Chat with us, powered by LiveChat

Co można załatwić przez ePUAP: uzyskanie dofinansowania z Unii Europejskiej

dofinansowanie z unii europejskiej

Liczba spraw urzędowych, które można załatwić online, za pośrednictwem platformy ePUAP, stale rośnie. Serwis ten umożliwia także złożenie wniosku o dotacje z Unii Europejskiej, co jest istotną pomocą dla przedsiębiorców, szukających źródeł finansowania swoich projektów. W niniejszym artykule przedstawiamy jak dostać dofinansowanie na własną działalność korzystając z funkcjonalności internetowej platformy ePUAP.

Proces logowania do ePUAP. Jak założyć profil zaufany?

Uwierzytelnienie użytkownika, który loguje się do serwisu rządowego ePUAP, następuje za pomocą profilu zaufanego. Każdy logujący się jest zobowiązany do poświadczenia swojej tożsamości za pomocą elektronicznej formy podpisu.

Zabezpiecza to interesy petenta, który zyskuje pewność, iż tylko on może uzyskać akces do swojego profilu na ePUAP. Profil zaufany będzie stanowić zatem formę podpisu, dzięki której możliwe staje się załatwianie spraw urzędowych bez opuszczania z domu. Można go założyć zarówno przez Internet, jak i udając się do placówki stacjonarnej.

Dotacje z Unii profil zaufany: online

Banki oraz inne podmioty, które posiadają stosowne uprawnienia, umożliwiają zdalne zakładanie profilu zaufanego bez wychodzenia z domu. Aby dokonać utworzenia profilu, należy wejść na oficjalną witrynę internetową https://pz.gov.pl, a następnie podążać za wskazówkami rejestracyjnymi, dostępnymi w formularzu, po kliknięciu przycisku „Zarejestruj się”.

Autoryzacja następuje automatycznie, w momencie potwierdzenia utworzenia konta przez bankowość online.

Dotacje z Unii profil zaufany: stacjonarnie

Profil zaufany można utworzyć także hybrydowo: najpierw rejestrując się na portalu https://pz.gov.pl, a następnie potwierdzając konto w stacjonarnym punkcie weryfikacyjnym. To ukłon w stronę osób, które z różnych względów nie chcą logować się za pośrednictwem banku, czy też w momencie, gdy podmiot uprawniony nie dysponuje bankowością internetową.

Profil zaufany można założyć również w pełni stacjonarnie, udając się do jednego z najbliższych punktów potwierdzających. Ich pełna lista znajduje się tutaj.

Dofinansowanie UE ePUAP. Kto może skorzystać?

Pomoc finansowa z Funduszy Europejskich przeznaczona jest dla przedsiębiorców (zarówno początkujących, jak i posiadających doświadczenie), dla których istotny jest zrównoważony rozwój własnej firmy. Dodatkowe wsparcie finansowe z UE pozwala tworzyć nowe, lepsze i tańsze usługi oraz produkty.

W zależności od rodzaju dofinansowania, z programów unijnych mogą korzystać podmioty m.in. wdrażające ekologiczne rozwiązania, poszerzające swoją działalność na inne państwa członkowskie, czy implementujące eksperymentalne usprawnienia w funkcjonowaniu firmy. Platforma ePUAP umożliwia przedsiębiorcy korzystanie z kilku przygotowanych programów, pogrupowanych w różnych kategoriach:

  • Innowacyjna Gospodarka;
  • Kapitał Ludzki;
  • Rozwój Polski Wschodniej;
  • Program Operacyjny Polska Cyfrowa;

Jak dostać dofinansowanie na własną działalność za pomocą dostępnych wniosków?

Akces o dotacje z Unii online, za pośrednictwem witryny ePUAP, jest dokonywany bezpośrednio ze strony głównej portalu. Tuż po zalogowaniu, użytkownik uzyskuje wgląd do katalogu spraw, jakie mogą zostać zrealizowane z wykorzystaniem portalu rządowego.

Centralnym punktem serwisu jest skrzynka odbiorczo/nadawcza, dzięki której użytkownik będzie mógł kontaktować się z urzędem, sprawdzać otrzymaną korespondencję, czy przeglądać wysłane dokumenty.

Aby sprawdzić możliwości dot. dofinansowań UE ePUAP dla firmy, należy kliknąć zakładkę „Katalog spraw”, a następnie przejść do sekcji „Dofinansowanie z funduszy UE”.

Jak napisać projekt unijny? Krok po kroku, za pomocą funkcjonalności ePUAP

 

1. Logowanie do portalu ePUAP

 

dofinansowanie z unii europejskiej

 

Pierwszy krok to zalogowanie się do portalu https://epuap.gov.pl. Po weryfikacji loginu i hasła, użytkownik zostanie przekierowany do strony głównej. Należy sprawdzić, czy dane zawarte w prawej górnej sekcji (imię i nazwisko) są poprawne. Tuż obok danych osobowych widnieje ikonka listu, a po kliknięciu baneru, użytkownik zostaje przekierowany do skrzynki odbiorczo-nadawczej.

