Blog ifirma.pl

7 powodów, dla których firma powinna tworzyć e-booki

|
|
4 minut czytania
Zebraliśmy dzisiaj 7 powodów, dla których firma powinna tworzyć e-booki.
Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Tym artykułem pokażemy Ci możliwości i korzyści, jakie niesie za sobą to rozwiązanie.

Zwiększenie ilości i jakości leadów

Prowadząc swoją firmę, posiadasz produkty lub usługi, którymi chcesz zainteresować Internautów. Ebook może stanowić część Twojej strategii content marketingowej, która pomoże Ci do nich dotrzeć. W pierwszej kolejności należy określić grupę docelową oraz dobrać odpowiednie tematy, które mogą ich zainteresować.

Po stworzeniu ebooka warto promować go wśród docelowych odbiorców. Osoby, które przejdą na landing page produktu, prawdopodobnie oprócz pobrania pliku, spędzą czas na zapoznaniu się z Twoją firmą i pozostałym asortymentem. Możesz również oferować ebooka w zamian za założenie bezpłatnego konta.

Budowanie listy e-mailingowej

Ten punkt wiąże się bezpośrednio z poprzednim akapitem. Stwórz stronę docelową, do której będziesz, linkował promując swojego ebooka. Następnie umieść na niej informację, że plik zostanie pobrany automatycznie w zamian za podanie maila lub założenie konta.

Po co Ci jest potrzebna baza mailingowa? Przede wszystkim otrzymujesz kontakt do osób, które faktycznie wykazały zainteresowanie danym tematem. W ten sposób możesz targetować na nich kolejne reklamy związane np. z twoimi pozostałymi produktami lub oferowanymi usługami.

Możesz również za zgodą właścicieli, wysyłać na ich skrzynkę mailową wiadomości odnośnie promocji, zakresu Twoich usług, pojawieniu się nowego produktu w sklepie, itp. W ten sposób pozostajesz w stałej relacji z potencjalnymi klientami.

Zwiększenie ruchu na stronie

Promocja ebooka może przyciągnąć wielu nowych użytkowników, którzy przejdą na stronę docelową produktu. Zwiększa to prawdopodobieństwo, że zostaną oni na Twojej witrynie dłużej, a część z nich może stać się nawet Twoimi klientami.

Skuteczność swoich działań możesz kontrolować w Google Analytics. Znajdziesz tam dokładne informacje o wielkości ruchu na stronie oraz o źródle jego pochodzenia.

Umocnienie pozycji eksperta

Zbudowanie pozycji eksperta, przyniesie firmie wiele korzyści. Niezależnie w jakiej branży funkcjonuje, wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie, można stworzyć naprawdę kompleksowego ebooka. Klienci, widząc, że znasz się na tym co robisz, chętniej skorzystają z Twoich usług i zapłacą za Twoje produkty.

Ponadto możesz stanowić dla nich pewnego rodzaju wzór i punkt odniesienia. W chwilach zwątpienia i wątpliwości będą polegać na Twojej ocenie, ponieważ podświadomie, będą Cię utożsamiać z autorytetem w danej dziedzinie.

Takie rozwiązanie może mieć wpływ nie tylko na sprzedaż Twoich obecnych produktów, ale też kolejnych ebooków. Może dojdziesz nawet do etapu, kiedy Twoje książki staną się bestsellerami.

Wyróżnienie się na tle konkurencji

Obecnie trudno znaleźć branżę, w której nie musiałbyś przejmować się konkurencją. Na tym polega rynek, że musisz nauczyć się przyciągać uwagę klientów. Ebook może Ci w tym bardzo pomóc, zwłaszcza jeśli Twoi konkurenci nie zdecydowali się jeszcze na stworzenie własnej książki.

Wykorzystanie takiej szansy łączy się z poprzednim punktem – jeśli jako pierwszy zaczniesz oferować ciekawe i przydatne ebooki, możesz stać się w oczach klientów pewnego rodzaju autorytetem. Dzięki temu ewentualne rozterki będą rozwiązywać, bazując na twojej opinii. Jako ekspert wzbudzisz też zaufanie do swojej firmy i jej asortymentu.

Pasywny dochód

Nie ma jednej reguły, mówiącej o tym, że firmy powinny oferować ebooki za darmo. Oczywiście masz do tego prawo, jednak jeśli jego stworzenie kosztowało Cię dużo wysiłku, wiedzy i pracy, to czemu miałbyś tego nie spieniężyć? Taki ebook to dodatkowe źródło dochodu. Może nie będzie to Twoje główne źródło przychodów, jednak na pewno w jakimś stopniu wspomoże Twoją działalność.

Łatwe tworzenie i dystrybucja

Możliwe, że Twoja firma posiada już swojego bloga. W takiej sytuacji wybór odpowiedniej tematyki do ebooka jest już za Tobą. Możesz wykorzystać branżę, w której działasz na co dzień. Dzięki temu będziesz w stanie zawrzeć w treści nie tylko przydatną wiedzę, ale również doświadczenie, którego klienci nie znajdą w innych artykułach.

Samo stworzenie ebooka nie jest aż tak skomplikowane, jakby mogło się wydawać. Istnieje wiele narzędzi, zarówno darmowych, jak i płatnych, które możesz do tego wykorzystać. Wiele platform oferuje również bezpłatny dostęp do ograniczonych funkcjonalności, które w zupełności wystarczą Ci do stworzenia podstawowego ebooka.

Gotowy plik możesz oferować na swojej stronie internetowej lub wybrać odpowiednią platformę, przeznaczoną do sprzedaży ebooków cyfrowych.

Podsumowanie

Jak sam możesz zauważyć, powodów, dla których firma powinna tworzyć ebooki, jest kilka. Wszystkie dążą do tego samego – do wzbudzenia świadomości i zaufania wśród potencjalnych klientów oraz do zaoferowania im pewnej wartości, której nie dostaną ze strony Twojej konkurencji. Warto więc wykorzystać potencjał związany z wydaniem firmowego ebooka.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Zleć księgowość
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Dodaj komentarz

    Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

    Biuro rachunkowe - ifirma.pl

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie