Jak rozliczyć sprzedaż kiedy nie zarejestruje się do IOSS?
Pakiet VAT e-commerce wprowadził szereg zmian przepisów w ustawie o VAT. Ma to związek z opodatkowaniem dostawy towarów do kwoty 150 euro dokonywanej dla konsumentów na terenie Unii Europejskiej. Inaczej wygląda rozliczanie takich transakcji jeżeli towar wysyłany jest z magazynu w UE, a inaczej jeżeli jest to wysyłka z kraju trzeciego poza UE. Sprawdźmy, jakie powinien postąpić przedsiębiorca, który nie zarejestruje się do IOSS.
Do ustawy o podatku VAT wprowadzono nowe przepisy dotyczące procedury importu. Konsumenci, którzy dokonują zakupu towarów spoza UE, najczęściej przez platformy handlowe, do tej pory nie płacili podatku VAT od przesyłek o wartości do 150 euro. To się zmieniło i od 1 lipca 2021 roku VAT jest pobierany od każdej dostawy, bez względu na jej wartość.
Sprawdźmy, w jaki sposób ten podatek będzie rozliczany, jeżeli podatnik dokonujący sprzedaży nie zarejestrował się do procedury szczególnej IOSS.
Jak rozliczyć sprzedaż SOTI bez rejestracji do IOSS?
Jeśli dostawca nie stosuje procedury szczególnej IOSS, dostępne są inne mechanizmy uproszczenia importu. Mianowicie podatek VAT z tytułu importu towarów zostanie pobrany od konsumentów przez podmiot dokonujący zgłoszenia celnego, np. przez operatora pocztowego czy firmę kurierską. W takim przypadku firma dokona zgłoszenia celnego, zadeklaruje i zapłaci opłaty celne, takie jak cło, o ile jest należne i podatek VAT.
Jest to procedura szczególna dotycząca deklarowania i zapłaty podatku z tytułu importu towarów oznaczona skrótem USZ. Firma kurierska lub operator pocztowy pobierze zapłacone opłaty celne od odbiorcy przesyłki w momencie jej doręczania.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
W tym roku NiuCon powraca z jeszcze większym rozmachem: nowe atrakcje, setki stoisk wystawców oraz konkursy, warsztaty i pokazy, które na długo zostaną w pamięci uczestników, goście specjalni z Japonii i Europy, a także IFIRMA w roli partnera wydarzenia. To idealna okazja, by zanurzyć się w świat japońskich inspiracji i poczuć się częścią międzynarodowej społeczności fanów kultury otaku.
Rosnące zainteresowanie ESG sprawia, że raportowanie działań związanych ze środowiskiem, odpowiedzialnością społeczną i zarządzaniem staje się standardem w biznesie. Przepisy CSRD, wprowadzone przez Unię Europejską, zobowiązują firmy do szczegółowego informowania o działaniach ESG, ale wiele firm z sektora MŚP nadal nie zna tego zagadnienia. Ponieważ nowe wymogi będą obejmować coraz mniejsze przedsiębiorstwa, znajomość zasad ESG jest niezbędna. W artykule wyjaśniamy, czym jest raportowanie ESG, kogo obejmuje i jakie może przynieść korzyści.
Influencer marketing cieszy się rosnącym zainteresowaniem reklamodawców. Pozwala on na pozyskanie uwagi odbiorców i zdobycie ich zaufania, wzmacniając długotrwałą relację.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo