Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak efektywnie wykorzystać design thinking w swoim biznesie.
Definicji design thinking jest wiele, jeden z twórców T. Brown tłumaczył istotę tej metodyki jako misję polegającą na przeobrażaniu obserwacji w pomysły, a pomysłów w rozwiązania, które czynią życie lepszym.
Każda z dostępnych decyzji ukazuje myślenie projektowe, w coraz to nowszej odsłonie. Nie ma jednej utartej ścieżki działania, pomysłów może być nieskończenie wiele. Wyobraźnia może więc zostać uwolniona podczas projektowania, nie ma znaczenia czy będzie to produkt lub usługa, czy inna wybrana dziedzina, w tym i zarządzanie. Ta uniwersalna metoda znajdzie zastosowanie wszędzie tam, gdzie ma do czynienia z potrzebami ludzkimi. Dlatego też wszelkie oczekiwania są dogłębnie analizowane przez zespół projektowy.
Tak jak w przypadku większości istniejących już metod, również i design thinking posiada pewien schemat, na podstawie którego opracowywane są poszczególne pomysły krok po kroku.
Zespół badawczy w oparciu o ten model jest w stanie szczegółowo zbadać problem, z jakim borykają się konsumenci, stworzyć odpowiedni produkt, który będzie dopasowany do grupy odbiorców oraz sprawdzić, czy będzie on w stanie zmienić coś w życiu naszych klientów. Poszczególne etapy przedstawiają się następująco:
Design thinking jest jedną z najbardziej wiodących metod używanych przez znane i lubiane w środowisku marki takie jak, m.in.
Zostały wymienione jedynie niektóre przykłady znanych marek. Można jedynie wyobrazić sobie, że bez design thinking nie byłoby większości z powyższych produktów. Apple wykorzystywało swój slogan w latach 1997-2002 „Think Different” i doskonale opisywał on podejście marki względem design thinking.
Podążając za poszczególnymi etapami w przypadku marki Apple, widać połączenie innowacyjności produktu z modnym designem. Skupili się oni również na tworzeniu 3 konkretnych modeli wypuszczanych do obiegu w jednym czasie, tym samy rezygnując z nowej linii produktów. Marka szczyci się również swoją obsługą względem klienta. Gwarantuje ona, że wszyscy ich klienci są zadowoleni z produktu i mają niezapomniane wrażenia.
Poprzez wypracowanie sobie opinii marki drogiej, ale też wyjątkowej, Apple tworzy swoje produkty tak, aby były one dobrze skonfigurowane z nowymi modelami, tak więc iphone łączy się z ipadem i macbookiem, a airpodsy pasują do każdego z osobna.
Jest kilka znaczących korzyści, jakie niesie za sobą używanie metodyki design thinking:
Podsumowanie
W dzisiejszych czasach metoda design thinking stała się na tyle uniwersalna, że jest coraz częściej i chętniej używana w pracach projektowych różnych marek i instytucji. Jednocześnie jest ona popularnym modelem do poszukiwania nowych rozwiązań, powstawania innowacyjnych produktów, kreatywnego podejścia do myślenia i przede wszystkim łączenia wspólnych sił zespołu projektowego.
Ponadto jest metodą elastyczną i nieszablonową, względnie niskie koszty tworzenia w tym obszarze uczyniły ją atrakcyjną dla start-upów, ale i firm z długoletnim stażem, które nieustannie starają się wprowadzać co raz to nowsze produkty, usługi lub projekty.
W dobie cyfrowej transformacji firmy mają dostęp do niespotykanej dotąd ilości danych na temat swoich…
Ludzie od zarania dziejów wykorzystywali obrazy w swojej komunikacji. Czy to malowidła w jaskiniach tworzone…
Zastanawiasz się kogo dotyczy przekazywanie wpłat na ZFŚS do 31 maja? W dzisiejszym artykule odpowiemy…
Zasada stanowi, że udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością podlegają dziedziczeniu jak każdy inny składnik…
Wyobraź sobie świat, w którym Twoja firma może tworzyć wciągające, spersonalizowane wideo na każdą okazję,…
Nawet najdoskonalszy produkt czy usługa nie osiągną sukcesu na rynku bez odpowiedniej strategii komunikacji. Jeśli…