Po kilkukrotnej zmianie terminu, od lutego 2026 roku zacznie obowiązywać KSeF. Wybierając naszą aplikację, nie musisz przejmować się zmianami.
Krajowy System e-Faktur stanie się jedyną drogą wystawiania dokumentów, a ich jedyną możliwą formą będzie ta elektroniczna. Fakturę uznaje się za wystawioną od momentu przesłania jej do systemu, a za otrzymaną od chwili nadania jej numeru KSeF, bez względu na to, kiedy rzeczywiście zostanie pobrana.
Każda faktura będzie oznaczona unikalnym numerem KSeF
Nieograniczona liczba korekt do jednej faktury
Brak możliwości anulowania e‑faktur
Dodawanie załączników tylko za zgodą Urzędu
Faktury papierowe i PDF opatrzone specjalnym kodem QR
Tryb offline24 na wypadek braku dostępu do Internetu
Możliwość samofakturowania i nadawania dostępów online
Data wystawienia faktury to data wysłania do KSeF
Pierwszy etap wdrożenia od lutego 2026 roku obejmie największe firmy, w kwietniu dołączą do nich pozostali przedsiębiorcy. Firmy, których których miesięczna sprzedaż nie przekroczy 10 tys. zł mogą jeszcze zostać poza KseF, do którego mają obowiązek dołączyć od 2027 roku.
Nasz specjalista dopilnuje rozliczeń, odpowie na pytania i skontroluje dokumenty.
Firma, księgowość, banki i urzędy – połączone w jednej aplikacji.
Wystawiaj faktury, dodawaj koszty, kontroluj płatności bezpośrednio z telefonu.
Jednoosobowa działalność czy spółka – poprowadzimy Twoją księgowość.
Jeśli masz awarię Internetu albo na przykład jesteś w miejscu, w którym nie ma zasięgu, możesz wystawić fakturę offline, poza KSeF. Faktura wystawiona w trybie offline24 ma być zgodna ze wzorem faktury ustrukturyzowanej i przesłana do KSeF w kolejnym dniu roboczym. Faktura musi być również opatrzona dwoma kodami QR, które zapewniają dostęp do faktury w KSeF i umożliwiają potwierdzenie tożsamości wystawcy.
W przypadku awarii systemu KSeF system przechodzi w tryb offline albo tryb awaryjny. Tryb offline dotyczy zaplanowanych przerw technicznych, które Ministerstwo Finansów z wyprzedzeniem zapowiada w BIP. Wtedy można wystawić fakturę poza systemem, ale zgodnie z obowiązującym wzorem. Do KSeF faktura ma trafić w następnym dniu roboczym po zakończeniu przerwy technicznej.
Tryb awaryjny dotyczy nieplanowanej awarii. Można na takich samych zasadach wystawiać faktury poza KSeF i przesłać je do 7 roboczych dni po zakończeniu awarii.
Warto pamiętać o tym, że z wystawieniem faktury można się wstrzymać. Faktura na rzecz firmy powinna być wystawiona do 15 dnia następnego dnia miesiąca.
Przyczyną może być np. błąd w strukturze pliku XML, nieprawidłowe dane nabywcy lub brak uwierzytelnienia.
System sprawdza zgodność ze schematem każdej faktury przed jej zatwierdzeniem.
Do KSeF nie trafiają m.in. faktury z procedur szczególnych OSS, IOSS. Do końca 2026 do KSeF nie trzeba będzie przesyłać paragonów z NIP. Sprzedawca będzie mógł zdecydować, czy przesyłać do KSeF faktury na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności.
Nie, faktury będą przechowywane w systemie przez 10 lat. Przedsiębiorca ma do nich dostęp online, co zwalnia z obowiązku ich lokalnej archiwizacji. Może to jednak robić dodatkowo dla własnego bezpieczeństwa.
Samofakturowanie to sytuacja, w której to nabywca wystawia fakturę w imieniu sprzedawcy. KSeF wspiera ten model, ale wymaga wcześniejszego porozumienia między stronami i odpowiedniego uwierzytelnienia.
Poza nadaniem odpowiednich uprawnień w KSeF samofakturowanie wymaga zawarcia umowy między stronami. W umowie strony ustalają procedurę zatwierdzania faktur.
Faktury nie muszą być wystawiane w KSeF, jeśli nabywca wystawiający fakturę lub dostawca, na rzecz którego wystawiana jest faktura, nie mają polskiego NIP-u. W takich przypadkach faktury wystawia się poza KSeF.
Wśród korzyści, które pomogą uprościć procesy księgowe, można wymienić: szybszy zwrot VAT (do 40 dni), automatyczną archiwizację, bezpieczeństwo danych czy jednolity format dokumentów.
Tak – dostępne jest środowisko testowe KSeF, w którym każdy przedsiębiorca może sprawdzić działanie systemu, wystawić próbne faktury i zapoznać się z interfejsem bez ryzyka.
Z uwagi na obecne wdrożenia nowego systemu opcja będzie dostępna dla przedsiębiorców od 30 września.