2. Kliknięcie zakładki „Katalog spraw”, następnie przejście do sekcji „Dofinansowanie z funduszy UE”.

2

 

Za pomocą kółka od myszki, bądź paska przeglądarki, użytkownik odnajduje sekcję dot. uzyskiwania dofinansowań. Alternatywną opcją jest skorzystanie z wyszukiwarki tematów, widniejącej w górnej części witryny. Użytkownik może tam odnaleźć informacje, m.in. dotyczące tego, jak napisać projekt unijny. Na potrzeby tego artykułu skorzystamy jednak z dostępnych szablonów.

3. Wybranie z modułu interesującej nas sprawy

 

dofinansowanie z unii europejskiej epuap

Panel „Dofinansowanie z funduszy UE” posiada kilka odnośników, przekierowujących do poszczególnych spraw. Użytkownik powinien odszukać pożądaną sprawę, a następnie kliknąć podświetlany niebieską czcionką odnośnik. W naszym przypadku będzie to „Dofinansowanie w ramach Działania 3.3.2. PO IG”.

4. Przeniesienie na podstronę usługi

 

4

Użytkownik zostaje przekierowany do podstrony przedstawiającej opis wybranej usługi. W tej sekcji znajdują się informacje odnoszące się do m.in. podstaw prawnych, organów właściwych do realizacji, czy podmiotów mogących skorzystać z funkcjonalności. Następny krok to kliknięcie tekstu „Pokaż wszystkie urzędy lub instytucje udostępniające tę usługę”, bądź ręczne wpisanie nazwy miasta lub kodu pocztowego miejscowości.

5. Wybór właściwego urzędu

 

5

Po kliknięciu w odnośnik pojawia się wyskakujące okno opisane jako „Wybór urzędu”. Użytkownik ma możliwość wybrania placówki, która zajmie się realizacją usługi. W naszym przypadku będzie to Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Aby wybrać ten podmiot, należy kliknąć odnośnik „Wybierz”.

6. Przeniesienie na stronę wybranej usługi

 

6

W następnym kroku użytkownik potwierdza, zmienia lub anuluje proces wnioskowania o dofinansowanie. Aby przejść dalej, należy wybrać opcję „Załatw sprawę”.

7. Wypełnienie wniosku i wysłanie dokumentu

 

7

Wnioskodawca zostaje przeniesiony na kolejną podstronę, na której może on edytować swój wniosek. Po kliknięciu opcji „Dalej” użytkownik zostaje przeniesiony do interaktywnego formularza, który informuje o poprawności wprowadzonych danych. Po uzupełnieniu wszystkich wymaganych rubryk należy potwierdzić prawidłowość informacji klikając przycisk „Dalej” i podążając za kolejnymi wskazówkami portalu. Końcowym krokiem jest wysłanie dokumentu za pomocą przycisku potwierdzającego.

Nie tylko dofinansowanie UE ePUAP – inne funkcjonalności portalu

Urzędowa platforma internetowa ePUAP to szybki sposób na załatwienie wielu formalności, bez konieczności osobistego udawania się do instytucji stacjonarnych. Przez portal można m.in. zgłosić narodziny dziecka, uzyskać odpis małżeństwa, czy zameldować się na pobyt stały. Usługi udostępniane przez ePUAP są systematycznie rozwijane, a ich liczba ciągle rośnie. Nowe funkcjonalności dostępne są w sekcji „Najnowsze usługi”.

Najważniejsze pytania

  1. 🔸Jak dostać dofinansowanie na własną działalność?

    Jedną z możliwości jest uzyskanie dotacji z Funduszy Europejskich. Akces o dofinansowanie można złożyć za pośrednictwem portalu ePUAP, korzystając z odpowiedniej sekcji, bądź wyszukując projekt ręcznie. Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie programy dotacyjne są dostępne na platformie.

  2. 🔸Jak sprawdzić, czy wysłany wniosek online dotarł do instytucji?

    Wszelka korespondencja, zarówno wychodząca, jak i przychodząca, gromadzona jest w skrzynce użytkownika. Aby się do niej dostać, należy (po zalogowaniu się do ePUAP), kliknąć ikonę "koperty", a następnie przejść do konkretnej podstrony (odebrane, wysłane, robocze, itd.).

  3. 🔸Dlaczego nie mogę przejść do konkretnych sekcji na portalu?

    Może się zdarzyć, iż niektóre funkcje serwisu zostaną czasowo dezaktywowane. Wszelkie problemy techniczne, przerwy w udostępnianiu usług, czy inne kwestie techniczne, opisywane są w zakładce "Aktualności".

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Odwiedź nasz
kanał na

I sprawdź:

  • podstawy prowadzenia firmy,
  • rady i opinie ekspertów,
  • bieżące terminy podatkowe.

SUBSKRYBUJ

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość