Kategorie: Blog

5 pomysłów jak zdobyć przewagę konkurencyjną

Jak zdobyć przewagę nad konkurencją? Czy wprowadzenie na rynek zupełnie nowatorskiego produktu to gwarancja sukcesu? Czym jeszcze możesz się wyróżnić na tle konkurencji?

Jak zdobyć przewagę nad konkurencją? To pytanie spędzają sen z powiek niejednemu przedsiębiorcy. Czy wprowadzenie na rynek nowatorskiego rozwiązania to gwarancja sukcesu nad konkurencją? Często spotykam się z taką postawą młodych przedsiębiorców: „Mój produkt jest innowacyjny – czegoś takiego jeszcze nie ma!” Właśnie: „jeszcze” – pojawienie się konkurencji jest tylko kwestią czasu. Jeśli Twój produkt jest dobry i ma potencjał, to naturalną koleją rzeczy jest to, że będziesz miał swoich naśladowców. Przyjrzyj się swojej firmie. Odkryj swoją unikalność w sposobie wytwarzania i dostarczania produktu i zbuduj na tym swoją strategię konkurencyjności.

Czym możesz się wyróżnić na tle konkurencji?

Oto kilka wskazówek:

1. Dostosuj się do klienta! Są przedsiębiorcy, którzy wytwarzają gadżety firmowe: długopisy, kubki itp. z logotypem zamawiającego. Zamówienia są tam hurtowe. Klientów indywidualnych, którzy chcieliby mieć np. ołówek ze swoim imieniem nie obsługują. Rynek jednak nie znosi próżni. Jest zapotrzebowanie – należy je zaspokoić. Powstał ogromny rynek związany ze spersonalizowanymi gadżetami dla osób indywidualnych. Od kubków ze zdjęciami, po zindywidualizowane kartki, wina, kalendarze. Zastanów się, czy i Ty nie mógłbyś dostosować się do indywidualnych potrzeb i preferencji Twojego klienta?

2. Wyróżnij się poprzez design! Jeśli masz taką możliwość – zastanów się, czy nie mógłbyś zmienić wyglądu Twoich produktów, nadać im pewnego stylu? Znawcy tematu potrafią rozpoznać, jaki projektant zaprojektował dany strój. Jednak wyróżnianie się poprzez wygląd nie jest domeną wyłącznie branży modowej. Niech za przykład posłuży choćby firma Apple. Oglądając reklamy, na których pojawia się laptop, jednym spojrzeniem można rozpoznać, czy używają Mac’a. 🙂 Wracając do mody – ostatnio w towarzystwie furorę zrobiły kobiece spodnie moro, które zostały wykonane z… męskiej koszuli.

3. Postaw na wygodę klienta! Były takie czasy, że bilety lotnicze można było kupić tylko w biurach podróży. Klient musiał się tam przespacerować, by dokonać zakupu. Z rozwojem Internetu pojawiła się możliwość kupowania biletów on-line. Czy może być jeszcze wygodniej? Tak, jeśli dobrze wnikniesz w potrzeby klienta, który myśli: „Super, że mogę robić zakupy przez Internet, ale czy muszę tracić tyle czasu przeszukując loty na stronach tylu przewoźników?”. Z potrzeby wygody i oszczędności czasu powstały takie rozwiązania, jak wyszukiwarki lotów, porównywarki cen itd. Pomyśl, czy w swojej branży nie mógłbyś zrobić kroku naprzód, by i Twojemu klientowi było wygodniej?

4. Zwiększ dostępność swoich produktów/usług! Możesz importować towary, które do tej pory nie były dostępne w Polsce. Możesz też pójść w drugą stronę i eksportować swoje produkty. Zwróć uwagę, ile osób wyjechało za granicę. Zastanów się, czy te osoby nie mogłyby być Twoimi klientami, gdybyś tylko udostępnił im swój produkt lub usługę? Może więc filia albo partner za granicą? A może po prostu wykorzystanie możliwości Internetu – wyobraź sobie, jak rozszerzy się rynek, gdy Twoje usługi będą dostępne on-line.

5. Zmniejsz ryzyko klienta! Kupujący ryzykuje swoje pieniądze nabywając dany produkt czy usługę – nie wie, czy ten zakup spełni jego oczekiwania, rozwiąże jego problemy. Pomyśl o gwarancji, albo możliwości przetestowania produktu przed zakupem, a zyskasz ogromnego plusa u Twojego klienta.

A jaki jest Twój pomysł na zdobycie przewagi konkurencyjnej?

Autorka: Patrycja Curyło – trener BiznesTUBE, architekt biznesów, przedsiębiorca. Zwą mnie architektem biznesów, ponieważ specjalizuję się w budowaniu firm od podstaw oraz nową aranżacją już istniejących przedsiębiorstw. Uwielbiam inspirować i odkrywać talenty. Pomagam projektować i rozwijać biznesy oraz przekuwać pomysły w przychody. W dwóch słowach: doradzam przedsiębiorczość 🙂 Z zamiłowania do odkrywania nowych miejsc i kultur podróżuję po świecie, a z pasji do muzyki dodatkowo skończyłam szkołę muzyczną.

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Działalność nierejestrowana w e-commerce – rozmowa z księgowym oraz ekspertem ds. e-commerce

O możliwościach jakie oferuje działalność nierejestrowana działając w e-commerce, ze szczególnym uwzględnieniem wszelkich ulg oraz…

3 dni temu

Kasowy PIT dla przedsiębiorcy

Kasowy PIT pozwala podatnikom na wykazanie przychodu w działalności dopiero wtedy, gdy przedsiębiorca faktycznie otrzyma…

3 dni temu

Wskaźnik VAT – wyliczanie wskaźnika VAT

Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż mieszaną, mają obowiązek ustalania proporcji VAT. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak…

3 dni temu

Wspieranie nowych inwestycji – jak uzyskać decyzję?

Planujesz realizację zupełnie nowej inwestycji? Jeśli tak, to pamiętaj, że przepisy prawa przewidują pomoc w…

3 dni temu

Niższy VAT dla branży beauty – zmiany 2024

Jesteś właścicielem salonu kosmetycznego lub salonu piękności? Zobacz, jakie zmiany w VAT szykują się dla…

3 dni temu

Czy nazwa firmy jest niezbędna przy prowadzeniu działalności nierejestrowanej?

Wybór działalności nierejestrowanej niesie za sobą wiele ułatwień dla przedsiębiorców, którzy zyskują szansę na zmniejszenie…

4 dni temu