Niepowtarzalny pomysł i wizja na jego wdrożenie to jedno. Drugą kwestią są czynniki techniczne, które potrafią zweryfikować wysiłki ambitnych twórców. W dobie nieustannego implementowania nowych technologii przeciętny widz oczekuje wysokojakościowych bodźców, przyciągających jego uwagę.
Wystarczy spojrzeć na twórczość youtuberów z czołówki polskiej klasyfikacji liczby subskrypcji. Blowek, Stuu, Friz czy Rezigiusz wykorzystują w swoich produkcjach sprzęt w pełni profesjonalny. Czasy, w których można było wybić się na portalu publikując treści nagrywane wątpliwej jakości smartfonem, bez zastosowania np. redukcji szumów otoczenia w urządzeniu rejestrującym dźwięk, dawno przeminęły. Inwestycja w profesjonalną kamerę streamingową czy dobry mikrofon dla youtubera to podstawa.
Czym jednak będzie charakteryzował się „dobry” sprzęt? Czy są jakieś obiektywne podstawy, by móc stwierdzić, że sprzęt przyniesie nam sukces?
Nie jest zaskoczeniem, że najpopularniejsi twórcy filmów w Internecie wykorzystują przynajmniej kilka mikrofonów różnego typu. Jedne z nich mają przeznaczenie typowo streamingowe i służą np. do relacjonowania gameplayów z gier komputerowych. Inne zaś wykorzystywane są do nagrywania studyjnego, wobec czego przydają się w kontekście przeprowadzania wywiadów, nagrywania podcastów czy tworzenia statycznych videoblogów.
Równie często możemy zauważyć tzw. wpinki, czyli profesjonalne mikrofony krawatowe, które charakteryzują się wszechkierunkowością i są nieocenione w przypadku konieczności zbierania dźwięków dochodzących z różnych stron (np. w przypadku tworzenia treści w plenerze).
Profesjonalny youtuber ma w swojej „szafie” przynajmniej kilka urządzeń rejestrujących dźwięk. Zakup dobrego sprzętu to spory wydatek finansowy, jednakże w większości przypadków pozyskanie urządzenia może zostać wpisane w koszty prowadzenia biznesu. Jeśli więc prowadzisz jednoosobową firmę, ukierunkowaną na tworzenie contentu na portale multimedialne, zakup mikrofonu można bezpiecznie wliczyć w koszty prowadzenia przedsiębiorstwa.
Dużą przeszkodą jest bariera cenowa, która może przerazić początkujących twórców. Wydatek finansowy na mikrofon dobrej jakości to wydatek rzędu od kilkuset do kilku tysięcy złotych.
O ile w większości przypadków zakup urządzenia można wliczyć w poczet prowadzenia działalności gospodarczej, to w przypadku inwestycji w bardzo drogi mikrofon, niewspółmierny do standardów obowiązujących w branży, może zostać uruchomiony termin tzw. kosztów reprezentacji. Tych, zgodnie z zapisami prawnymi, nie możemy zaliczyć do wydatków na firmę.
Jaki mikrofon do nagrywania nada się wtedy, gdy nasz budżet nie będzie przesadnie wielki? Skupmy się na trzech najważniejszych parametrach:
W mniej wymagających półprofesjonalnych produkcjach można z powodzeniem wykorzystać mały mikrofon do nagrywania, które został wbudowany do innego urządzenia peryferyjnego. Mowa chociażby o popularnych headsetach gamingowych, czy kamerkach internetowych z rejestratorem głosu. Ze względu na konieczność miniaturyzacji sprzętu przy maksymalizacji ich użyteczności, mikrofony wbudowane mogą okazać się jednak niewystarczające w tworzeniu ambitnych projektów wideo.
Jakość dźwięku pozostawia wiele do życzenia, a brak dodatkowych funkcji, np. tłumienia zakłóceń czy obniżenie poziomu szumów własnych, może negatywnie oddziaływać na ostateczny kształt produkcji na YouTube. Można zatem stwierdzić, że im bardziej profesjonalny sprzęt posiadamy, tym efektywniej „rośniemy” w oczach odbiorców.
O możliwościach jakie oferuje działalność nierejestrowana działając w e-commerce, ze szczególnym uwzględnieniem wszelkich ulg oraz…
Kasowy PIT pozwala podatnikom na wykazanie przychodu w działalności dopiero wtedy, gdy przedsiębiorca faktycznie otrzyma…
Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż mieszaną, mają obowiązek ustalania proporcji VAT. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak…
Planujesz realizację zupełnie nowej inwestycji? Jeśli tak, to pamiętaj, że przepisy prawa przewidują pomoc w…
Jesteś właścicielem salonu kosmetycznego lub salonu piękności? Zobacz, jakie zmiany w VAT szykują się dla…
Wybór działalności nierejestrowanej niesie za sobą wiele ułatwień dla przedsiębiorców, którzy zyskują szansę na zmniejszenie…