Blog

Karta podatkowa – kiedy się opłaca?

Niewątpliwie największą zaletą karty podatkowej jest stała wartość zaliczki, jaką należy odprowadzić do urzędu skarbowego co miesiąc (do 7 dnia miesiąca za miesiąc poprzedni, z wyjątkiem grudnia – zaliczkę za ten miesiąc należy bowiem wpłacić do 28 tego miesiąca). Wysokość zobowiązania podatkowego za dany rok jest ustalana przez naczelnika urzędu skarbowego na podstawie rodzaju i zakresu prowadzenia działalności, liczby pracowników oraz miejscowości, w której znajduje się siedziba firmy.

Kto może wybrać kartę podatkową jako formę opodatkowania działalności?

Z karty podatkowej mogą skorzystać przedsiębiorcy wykonujący działalność gospodarczą, która została wymieniona w załączniku nr 3 do ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Co ważne, tę formę opodatkowania mogą wybrać wyłącznie właściciele firm, którzy nie korzystają z usług innych firm, a także nie zatrudniają pracowników na podstawie umów cywilnoprawnych (wyłącznie umowy o pracę).

Uwaga!

Więcej na temat warunków umożliwiających skorzystanie z karty podatkowej, sposobie zgłoszenia faktu wyboru tej formy opodatkowania oraz obowiązkach z nią związanych przeczytasz tutaj

Komu opłaca się karta podatkowa?

Karta podatkowa jest korzystną formą opodatkowania w przypadku firm, które ponoszą niewielkie wydatki (nie ma tu bowiem kosztów uzyskania przychodu, które wpływają na wysokość zobowiązania podatkowego) i zatrudniają niewielu pracowników lub u których kwota zaliczki nie przekracza lub nieznacznie przekracza 7,75% podstawy ubezpieczenia zdrowotnego. Korzystnym czynnikiem wpływającym na ustalenie przez naczelnika urzędu skarbowego niższego zobowiązania podatkowego za dany rok, jest również prowadzenie działalności w mniejszej miejscowości.

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Zmiana stawki VAT na artykuły spożywcze od kwietnia 2024

Zobacz ile wynosi stawka VAT na artykuły spożywcze od kwietnia 2024 r.

9 godzin temu

Czy Twoja firma powinna pojawić się na takich platformach społecznościowych jak X, Pinterest, Quora, Reddit, Wykop czy Twitch?

W 2024 roku boom na tworzenie kolejnych i kolejnych serwisów społecznościowych mamy już chyba za…

10 godzin temu

Projekt ustawy o sygnalistach w końcu przyjęty przez Rząd! Sprawdź, co zakłada projekt ustawy i czy musisz go wdrożyć w swojej firmie

Od kilku lat dużo mówi się o ustawie o ochronie sygnalistów, która do dnia 6…

10 godzin temu

AI transkrypcje i podsumowywanie audio: jak przekształcać długie nagrania w zwięzłe streszczenia?

Czy wiesz, że możesz w kilka chwil otrzymać esencję wielogodzinnego nagrania ze spotkania czy rozmowy…

10 godzin temu

Obowiązkowy KSeF – termin dla dużych firm od 1 lutego 2026 a dla innych 1 kwietnia 2026

Od kilku lat mówi się i pisze o objęciu wszystkich przedsiębiorców Krajowym Systemem e-Faktur. Byliśmy…

11 godzin temu

Omnichannel – czym jest i dlaczego jest tak ważny? Spójrzmy na przykłady

Co to właściwie jest omnichannel i jakie ma znaczenie dla współczesnego biznesu? Aby zrozumieć, dlaczego…

11 godzin temu