Jak zaksięgować fakturę za telefon?

W serwisie w zakładce „wydatki” ➡ „dodaj wydatek” znajdują się dwa formularze przeznaczone do księgowania faktur za usługi telekomunikacyjne. Są to:
  • opłata za telefon/internet,
  • koszty mediów i usług telekomunikacyjnych.

Oba te formularze działają tak samo.

Kwota netto wydatku (w przypadku podmiotu nieodliczającego VAT kwota brutto) ujmowana jest w KPiR w dacie wystawienia. Podatek VAT księgowany jest również w dacie wystawiania. Sposób księgowania podatku VAT zmienił się w stosunku do lat poprzednich. Do końca 2013 roku prawo odliczenia podatku VAT było w dacie terminu płatności określonego na fakturze (lub w dwóch kolejnych okresach). Zgodnie z przepisami obowiązującymi od 2014 roku nabywca uzyskuje prawo do odliczenia podatku VAT w okresie powstania obowiązku podatkowego u sprzedawcy, nie wcześniej niż w dacie otrzymania faktury. Z kolei zgodnie z art. 19a ust. 5 pkt. 4 w przypadku usług telekomunikacyjnych obowiązek podatkowy powstaje w dacie wystawienia faktury. Nie jest więc możliwa sytuacja otrzymania faktury przed datą powstania obowiązku podatkowego. U nabywcy otrzymanie faktury oznacza uzyskanie prawa do odliczenia podatku VAT. W przypadku otrzymania faktury w innym miesiącu niż data wystawienia, lub chęci przesunięcia odliczenia podatku VAT na któryś z dwóch kolejnych okresów po okresie otrzymania faktury, nie należy stosować wspomnianych powyżej formularzy. W takiej sytuacji polecamy kontakt z BOK.
UWAGA
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Zmiana stawki VAT na artykuły spożywcze od kwietnia 2024

Zobacz ile wynosi stawka VAT na artykuły spożywcze od kwietnia 2024 r.

3 godziny temu

Czy Twoja firma powinna pojawić się na takich platformach społecznościowych jak X, Pinterest, Quora, Reddit, Wykop czy Twitch?

W 2024 roku boom na tworzenie kolejnych i kolejnych serwisów społecznościowych mamy już chyba za…

4 godziny temu

Projekt ustawy o sygnalistach w końcu przyjęty przez Rząd! Sprawdź, co zakłada projekt ustawy i czy musisz go wdrożyć w swojej firmie

Od kilku lat dużo mówi się o ustawie o ochronie sygnalistów, która do dnia 6…

4 godziny temu

AI transkrypcje i podsumowywanie audio: jak przekształcać długie nagrania w zwięzłe streszczenia?

Czy wiesz, że możesz w kilka chwil otrzymać esencję wielogodzinnego nagrania ze spotkania czy rozmowy…

4 godziny temu

Obowiązkowy KSeF – termin dla dużych firm od 1 lutego 2026 a dla innych 1 kwietnia 2026

Od kilku lat mówi się i pisze o objęciu wszystkich przedsiębiorców Krajowym Systemem e-Faktur. Byliśmy…

5 godzin temu

Omnichannel – czym jest i dlaczego jest tak ważny? Spójrzmy na przykłady

Co to właściwie jest omnichannel i jakie ma znaczenie dla współczesnego biznesu? Aby zrozumieć, dlaczego…

5 godzin temu