Jak założyć profil zaufany (eGo)?

Profil zaufany – rejestracja przez internet

Zakładanie profilu zaufanego przez internet może przebiegać na jeden z dwóch sposobów – za pomocą konta w bankowości elektronicznej lub też przy użyciu certyfikatu kwalifikowanego (jeżeli taki posiadamy).

Decydując się na skorzystanie z bankowości elektronicznej, w pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy nasz bank daje możliwość założenia profilu zaufanego. Stosownej informacji można poszukać na stronie banku lub też dzwoniąc na infolinię. Jeżeli jest to możliwe, należy zalogować się na swoje konto, następnie znaleźć, wypełnić i wysłać formularz o założenie profilu zaufanego. Po dokonaniu tych formalności należy udać się na stronę eGo: https://pz.gov.pl/pz/index i przy logowaniu każdorazowo wybierać opcję logowania przez bankowość elektroniczną.

Jeżeli posiadasz certyfikat kwalifikowany, możesz użyć go do stworzenia profilu zaufanego i później każdorazowo do logowania się. W tym celu należy wejść na stronę https://pz.gov.pl/pz/index, kliknąć „Zarejestruj się” i wybrać opcję „Chcę logować się certyfikatem kwalifikowanym”. W następnej kolejności należy wypełnić i wysłać specjalny elektroniczny formularz. Na tym etapie pojawi się komunikat z prośbą o wpisanie kodu autoryzacyjnego. Po wpisaniu niezbędnych danych pojawi się prośba o wykonanie trzech kroków, po których profil zaufany zostanie zarejestrowany.

Profil zaufany – rejestracja w punkcie potwierdzającym

Jeżeli nie masz certyfikatu kwalifikowanego i bank, w którym posiadasz konto nie daje możliwości utworzenia profilu zaufanego, możesz skorzystać z trzeciej możliwości. Jest nią wizyta w jednym z punktów potwierdzających (wybranym banku lub urzędzie).

W tym celu na stronie profilu zaufanego należy wybrać opcję „Zarejestruj się”. Następnie wypełnić formularz i kliknąć „Zarejestruj się” pod formularzem. W ten sposób wniosek o założenie eGo zostanie złożony i od tego momentu masz 14 dni na wizytę w jednym z punktów potwierdzających, gdzie potwierdzisz chęć założenia profilu zaufanego. Listę takich punktów znajdziesz tutaj. Co ważne, wniosek możesz wypełnić także bezpośrednio w punkcie potwierdzającym.

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Działalność nierejestrowana w e-commerce – rozmowa z księgowym oraz ekspertem ds. e-commerce

O możliwościach jakie oferuje działalność nierejestrowana działając w e-commerce, ze szczególnym uwzględnieniem wszelkich ulg oraz…

2 dni temu

Kasowy PIT dla przedsiębiorcy

Kasowy PIT pozwala podatnikom na wykazanie przychodu w działalności dopiero wtedy, gdy przedsiębiorca faktycznie otrzyma…

2 dni temu

Wskaźnik VAT – wyliczanie wskaźnika VAT

Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż mieszaną, mają obowiązek ustalania proporcji VAT. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak…

2 dni temu

Wspieranie nowych inwestycji – jak uzyskać decyzję?

Planujesz realizację zupełnie nowej inwestycji? Jeśli tak, to pamiętaj, że przepisy prawa przewidują pomoc w…

2 dni temu

Niższy VAT dla branży beauty – zmiany 2024

Jesteś właścicielem salonu kosmetycznego lub salonu piękności? Zobacz, jakie zmiany w VAT szykują się dla…

2 dni temu

Czy nazwa firmy jest niezbędna przy prowadzeniu działalności nierejestrowanej?

Wybór działalności nierejestrowanej niesie za sobą wiele ułatwień dla przedsiębiorców, którzy zyskują szansę na zmniejszenie…

3 dni temu