Strona firmowa przyjazna Google

Internet to ważna platforma komunikacji i sprzedaży. Coraz więcej firm zaczyna więc działać w Internecie i zakłada strony www, licząc na szybkie dotarcie ze swoim produktem do wielu klientów. Jednak samo założenie strony nie wystarczy. Trzeba jeszcze dać się znaleźć, co – w obliczu sporej konkurencji – wcale nie jest takie proste. Jak pozycjonować stronę internetową?

Poprawna prezentacja strony w wynikach wyszukiwania

Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Zadbaj o właściwy tytuł strony internetowej – zwięzły, treściwy, zawierający słowa kluczowe (najpierw słowa kluczowe, potem nazwa firmy) i opisujący jasno to, co można znaleźć na stronie. Uzupełnij też metatagi o krótkie opisy, które podsumują zawartość strony internetowej. Wpłynie to zarówno na pozycję strony w wyszukiwarce, jak i ułatwi poszukiwanie treści Internautom.

Przejrzysta hierarchia strony internetowej

Hierarchia znaczników na stronie internetowej powinna być przejrzysta. Chodzi o znaczniki h1, h2, h3… Najważniejsze słowa należy umieszczać w znacznikach stojących najwyżej w hierarchii. Główny tytuł powinien więc znaleźć się w znaczniku h1, a mniej ważne treści typu śródtytuły np. w znaczniku h4. Resztę treści można umieścić w paragrafach.

Aktualne, unikalne treści

Google wysoko pozycjonuje strony, na których znajdują się unikalne treści i analogicznie obniża pozycję tych stron, które kopiują content z innych serwisów. Dobrze jest więc umieszczać na stronie firmy oryginalne, samodzielnie stworzone (lub zlecone) teksty. Warto robić to co najmniej raz w miesiącu – wyszukiwarka Google odwiedza co jakiś czas witryny i sprawdza zamieszczone na niej treści. Uruchom więc blog lub forum, w którym będziesz publikować ciekawe informacje na temat twoich produktów lub branży. Możesz też stworzyć FAQ. Dzięki temu twoja strona zapełni się słowami kluczowymi, co również dobrze wpłynie na jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Linkowanie

Warto linkować wewnątrz i na zewnątrz serwisu, bo bardzo dobrze wpływa to na indeksację. Przy publikowaniu treści na stronie wklejaj odnośniki do innych powiązanych tematycznie tekstów w witrynie i linkuj z podstrony na podstronę. Postaraj się o zamieszczenie linków do twojej strony na blogach, portalach i profilach społecznościowych powiązanych tematycznie z twoją stroną. Im więcej wartościowych linków, tym wyższa pozycja w wyszukiwarce.   W pogoni za optymalizacją strony pod kątem pozycji w wyszukiwarce Google nie powinno się jednak zapominać o jej użytkownikach. Ostatecznie przecież to dla nich tworzona jest strona internetowa, i to im ma ona służyć.
Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Zmiana stawki VAT na artykuły spożywcze od kwietnia 2024

Zobacz ile wynosi stawka VAT na artykuły spożywcze od kwietnia 2024 r.

8 godzin temu

Czy Twoja firma powinna pojawić się na takich platformach społecznościowych jak X, Pinterest, Quora, Reddit, Wykop czy Twitch?

W 2024 roku boom na tworzenie kolejnych i kolejnych serwisów społecznościowych mamy już chyba za…

9 godzin temu

Projekt ustawy o sygnalistach w końcu przyjęty przez Rząd! Sprawdź, co zakłada projekt ustawy i czy musisz go wdrożyć w swojej firmie

Od kilku lat dużo mówi się o ustawie o ochronie sygnalistów, która do dnia 6…

9 godzin temu

AI transkrypcje i podsumowywanie audio: jak przekształcać długie nagrania w zwięzłe streszczenia?

Czy wiesz, że możesz w kilka chwil otrzymać esencję wielogodzinnego nagrania ze spotkania czy rozmowy…

9 godzin temu

Obowiązkowy KSeF – termin dla dużych firm od 1 lutego 2026 a dla innych 1 kwietnia 2026

Od kilku lat mówi się i pisze o objęciu wszystkich przedsiębiorców Krajowym Systemem e-Faktur. Byliśmy…

10 godzin temu

Omnichannel – czym jest i dlaczego jest tak ważny? Spójrzmy na przykłady

Co to właściwie jest omnichannel i jakie ma znaczenie dla współczesnego biznesu? Aby zrozumieć, dlaczego…

10 godzin temu