Aktualności

Biznes od kuchni – Opiekun Bloga

Nazywam się Patryk Kozioł i podzielę się historią marki Opiekun Bloga. Od 0 do ponad 1500 stałych Klientów w 5 lat.

Początki

Wszystko zaczęło się w roku 2014, blogosfera mocno się wtedy rozwijała i myślała intensywnie o monetyzacji. Co za tym idzie, z blogów oraz wokół nich tworzyły się nowe biznesy. Los chciał, że moja ówczesna partnerka także postanowiła takowego bloga rozwijać. W związku z tym, że był to etap, kiedy postanowiłem zmienić swoje zawodowe cele i zrezygnowałem ze współprowadzenia agencji interaktywnej, podjąłem decyzję, żeby wspomóc ją technologicznie w działaniach. Dzięki temu, że od lat prowadziłem działania w branży IT, miałem niezbędną wiedzę, żeby móc wspierać ją, a jak się potem okazało, także o wiele więcej blogerów.

Blogosfera pod wieloma względami jest świetną społecznością, mnóstwo życzliwych i pełnych pasji ludzi, którzy w swoich kręgach bardzo często polecają sobie różnych fachowców. Tak też było w moim przypadku. Coraz większa liczba zleceń sprawiła, że powstała marka Opiekun Bloga. W początkowej fazie działania marki, skupiałem się na pracach wdrożeniowych opartych o platformę WordPress. Blogerzy coraz częściej współpracowali z markami i musiała za tym iść także jakość w sferze wizualnej bloga. Współprace szły dobrze, kolejne osoby polecały mnie jako specjalistę w tej dziedzinie. Skala zwiększała się, z czasem pojawiły się usługi komplementarne takie jak hosting czy domeny. W końcu rozsądnie mieć wszystko w jednym miejscu.

Trudne decyzje

Wraz z rozwojem marki przyszedł czas na kilka trudnych decyzji. Zlecenia okazały się na dłuższą metę słabo skalowalne, zespół się rozrastał do rozmiarów, którymi ciężko było zarządzać. To był moment, kiedy należało podjąć decyzję o rozstaniu z dotychczasowym modelem biznesowym. Stopniowe rezygnowanie ze zleceń było procesem długim i ciężkim, zwłaszcza dla kogoś niezbyt asertywnego. Postawiłem wobec tego na usługi bardziej skalowalne, zacząłem rozwijać swoją infrastrukturę serwerową, moja marka została partnerem dużej firmy w zakresie rejestracji domen, pojawiały się produkty gotowe. Tu właśnie upatrywałem swoich szans. Po latach, mogę stwierdzić, że proces ten zakończył się sukcesem, mogłem się skupić na tym co było dla mnie ważne.

Dziś

Dziś marka Opiekun Bloga obsługuje blisko 1500 stałych Klientów w systemie abonamentowym. Ciągle rozwijamy się i staramy odpowiadać na potrzeby rynku coraz szerzej, zachowując przy tym najwyższą jakość naszych usług. Zadowoleni klienci polecają nas kolejnym. Początek roku 2020 to intensywne działania związane z naszymi sklepami online, które pojawiły się w ostatnim miesiącu poprzedniego roku. Rozwój blogosfery podąża wielotorowo i my staramy się tam być, a nawet, zgodnie z naszym hasłem przewodnim – staramy się bardziej.

W sposób naturalny, ifirma.pl także towarzyszy mi od początku prowadzenia mojej działalności. Była pierwszym wyborem i tak zostało. Nasza księgowa, Pani Basia, świetnie radzi sobie z często zagmatwanymi kwestiami. Posiadanie solidnych partnerów w biznesie jest jedną z kluczowych kwestii, aby osiągnąć sukces. Przy większej skali nie możemy polegać wyłącznie na sobie więc każde wsparcie na którym można polegać jest na wagę złota.


Patryk Kozioł – Ekspert w zakresie tworzenia rozwiązań online. Twórca marki OpiekunBloga.pl – pierwszej w Polsce marki technologicznej dedykowanej blogerom, z ponad 200 realizacjami na koncie. Ma ponad 10 lat doświadczeń popartych współpracą z największymi markami w Polsce takimi jak Nestlé Polska S.A., Pol-Mot Holding S.A., Interia.pl czy Nestlé Waters Direct. Współzałożyciel sieci biur coworkingowych pod marką COPOINT. Partner w prowadzeniu projektów online wychodzący ponad standardy klasycznego doradztwa technicznego. Przedstawia skomplikowane sprawy techniczne w sposób zrozumiały absolutnie dla każdego. www.opiekunbloga.pl/ | fb.com/opiekunbloga | instagram.com/opiekunblogapl | kontakt@opiekunbloga.pl

Prowadzisz własny biznes? Opowiedz nam o nim i pochwal się nim na ifirma.pl.

A może interesują Cię inne ciekawe biznesy, które prezentujemy w ramach cyklu “Biznes od kuchni”?

Prowadzisz własny biznes? Opowiedz nam o nim i pochwal się nim na ifirma.pl.

A może interesują Cię inne ciekawe biznesy, które prezentujemy w ramach cyklu “Biznes od kuchni”?

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Wpłata na ZFŚS do 31 maja – kogo dotyczy?

Zastanawiasz się kogo dotyczy przekazywanie wpłat na ZFŚS do 31 maja? W dzisiejszym artykule odpowiemy…

10 godzin temu

Dziedziczenie spółki z o.o. – jakie są zasady dziedziczenia udziałów w spółce?

Zasada stanowi, że udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością podlegają dziedziczeniu jak każdy inny składnik…

10 godzin temu

Generowanie wideo z AI: Nowe horyzonty w produkcji treści wideo dla firm

Wyobraź sobie świat, w którym Twoja firma może tworzyć wciągające, spersonalizowane wideo na każdą okazję,…

11 godzin temu

Jak zaplanować działania komunikacyjne w firmie? 6 kroków, przez które musisz przejść

Nawet najdoskonalszy produkt czy usługa nie osiągną sukcesu na rynku bez odpowiedniej strategii komunikacji. Jeśli…

12 godzin temu

Rodzinny kapitał opiekuńczy – komu przysługuje?

Jednym z rozwiązań przyjętych przez Polski Ład jest świadczenie rodzinne, z którego mogą skorzystać rodzice…

2 dni temu

Ponowne rozpoczęcie działalności a prawo do ulg w ZUS

Rozpoczynasz ponownie działalność i zastanawiasz się czy masz prawo do niższego ZUSu? W dzisiejszym artykule…

2 dni temu