Czy warto więc zainstalować wszystkie dostępne wtyczki, żeby przygotować się na każdą ewentualność i upewnić się, że klient znajdzie w sklepie wszystko, czego potrzebuje? Nie do końca. Podstawową zaletą zakupów online jest to, że są szybkie i oferują niemal nieograniczony wybór. Każde rozszerzenie obciąża WordPressa i obniża wydajność serwisu, a tym samym wydłuża czas ładowania strony. Nie ma wówczas mowy o szybkich zakupach, a nieograniczone możliwości zakupowe klienci będą realizować u konkurentów. Które wtyczki są must have dla rozwijającego się e-sklepu? Na pewno te związane z płatnością i dostawą. Nie rezygnuj też też z komunikacji. Przedstawiamy najlepsze wtyczki WooCommerce do mailingu.
Integrator e-commerce
Gubisz się w zarządzaniu sprzedażą online? Skaluj biznes bez wysiłku z IFIRMA! Kontroluj sprzedaż na wielu platformach wygodnie z jednego miejsca.
- Automatyczna obsługa zamówień i fakturowania
- Asystent zbierania i pakowania
- Generowanie etykiet i zamawianie kurierów
- Masowe wystawianie ofert
Do 100 zamówień w pakiecie Faktura+ bez dodatkowych opłat
Powyżej 100 zamówień miesięcznie
41,50 zł/mies.
Sprawdź szczegóły
Skuteczna automatyzacja mailingu
Wydaje się, że bez automatyzacji mailingu komunikacja z klientami w e-commerce byłaby obecnie praktycznie niemożliwa. Trudno wyobrazić sobie sprzedawcę, który ręcznie wysłałby do klientów potwierdzenia zakupu czy aktualizację statusu zamówienia. Marketing automation daje jednak znacznie więcej możliwości, w tym tworzenie ścieżek mailingowych, które nie tylko wspierają w obsłudze klienta, ale też realizują działania remarketingowe.
Chociaż większość zasięgów buduje się w social mediach, to jest to przekaz niestabilny. Zdarza się, że konta są blokowane, usuwane lub przejmowane przez hakerów, czyhających na profil z wiarygodnymi obserwatorami. Z tego powodu warto równolegle budować relację z odbiorcami za pośrednictwem email marketingu i rozszerzać bazę kontaktów, których nie stracisz.
Możesz wysyłać klientom spersonalizowane zniżki, informować o produktach, które (co wiemy dzięki narzędziom AI) mają szansę wpaść im w oko, lub przypominać o porzuconych koszykach. Pamiętaj też, że w każdej wiadomości umieszczać proste i jednoznaczne CTA (call to action, wezwanie do działania), na przykład „Sprawdź ofertę!”, „Przejdź do sklepu!” lub „Kup teraz!”. To dużo potencjalnych korzyści przy stosunkowo niskim koszcie. Co najważniejsze, wtyczki WooCommerce do mailingu nie wymagają od Ciebie technicznej wiedzy, a ich konfiguracja jest zazwyczaj prosta i intuicyjna.
Źródło:e-mail wysłany przez Zalando
Automatyzacja ma usprawniać działanie strony, a nie powodować dodatkowe problemy. Zanim pobierzesz wtyczkę, upewnij się, że jest bezpieczna.
- Kupuj wtyczki ze sprawdzonych źródeł – rozszerzenia możesz zainstalować z poziomu WordPressa (menu -> wygląd -> wtyczki) albo z autoryzowanych platform, takich jak WP Desk, woocommerce.org czy Themeforest.
- Przeczytaj opinie o wtyczce, którą zostawili inni sprzedawcy – każde rozszerzenie w sklepie WordPress ma oceny i komentarze, co pozwala na całkiem dobry research.
- Sprawdź, czy wtyczka jest aktualizowana – w sklepach z wtyczkami znajdziesz informacje o ostatniej aktualizacji, które podpowiedzą, czy rozszerzenie jest dopasowane do najnowszej wersji WooCommerce.
- Zwróć uwagę na support – czytając opinie, skup się na tym, jak oceniane jest wsparcie techniczne i czas udzielania pomocy w przypadku problemów lub awarii.
Po co zmieniać wygląd wysyłanych mail?
Wtyczki WooCommerce do mailingu dostarczają wielu informacji analitycznych, m.in. ile osób otwiera newslettery, czy odbiorcy reagują na CTA, czy ruch z e-maili trafia na stronę internetową. Możesz zmieniać układ treści, dodawać lub usuwać grafiki, testować różne tones of voice i różne umiejscowienia przycisków, monitorując jednocześnie, jak wpływa to na wyniki. Nawet tak podstawowe dane pozwolą Ci lepiej zrozumieć preferencje odbiorców i tworzyć komunikację, która do nich trafia.
Do tego dochodzą trendy. Większość użytkowników Internetu ma konto w mediach społecznościowych, a według raportu Gemius “E-commerce w Polsce 2024” 19% internautów robi tam zakupy. Trendy na TikToku i Instagramie zmieniają się błyskawicznie, a wszystko, co nie nadąża z kreacją, jest traktowane jako mało atrakcyjne i przestarzałe. Odświeżanie wyglądu wiadomości lub nawet nawiązywanie w nich do aktualnych virali może zbudować wizerunek Twojej marki jako takiej, która jest na czasie.
Okazuje się, że ma to większe znaczenie, niż może Ci się wydawać. Miejsce personalizacji zajęła hiperpersonalizacja, więc jeśli w ogóle nie dostosowujesz swoich wiadomości do odbiorców, to masz sporo do nadrobienia. Według danych zgromadzonych przez Instapage spersonalizowane mailingi mają 29% wyższy open rate (współczynnik otwarcia) i aż 41% wyższy click through rate (współczynnik kliknięć w stosunku do wyświetleń). Co więcej, 76% respondentów stwierdziło, że czuje rozczarowanie, jeśli na stronie internetowej nie znajduje żadnej formy personalizacji. Jak widać, w e-commerce klienci nadal cenią indywidualne podejście.
Wtyczki WooCommerce do mailingu oferują lepsze targetowanie i segmentację użytkowników. Śledzenie zachowań klientów i wyłapywanie wyzwalaczy, które aktywują określone ścieżki mailingowe, sprawia, że odbiorcy otrzymują wiadomości nawiązujące do ich potrzeb i sposobów ich realizacji.
Czasem na współczynnik otwarć wpływa nie wygląd newslettera, ale godzina wysyłki. Według danych podawanych przez MailGrow okienko w skrzynkach mailowych użytkowników pojawia się we wtorki i w czwartki w godzinach 9-11 i 13-15. Najbardziej optymalny czas na wysyłkę zależy jednak od branży i preferencji Twoich klientów, a te możesz poznać tylko metodą prób. Pomocne będą też testy A/B
Wtyczki WooCommerce do mailingu a tworzenie newslettera
Wtyczki WooCommerce do mailingu umożliwiają nie tylko wysyłanie wiadomości, ale też dodawanie komunikatów na stronie internetowej w formie banerów, sliderów lub innych elementów graficznych pojawiających się na ekranie. To, co jest w nich najbardziej pomocne, to możliwość automatyzacji wiadomości i tworzenia ścieżek, które wysyłają wiadomości o konkretnej treści do użytkowników, którzy wykonali określone działanie.
Na początku do wszystkich odbiorców warto wysłać wiadomość powitalną i poinformować ich, czego mogą się spodziewać. Później jednak opłaca się zróżnicować komunikację. Te wtyczki WooCommerce do newsletterów mogą to ułatwić.
- MailChimp
Jedno z najpopularniejszych narzędzi do automatyzacji mailingów. Można je wykorzystywać do innych elementów strategii marketingowej, np. tworzenia landing pages. Posiada sporo scenariuszy, daje duże możliwości segmentacji i opcję testów A/B. Darmowa wersja jest ograniczona, za to wariat płatny pozwala na pełną automatyzację nawet dużych e-commerce’ów.
