkowej wnioskodawcy.

Aplikacja CEIDG w serwisie ifirma.pl umożliwia założenie firmowego konta bankowego w banku mBank oraz MultiBank. Po założeniu konta, skontaktuje się z Tobą Konsultant banku w celu podpisania umowy.

Do banku należy ze sobą zabrać dowód osobisty oraz wpis do CEIDG.

Uzyskać koncesje, zezwolenia lub licencje

W przypadku niektórych działalności obowiązek uzyskania koncesji, zezwolenia albo wpisu w rejestrze działalności regulowanej tzw. reglamentacja działalności gospodarczej (np. agent ubezpieczeniowy, biuro rachunkowe).

Zgłosić się do PIP i Sanepidu

Jeśli nasza firma będzie zatrudniać pracowników, to jesteśmy zobowiązani w ciągu 30 dni od daty rozpoczęcia działalności gospodarczej zawiadomić na piśmie Państwową Inspekcję Pracy (PIP) o miejscu, rodzaju i zakresie prowadzonej działalności.

W zależności od rodzaju prowadzonej działalności w ciągu 14 dni od dnia rozpoczęcia działalności musimy powiadomić właściwego państwowego inspektora sanitarnego o miejscu, rodzaju i zakresie prowadzonej działalności oraz o przewidywanej liczbie pracowników. Musimy także przedłożyć na piśmie informację o środkach i procedurach jakie przyjęliśmy, aby spełnić wymagania wynikające z przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, związanych z daną dziedziną działalności gospodarczej.

Wzory dokumentów, które należy przedłożyć znajdują się na stronach internetowych tych instytucji.

Dołącz do nas!

Już teraz dołącz do grona zadowolonych klientów.

Załóż darmowe konto

Po rejestracji można dowolnie zmieniać pakiety,
lub zrezygnować bez żadnych zobowiązań.

Zapoznaj się z cennikiem i zobacz wersję demo.


801 006 008

71 769 55 15

lub porozmawiaj z konsultantem na czacie,
albo napisz maila na bok@ifirma.pl

Pomożemy, doradzimy.

Infolinia:
801 006 008
lub 71 769 55 15

kontakt e-mail:
bok@ifirma.pl

Więcej informacji

Kontakt

Pon.-pt.: 9:00 - 20:00

mail: bok@ifirma.pl

telefon: 801 006 008

telefon: 71 769 55 15

Profil G+: Google+


Nie odnalazłaś/eś informacji?

Nasze certyfikaty

1876