Aktualności

Zarabiaj w internecie. Jak rozliczyć pieniądze z Patronite?

Patronite – jak zarabiać?

Patronite jest platformą, dzięki której odbiorcy, zwani Patronami, mogą wspierać finansowo twórców, zwanych Autorami. Autorem może zostać każdy, kto działa z pasją, np. youtuber, artysta, drużyna sportowa, stowarzyszenie czy bloger. Tworzy on profil na Patronite, gdzie uzupełnia swoje dane. Następnie ustala progi finansowe, czyli kwoty, jakimi mogą wesprzeć go Patroni. Za każdą wpłatę może zaoferować nagrodę, np. podziękowanie, dedykowaną pocztówkę, spotkanie, a nawet… możliwość zasugerowania tematu kolejnego odcinka na YouTubie.

Kto zarabia najwięcej na Patronite?

Na platformie zarabiają najwięcej ci, którzy potrafią zbudować wokół siebie zaangażowaną społeczność. Na dzień 28 czerwca 2021 roku ranking Patronite ze względu na zarobki prezentuje się następująco:

  1. Radio 357 – 670 201 zł miesięcznie
  2. Radio Nowy Świat – 635 638 zł miesięcznie
  3. Dariusz Rosiak – 81 005 zł miesięcznie
  4. Langusta na Palmie – 70 140 zł miesięcznie
  5. Sekielski Brothers Studio –  50 510 zł miesięcznie

Są to Autorzy, którzy prowadzą działalność radiową, religijną oraz filmową.

Utrzymywanie się z Patronite – możesz i Ty

Jak widać, utrzymywanie się z Patronite jest jak najbardziej możliwe. Niemniej jednak z pracy na etacie mogą zrezygnować tylko najbardziej popularni Autorzy.

Jak do nich dołączyć? Musisz odpowiednio rozpromować swój profil i zachęcić Patronów do comiesięcznego wsparcia. Niestety jak pokazują statystyki, nie jest to takie proste. Według badania przeprowadzonego przez Łukasza Prokulskiego w 2020 roku średni miesięczny przychód Autorów na Patronite wynosił 1260 zł. Warto podkreślić, że tę średnią zawyżają gwiazdy. Okazuje się, że aż połowa zarejestrowanych kont otrzymuje mniej niż 140 zł miesięcznie.

Patronite – jak rozpromować swoje konto?

Zarobki na Patronite są skrajnie różne. Myśląc o zarabianiu na tej platformie, z pewnością nie chcesz porównywać się do tych najsłabszych. Jak więc sprawić, aby jak najwięcej Patronów znalazło, a następnie wsparło Twoją działalność?

  • Działaj aktywnie i systematycznie w social mediach.
  • Dostarczaj swoim odbiorcom wartościowych treści.
  • Przygotuj atrakcyjne nagrody na wszystkich progach finansowych.
  • Systematycznie przypominaj swoim odbiorcom o możliwości wsparcia na Patronite.
  • Bądź cierpliwy/a. Najlepiej zarabiające konta nie powstawały w kilka tygodni, a kilka lat.
  • Na co można wydać pieniądze z Patronite?

    Pieniądze z Patronite możesz wydać, na co tylko chcesz. Część Autorów informuje swoich Patronów, na co przeznaczy pozyskane środki. To z pewnością wzbudza większe zaufanie i przyczynia się do większych wpłat. Jeśli jednak wolałbyś/abyś, aby pozostało to Twoją słodką tajemnicą, nic nie stoi na przeszkodzie.

    Warto również podkreślić, że część twórców wprost informuje o przeznaczeniu pieniędzy na codzienne wydatki. Patroni rozumieją, że Autorzy muszą w jakiś sposób się utrzymywać, jeśli większość swojego czasu przeznaczają na tworzenie darmowych treści.

    Jak rozliczyć pieniądze zarobione przez Patronite?

    Skoro niektórzy Autorzy traktują Patronite jako swoje źródło dochodów, to muszą z tego tytułu odprowadzać podatki, prawda? Niekoniecznie. wpłaty na Patronite są uznawane za darowiznę. Podatek zapłacisz tylko wówczas, jeśli Patron przekazał na Twoje konto kwotę większą niż 4 902 zł i należy do III grupy podatkowej, czyli nie jest z Tobą w żaden sposób spokrewniony. Uwaga! Wpłaty dokonane w ciągu 5 lat sumują się!

    Ile zapłacisz? To zależy.

    • Jeśli Patron przekaże Ci więcej niż 4 902 zł, ale mniej niż 10 278 – zapłacisz 12% podatku.
    • Jeśli Patron przekaże Ci więcej niż 10 278 zł, ale mniej niż 20 556 zł – zapłacisz 1233 zł 40 gr + 16% podatku od nadwyżki ponad 10 278 zł.
    • Jeśli Patron przekaże Ci ponad 20 556 zł – zapłacisz 2877 zł 90 gr + 16% podatku od nadwyżki ponad 20 556 zł.
    Zespół IFIRMA

    Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

    Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

    W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

    Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

    Najnowsze artykuły

    Działalność nierejestrowana w e-commerce – rozmowa z księgowym oraz ekspertem ds. e-commerce

    O możliwościach jakie oferuje działalność nierejestrowana działając w e-commerce, ze szczególnym uwzględnieniem wszelkich ulg oraz…

    1 dzień temu

    Kasowy PIT dla przedsiębiorcy

    Kasowy PIT pozwala podatnikom na wykazanie przychodu w działalności dopiero wtedy, gdy przedsiębiorca faktycznie otrzyma…

    1 dzień temu

    Wskaźnik VAT – wyliczanie wskaźnika VAT

    Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż mieszaną, mają obowiązek ustalania proporcji VAT. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak…

    1 dzień temu

    Wspieranie nowych inwestycji – jak uzyskać decyzję?

    Planujesz realizację zupełnie nowej inwestycji? Jeśli tak, to pamiętaj, że przepisy prawa przewidują pomoc w…

    1 dzień temu

    Niższy VAT dla branży beauty – zmiany 2024

    Jesteś właścicielem salonu kosmetycznego lub salonu piękności? Zobacz, jakie zmiany w VAT szykują się dla…

    1 dzień temu

    Czy nazwa firmy jest niezbędna przy prowadzeniu działalności nierejestrowanej?

    Wybór działalności nierejestrowanej niesie za sobą wiele ułatwień dla przedsiębiorców, którzy zyskują szansę na zmniejszenie…

    2 dni temu