Blog

Co zawiera raport Global E-commerce? Omówienie

Jednym z ważniejszych jest raport Global E-commerce 2022, który uwzględnia dane z 37 najprężniej działających rynków na świecie. Co możesz znaleźć w jego treści dowiesz się z poniższego artykułu.

Raport Global E-commerce – zawartość

Raport Global E-commerce 2022 zawiera dane dotyczące trendów w handlu elektronicznym. Pokazuje, jak zmienia się sposób zawierania transakcji przez producentów, dostawców i konsumentów, którzy łączą się ze sobą praktycznie na całym świecie.

Raport wskazuje na kondycję rynku e-commerce w każdym z krajów – czy wzrasta, czy maleje, jaki jest jego procent w handlu detalicznym w ogóle. Wskazuje, jakie platformy i sklepy internetowe są najpopularniejsze w danym kraju. Można się również z niego dowiedzieć, jakie grupy wiekowe najchętniej kupują w Internecie.

Jak wygląda rynek e-commerce w największych państwach na świecie?

Raport Global E-commerce 2022 zawiera dane o najważniejszych rynkach e-commerce na świecie. Poniżej prezentujemy omówienie kilku z nich.

Stany Zjednoczone

Stany Zjednoczone to zróżnicowany rynek e-commerce, który powraca do silnego wzrostu. Dzieje się tak, ponieważ klienci dostrzegają wygodę handlu elektronicznego, a główne marki centrów handlowych dążą do zostania sprzedawcami wielokanałowymi.

W sprzedaży dominują gigantyczne platformy e-commerce typu pure-play i znane marki centrów handlowych. Amazon ma 38,1% udziału w amerykańskim rynku e-commerce, Walmart (5,3%) i eBay (4,7%).

Chiny

Chiny są światowym liderem w handlu elektronicznym, szczycąc się zarówno ogromnymi wolumenami sprzedaży, jak i wysokimi poziomami innowacji, zwłaszcza w handlu mobilnym i społecznościowym.

Handel elektroniczny w Chinach opiera się na „super-aplikacjach”, jak chociażby WeChat i Alipay, które umożliwiają użytkownikom nawiązywanie kontaktów towarzyskich, robienie zakupów, korzystanie z usług bankowych i płacenie za produkty w ramach jednego ekosystemu. Około 64% chińskiej populacji robi zakupy w sieci.

Wielka Brytania

Wielka Brytania to dojrzały i wciąż wprowadzający innowacje rynek e-commerce. Wielka Brytania zajmuje trzecie miejsce na świecie pod względem współczynnika konwersji e-commerce (1,9%), ustępując tylko USA i Niemcom.

Handel elektroniczny w Wielkiej Brytanii jest obsługiwany przez zaawansowaną infrastrukturę cyfrową i fizyczną, szybki Internet, duży udział smartfonów i doskonałe połączenia logistyczne z Europą i resztą świata.

Kupujący są bardzo wymagający. Oczekują bezproblemowych płatności, możliwości śledzenia przesyłek, a także szybkich dostaw.

Francja

Francja to kraj, który kupuje coraz więcej za pośrednictwem e-commerce. W ostatnim czasie utworzono tam 17 400 nowych sklepów internetowych, a poczta państwowa La Poste odnotowała 50-procentowy wzrost wolumenu przesyłek w pierwszym kwartale 2021 roku.

Zakupy online stały się częścią codziennego życia we Francji. Najpopularniejszym sposobem dostawy jest odbiór w lokalnych sklepach stacjonarnych oraz dostawa do domu. Kupujący wolą płacić kartą, ale popularne są również PayPal oraz Klarna.

Kondycja polskiego e-commerce

Według raportu Polska ma duży potencjał do rozwoju e-commerce, na co wskazuje spora konkurencja wśród sprzedających. Rywalizują między sobą o klienta, dlatego żeby go zdobyć, wciąż wprowadzają nowe ulepszenia – zwiększają jakość produktów, przykładają większą wagę do obsługi konsumenta. Korzystają na tym przede wszystkim kupujący, ale również same biznesy, ponieważ rozrastają się i wchodzą na wyższy poziom.

Obecnie e-commerce stanowi zaledwie 8 proc. całkowitej sprzedaży detalicznej w naszym kraju. Jednak pewne kategorie w czasie pandemii wyraźnie wzrosły, jak chociażby rynek dostaw żywności, który zwiększył się o 33,2%. Najpopularniejsze kategorie zakupów online to moda (32%), podróże (21%) oraz elektronika i media (12%).

Nad Wisłą dominuje lokalna platforma e-commerce Allegro, jednak obecnie musi walczyć o klientów z rosnącym w siłę Amazonem, który wszedł na polski rynek w marcu 2021 roku. Grupa wiekowa od 35 do 44 lat to najaktywniejsi polscy kupujący.

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

5 najlepszych miejsc, aby budować portfolio dla swojej działalności

Wysoka konkurencyjność rynku sprawia, że coraz trudniejsze staje się trwałe wyróżnienie pośród konkurencji. Jak więc…

4 godziny temu

Refundacja wynagrodzeń pracowników z PFRON jak rozliczyć w przypadku różnych form opodatkowania

Zatrudniasz pracowników niepełnosprawnych i otrzymujesz na nich dofinansowanie? Sprawdź, jak takie refundacje powinny być rozliczone…

8 godzin temu

Przekształcenie spółki z o.o. w inną spółkę – wszystko, co musisz wiedzieć! Procedura krok po kroku

Skoro można przekształcić jednoosobową działalność gospodarczą w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, to czy można przekształcić…

8 godzin temu

Korekta faktury sprzedaży po powrocie do zwolnienia z VAT jak rozliczyć?

Zastanawiasz się jak dokonać korekty sprzedaży po powrocie do zwolnienia z VAT? W dzisiejszym artykule…

1 dzień temu

Podział spółki z o.o. – procedura krok po kroku

Zastanawiasz się, czy można podzielić spółkę z o.o. i jak przebiega proces podziału? Jeśli tak,…

1 dzień temu

Factchecking i halucynacje AI, czyli weryfikacja efektów pracy z AI

W świecie sztucznej inteligencji linie między fikcją a rzeczywistością czasem się rozmywają. Podczas gdy innowacyjne…

1 dzień temu