Źródło:MailChimp.com
- Klaviyo
Narzędzie dla osób, które wiedzą już trochę na temat automatyzacji i korzystały z możliwości marketing automation już wcześniej. Daje możliwości zaawansowanej automatyzacji i wielu rozbudowanych scenariuszy.
Źródło:Klaviyo.com
- Optin Monster
Popularna wtyczka WooCommerce, która oferuje szereg narzędzi do pozyskiwania nowych adresów i rozszerzania bazy odbiorców. Zawiera własny panel analityczny i integrację z Google Analytics. Można ją zintegrować z innymi wtyczkami WooCommerce do mailingu, rozszerzając ich zakres generowania leadów.
Źródło:Optinmonster.com
- Omnisend
Proste narzędzie do prowadzenia komunikacji on-site i wysyłania wiadomości. Oferuje różne warianty umieszczania komunikatów w wielu miejscach na stronie internetowej, aby skuteczniej docierać do odbiorców.
Źródło:Omnisend.com
- MailPoet
Darmowa wtyczka, która umożliwia wysłanie wiadomości do 1000 odbiorców bez dodatkowych opłat. Posiada niezbędne funkcje do ustawiania sekwencji wysyłania maili, personalizacji wiadomości i prostej edycji gotowych szablonów. Tworzenie struktury wiadomości odbywa się przez kreator drag-and-drop. Wersja darmowa daje ograniczone możliwości automatyzacji, jednak osobom, które dopiero zaczynają, i tak pozwoli usprawnić komunikację z klientami.

Źródło:Mailpoet.com
- Hustle
Kolejne darmowe narzędzie, które umożliwia tworzenie interaktywnych komunikatów on-site i zbierania adresów e-mail. Łatwa edycja szablonów sprawia, że jest to dobre rozwiązanie dla początkujących. Świetnie sprawdza się w połączeniu z MailPoet jako darmowy duet do budowania relacji z użytkownikami.
Źródło:woocommerce.org
- Brevo
Narzędzie, które oferuje wiele modułów do automatyzacji oraz funkcje wspierane przez AI, np. tworzenie landing pages czy automatyzację e-maili. Umożliwia też integrację z zewnętrznymi narzędziami do analizy danych. Darmowy plan pozwala na wysyłanie 300 wiadomości dziennie.
Źródło:Brevo.com
Jak zdobywać adresy e-mail?
Jednym z problemów, z którymi mierzy się każdy początkujący sprzedawca, jest poszukiwanie sposobów na zwiększenie ruchu na stronie. W końcu nawet najlepiej działający sklep z atrakcyjnymi promocjami nie zatrzyma użytkowników, jeśli w ogóle nie uda im się do niego trafić. Na początku warto więc postawić na dobry content, na przykład stworzyć bazę artykułów lub pakiet treści do pobrania, i odpowiednio go zoptymalizować. Do tego przyda się darmowa wtyczka Yoast SEO, która pomaga w podstawowej optymalizacji treści pod wyszukiwarki. Kiedy Twoja strona zacznie pojawiać się w wynikach, możesz skupić się na tym, jak zatrzymać użytkowników i zachęcić ich do zostawienia adresu e-mail.
Pozyskiwanie adresów możesz prowadzić na różne sposoby, o ile umieścisz informację o wyrażaniu przez klienta zgody na wysyłanie komunikatów marketingowych.
Sklep internetowy oparty na WooCommerce to solidna baza, ale dopiero odpowiednie wtyczki pozwalają zbudować skuteczny i zautomatyzowany kanał komunikacji z klientem. E-mail marketing nie tylko wspiera obsługę zamówień, ale umożliwia tworzenie spersonalizowanych kampanii, przypominanie o porzuconych koszykach czy oferowanie rabatów. Co najważniejsze – nie wymaga to wiedzy technicznej, a większość popularnych rozwiązań działa w intuicyjnym modelu plug & play. Zamiast instalować wszystkie dostępne rozszerzenia, warto postawić na kilka sprawdzonych i regularnie aktualizowanych narzędzi, które zagwarantują nie tylko skuteczność, ale też wydajność i bezpieczeństwo.