Blog

62 mln zł, 4 lata, 40 start-upów. KnowledgeHub uruchamia nowy fundusz inwestycyjny

KnowledgeHub, fundusz venture capital, wspierający start-upy, które wykazują globalny potencjał wzrostu, w ciągu 4 najbliższych lat chce przeznaczyć 62 miliony złotych na projekty z branży MarTech, FinTech, MedTech i DeepTech. To jedna z największych inicjatyw inwestycyjnych uruchomionych w ramach programu PFR Starter.

Dotychczasowa działalność KnowledgeHub

KnowledgeHub, w ramach dotychczasowej działalności, zainwestował w ponad 20 spółek, wśród których są takie, które już teraz z rozmachem działają na arenie międzynarodowej. Większość skupia się na obszarach związanych z marketingiem internetowym, BigData, video online, programmatic buying, SEM i mediami społecznościowymi, jak np.:

  • Senuto, oferujące platformę wspomagającą działania SEO;
  • NapoleonCat, umożliwiające monitorowanie działań w mediach społecznościowych;
  • YieldRiser, skupiające się na optymalizacji przychodów reklamowych wydawców internetowych;
  • Data Exchanger posiadające własną technologię DMP, która może służyć do gromadzenia, zarządzania i analizowania danych. Firma zbiera dane online i offline;
  • Infinity Media – niezależny dom mediowy z kompetencjami w planowaniu i zakupie wszystkich mediów.

Wszystkie spółki portfelowe funduszu KnowledgeHub zobaczysz TUTAJ.

Funduszem zarządzają Krzysztof Dębowski, Tomasz Piątkowski i Krzysztof Pudlak. Wszyscy trzej to byli przedsiębiorcy zaangażowani wcześniej m.in. w giełdowe SARE SA czy domy mediowe GroupM oraz Saatch&Saatchi.

W dalszych działaniach zamierzają poszerzyć spektrum inwestycyjnych zainteresowań o projekty osadzone w obszarach takich jak FinTech, MedTech i DeepTech, choć MarTech-u nie porzucają. Każda nowa spółka może liczyć na maks. 3 mln zł, co – biorąc pod uwagę ich łączną liczbę – daje sumę w wysokości 62,1 mln zł.

Jako fundusz seed mamy dość krótki i bardzo precyzyjnie określony w czasie moment, w jakim powinny znajdować się spółki, w które chcemy zainwestować – mówi Krzysztof Dębowski, Co-Managing Partner KnowledgeHub. Z jednej strony oczekujemy gotowego produktu, a przynajmniej jego MVP (Minimum Viabla Product), z drugiej nie inwestujemy w spółki będące już na etapie skalowania.

Chcemy wykorzystać nasze biznesowe doświadczenie, żeby dostrzec potencjał technologii, zanim jej przydatność wykażą wyniki sprzedaży – dodaje Tomasz Piątkowski, Partner KnowledgeHub.

KnowledgeHub oprócz pieniędzy oferuje know-how

Na współpracy z KnowledgeHub można zyskać nie tylko pieniądze. Zarządzający funduszem podkreślają, że będą aktywnie wspomagać swoje spółki portfelowe w pozyskaniu finansowania w ramach kolejnych rund inwestycyjnych. Chcę zapewnić im dotarcie do kluczowych decydentów, zorganizować platformę wymiany wiedzy, poprowadzić działania z zakresu PR oraz udostępnić własne zasoby back-office, m.in. w celu pozyskiwania i rozliczania dotacji ze środków UE.

O smart money mówią wszyscy, natomiast warto szczerze odpowiedzieć sobie na pytanie co faktycznie może zrobić fundusz venture capital w ramach wspierania swoich kilkunastu czy kilkudziesięciu inwestycji. Doradztwo, które wykracza poza książkowe porady, wymaga dogłębnego zrozumienia procesów zachodzących w spółce, a więc kilkumiesięcznego zaangażowania w jej działalność. Mało kto może na to liczyć – mówi Krzysztof Dębowski. Wolimy mówić o tym co realne i co faktycznie może pomóc: relacje, wymiana doświadczeń, konkretne działania.

Jako jeden z niewielu funduszy mamy własny dział, który pomaga pozyskiwać i rozliczać dotacje UE. Duża liczba spółek w portfelu to szansa na wymianę doświadczeń i wsparcie narzędziowe. A jako przedsiębiorcy lepiej rozumiemy wyzwania, przed jakimi stoją spółki, z którymi rozmawiamy o inwestycji – dodaje Krzysztof Pudlak, trzeci z partnerów w KnowledgeHub.

Pierwsze KnowledgeHub inwestycje ruszyły

KnowledgeHub rozpoczął już działania inwestycyjne i do końca czerwca w jego portfelu powinno znaleźć się pięć nowych spółek. Fundusz ma ośmioletni horyzont, w którym pierwsze cztery lata przeznaczył na inwestycje kapitałowe, a kolejne cztery na wyjścia z nich. Średnia oczekiwana roczna stopa zwrotu z inwestycji (IRR) to ok. 30%.

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Wpłata na ZFŚS do 31 maja – kogo dotyczy?

Zastanawiasz się kogo dotyczy przekazywanie wpłat na ZFŚS do 31 maja? W dzisiejszym artykule odpowiemy…

6 godzin temu

Dziedziczenie spółki z o.o. – jakie są zasady dziedziczenia udziałów w spółce?

Zasada stanowi, że udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością podlegają dziedziczeniu jak każdy inny składnik…

7 godzin temu

Generowanie wideo z AI: Nowe horyzonty w produkcji treści wideo dla firm

Wyobraź sobie świat, w którym Twoja firma może tworzyć wciągające, spersonalizowane wideo na każdą okazję,…

8 godzin temu

Jak zaplanować działania komunikacyjne w firmie? 6 kroków, przez które musisz przejść

Nawet najdoskonalszy produkt czy usługa nie osiągną sukcesu na rynku bez odpowiedniej strategii komunikacji. Jeśli…

9 godzin temu

Rodzinny kapitał opiekuńczy – komu przysługuje?

Jednym z rozwiązań przyjętych przez Polski Ład jest świadczenie rodzinne, z którego mogą skorzystać rodzice…

2 dni temu

Ponowne rozpoczęcie działalności a prawo do ulg w ZUS

Rozpoczynasz ponownie działalność i zastanawiasz się czy masz prawo do niższego ZUSu? W dzisiejszym artykule…

2 dni temu