Przez PR zewnętrzny rozumie się działania komunikacyjne marki ukierunkowane na zewnątrz jej struktur, których celem jest budowa jej pozytywnego wizerunku po stronie podmiotów trzecich – wśród klientów, potencjalnych klientów, inwestorów i kontrahentów. To właśnie PR zewnętrzny jest tym, który przychodzi na myśl, gdy mowa o Public Relations w ogóle.
Wspomniany pozytywny wizerunek osiągany jest na drodze prób wykreowania transparentności firmy, budowania zaufania względem niej oraz postrzegania jej jako nie tylko integralnego elementu otoczenia biznesowego, ale też społecznego.
Obecnie firmy to bowiem coś więcej niż forma działalności ukierunkowana na osiągnięcie zysku. To też sposób na wykorzystanie dostępnego instrumentarium, w celu wspierania całych społeczności, troski o poszanowanie cudzych praw i wolności oraz podejmowania działań na rzecz środowiska naturalnego.
Kierunki owych działań, odpowiednio zakomunikowane, potrafią zupełnie odmienić percepcję odbiorcy, dla którego dana marka staje się kimś bliższym; kimś, na kogo można liczyć i kogo warto wspierać w drodze własnych wyborów konsumenckich.
Jednocześnie PR zewnętrzny działa po cichu, co odróżnia go od działań stricte promocyjnych. Kampanie PR-owe są z reguły dyskretne, oparte na narzędziach analitycznych, doradztwie i planowaniu strategicznym, a ich cel ma charakter długoterminowy – to budowa trwałej reputacji, a nie zaangażowanie wokół poszczególnych akcji są dla PR-owców najważniejsze.
Zewnętrzny PR należy również postrzegać jako formę promocji danej organizacji. Jest ona przy tym stosunkowo tania i skuteczna – nie jest to kolejny slogan czy reklama, do których odbiorca przywykł i które często ignoruje; dyskrecja prowadzonych działań PR-owych pozwala na zbudowanie własnych wyobrażeń o danej marce w oparciu o obserwację, co też czyni ten obszar działań bardziej wiarygodnym.
Wśród korzyści, jakie wiążą się ze wdrożeniem zewnętrznego PR-u w organizacji, można wskazać:
Działy PR-owe mają do dyspozycji mnogość narzędzi o zróżnicowanym charakterze. Wśród nich na szczególną uwagę zasługują:
O możliwościach jakie oferuje działalność nierejestrowana działając w e-commerce, ze szczególnym uwzględnieniem wszelkich ulg oraz…
Kasowy PIT pozwala podatnikom na wykazanie przychodu w działalności dopiero wtedy, gdy przedsiębiorca faktycznie otrzyma…
Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż mieszaną, mają obowiązek ustalania proporcji VAT. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak…
Planujesz realizację zupełnie nowej inwestycji? Jeśli tak, to pamiętaj, że przepisy prawa przewidują pomoc w…
Jesteś właścicielem salonu kosmetycznego lub salonu piękności? Zobacz, jakie zmiany w VAT szykują się dla…
Wybór działalności nierejestrowanej niesie za sobą wiele ułatwień dla przedsiębiorców, którzy zyskują szansę na zmniejszenie…