Coraz więcej firm w Polsce zaczyna korzystać z mediów społecznościowych. Nic dziwnego, bo social media stwarzają możliwość zdobycia nowych klientów, podpatrywania co robi konkurencja, a także analizowania rynku, chociażby za sprawą wypowiedzi Internautów na temat konkretnych produktów. Samo bycie w Internecie to jednak za mało. Sporo firm wciąż nie ma pomysłu na wykorzystanie mediów społecznościowych i nie do końca wie, jak dużo mogą osiągnąć przez swoją aktywność w Internecie. Podpowiadamy więc, jak umiejętnie wykorzystać media społecznościowe do zwiększenia sprzedaży.

1. Monitoruj

Internauci lubią dzielić się swoimi opiniami na temat konkretnych produktów w Internecie – na blogach, na Facebooku, na Twitterze, forach… Trzymaj więc rękę na pulsie i bądź zawsze tam, gdzie mówi się o tobie i twojej firmie. Bierz udział w dyskusjach, odpowiadaj na pytania, pomagaj w rozwiązywaniu problemów i zwyczajnie pokaż, że jesteś i ci zależy. Bardzo pomocne w tej kwestii są narzędzia służące do monitorowania internetu. Jeśli jednak na razie nie chcesz płacić abonamentów za takie usługi, możesz spróbować wyszukiwarki Google. Wystarczy, że po wpisaniu frazy w Google wybierzesz „Narzędzia wyszukiwania”, a następnie zakres czasu – od kiedykolwiek po ostatni miesiąc czy ostatnie 24 godziny. Wówczas wyświetlą ci się strony, na których w przeciągu ostatniego tygodnia ktoś wspomniał o twojej firmie. Taki sposób monitorowania internetu z pewnością nie będzie tak skuteczny, jak profesjonalne narzędzia, ale na początek może wystarczyć.

2. Twórz ciekawe treści

Przyciągaj Internautów za sprawą treści, które publikujesz w Internecie. Angażuj ich do dyskusji, zadawaj pytania, publikuj ciekawe informacje dotyczące twojej firmy i branży… Pomyśl o tworzeniu firmowego bloga – to dobry sposób na to, aby zaprezentować się jako ekspert. Pamiętaj przy tym, aby wszystko to co publikujesz było pomocne. Internauci często szukają w Internecie sposobów na rozwiązanie problemów i praktycznych wskazówek.

3. Buduj relacje

Chyba wszyscy lubimy czuć, że jesteśmy przez firmę traktowani indywidualnie. W każdym razie nikt z nas nie lubi być traktowany jako jeden z tysiąca. Warto więc dowiedzieć się czegoś o swoim kliencie – i tu z pomocą przychodzą social media. Sprawdź, czy twój klient udziela się w Internecie, albo ma jakieś ciekawe zainteresowania? Jeśli chwali się, że regularnie uprawia sport, to może przypomnij mu, że klienci twojej firmy mają 20% zniżki na siłownię, z którą podpisałeś program partnerski? Wyszukuj takich informacji, zapisuj je w CRM i buduj dobre relacje ze swoimi klientami. Sprawdź, w jaki sposób mała firma może wykorzystać CRM do zwiększenia sprzedaży.

4. Nie zniechęcaj się

Sporo firm rezygnuje z korzystania z social media z powodu braku wyników. Nie ma recepty na to, aby osiągnąć sukces w tydzień. Jeśli jednak będziesz konsekwentny i cierpliwy w tym co robisz, media społecznościowe z pewnością pomogą ci w zwiększeniu sprzedaży i w rozwoju twojej firmy.
Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Zmiana stawki VAT na artykuły spożywcze od kwietnia 2024

Zobacz ile wynosi stawka VAT na artykuły spożywcze od kwietnia 2024 r.

12 godzin temu

Czy Twoja firma powinna pojawić się na takich platformach społecznościowych jak X, Pinterest, Quora, Reddit, Wykop czy Twitch?

W 2024 roku boom na tworzenie kolejnych i kolejnych serwisów społecznościowych mamy już chyba za…

12 godzin temu

Projekt ustawy o sygnalistach w końcu przyjęty przez Rząd! Sprawdź, co zakłada projekt ustawy i czy musisz go wdrożyć w swojej firmie

Od kilku lat dużo mówi się o ustawie o ochronie sygnalistów, która do dnia 6…

12 godzin temu

AI transkrypcje i podsumowywanie audio: jak przekształcać długie nagrania w zwięzłe streszczenia?

Czy wiesz, że możesz w kilka chwil otrzymać esencję wielogodzinnego nagrania ze spotkania czy rozmowy…

13 godzin temu

Obowiązkowy KSeF – termin dla dużych firm od 1 lutego 2026 a dla innych 1 kwietnia 2026

Od kilku lat mówi się i pisze o objęciu wszystkich przedsiębiorców Krajowym Systemem e-Faktur. Byliśmy…

13 godzin temu

Omnichannel – czym jest i dlaczego jest tak ważny? Spójrzmy na przykłady

Co to właściwie jest omnichannel i jakie ma znaczenie dla współczesnego biznesu? Aby zrozumieć, dlaczego…

13 godzin temu