Blog

RODO – gdzie szukać informacji?

RODO, czyli Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, obowiązujące od maja 2018 r. nakłada szereg obowiązków na podmioty, które w ramach swojej działalności mają do czynienia z danymi osobowymi. Do takiej grupy należą najczęściej także przedsiębiorcy. Skąd zatem czerpać informacje o RODO?

RODO u przedsiębiorcy – obowiązki

Pojęcie danych osobowych zostało znacznie rozszerzone od momentu wejścia w życie nowych przepisów. Obecnie nie są to tylko oczywiste dane, jak imię, nazwisko, adres czy PESEL, ale także wszelkie inne informacje, które mogą w jakiś sposób ułatwić identyfikację osoby – np. wizerunek, cechy szczególne, utrwalony nagranie etc.

Dlatego też nawet przedsiębiorcy, prowadzący jednoosobowe działalności gospodarcze, mają najczęściej do czynienia z danymi osobowymi. Dotyczyć one będą przede wszystkim klientów, ale też pracowników firmy. Tym samym jakiekolwiek pozyskiwanie, gromadzenie albo przetwarzanie danych wiąże się z koniecznością wprowadzenia procedur ochrony danych osobowych.

RODO – skąd wziąć informacje?

Procedura ochrony danych osobowych to pojęcie bardzo szerokie, stąd nic dziwnego, że przedsiębiorcy niejednokrotnie nie są pewni, jakie czynności powinni wykonać, aby prawidłowo zabezpieczyć dane i nie narażać się na sankcje.

W tym zakresie z pomocą przychodzi Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, które na swojej oficjalnej stronie umieściło przewodniki – zarówno ogólne, jak i przeznaczone dla poszczególnych branż albo gałęzi ochrony danych, jak zatrudnienie. Informacje te dostępne są na stronie biznes.gov.pl – w razie wątpliwości warto z nich korzystać.

Chcesz wiedzieć więcej? RODO w małej firmie – zobacz, na czym polega!
UWAGA

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disquss. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disquss zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disquss. O szczegółach przetwarzania danych przez Disquss dowiesz się ze strony.
Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Działalność nierejestrowana w e-commerce – rozmowa z księgowym oraz ekspertem ds. e-commerce

O możliwościach jakie oferuje działalność nierejestrowana działając w e-commerce, ze szczególnym uwzględnieniem wszelkich ulg oraz…

2 dni temu

Kasowy PIT dla przedsiębiorcy

Kasowy PIT pozwala podatnikom na wykazanie przychodu w działalności dopiero wtedy, gdy przedsiębiorca faktycznie otrzyma…

2 dni temu

Wskaźnik VAT – wyliczanie wskaźnika VAT

Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż mieszaną, mają obowiązek ustalania proporcji VAT. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak…

2 dni temu

Wspieranie nowych inwestycji – jak uzyskać decyzję?

Planujesz realizację zupełnie nowej inwestycji? Jeśli tak, to pamiętaj, że przepisy prawa przewidują pomoc w…

2 dni temu

Niższy VAT dla branży beauty – zmiany 2024

Jesteś właścicielem salonu kosmetycznego lub salonu piękności? Zobacz, jakie zmiany w VAT szykują się dla…

2 dni temu

Czy nazwa firmy jest niezbędna przy prowadzeniu działalności nierejestrowanej?

Wybór działalności nierejestrowanej niesie za sobą wiele ułatwień dla przedsiębiorców, którzy zyskują szansę na zmniejszenie…

3 dni temu