Jak koronawirus wpływa na kondycję polskich firm? RAPORT
W kwietniu przeprowadziliśmy ankietę, w której pytaliśmy polskich przedsiębiorców o aktualny stan ich firm w związku z COVID-19. Przedstawiamy Wam wyniki tego badania.
W kwietniu przeprowadziliśmy ankietę, w której pytaliśmy polskich przedsiębiorców o aktualny stan ich firm w związku s COVID-19. Przedstawiamy Wam wyniki tego badania.
W raporcie możecie przeczytać o tym, jak mikro i mali przedsiębiorcy radzą sobie w ostatnich miesiącach, jakie nastroje panują w poszczególnych branżach i dowiedz się, czy pomoc, którą zaproponował rząd rzeczywiście pomoże im przetrwać ten trudny czas.
O opinie poprosiliśmy 1991 losowo wybranych przedsiębiorców. Dane deklaratywne uzupełniliśmy o wewnętrzną analizę ilości operacji w serwisie, związanych z aktywnością księgową klientów ifirma.pl. Analiza nie dotyczyła treści dokumentów.
Główne wnioski z raportu
Pytaliśmy też o inne aspekty prowadzenia firmy w dobie koronawirusa.
Czy Twoja firma przeszła w tryb pracy zdalnej?
O ile mniej tankujemy?
Czy korzystasz ze wsparcia w ramach tarczy antykryzysowej?
Jak oceniasz obecną pomoc rządu w walce z gospodarczymi skutkami COVID-19?
Z przeprowadzonego badania wyłania się ponury obraz małych i średnich firm w Polsce. Nastroje spowodowane COVID-19 nie napawają optymizmem naszych przedsiębiorców. Prawie wszyscy borykają się z problemami związanymi np. ze spadkiem zamówień czy utratą kontrahentów. To z kolei nie wpływa dobrze na postrzeganie przyszłości i nastroje w branżach. Zdecydowana większość firm deklaruje spadek zysków na koniec roku, choć trzeba zaznaczyć, że są tu wyjątki, np. branża IT.
Wszystkie z badanych przez branż, zostały dotknięte gospodarczymi skutkami koronawirusa.
Jeśli masz pytania dotyczące raporty, pisz śmiało na: eksperci@ifirma.pl.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Rosnące zainteresowanie ESG sprawia, że raportowanie działań związanych ze środowiskiem, odpowiedzialnością społeczną i zarządzaniem staje się standardem w biznesie. Przepisy CSRD, wprowadzone przez Unię Europejską, zobowiązują firmy do szczegółowego informowania o działaniach ESG, ale wiele firm z sektora MŚP nadal nie zna tego zagadnienia. Ponieważ nowe wymogi będą obejmować coraz mniejsze przedsiębiorstwa, znajomość zasad ESG jest niezbędna. W artykule wyjaśniamy, czym jest raportowanie ESG, kogo obejmuje i jakie może przynieść korzyści.
Od 1 kwietnia 2025 roku będą obowiązywać nowe przepisy dotyczące zwrotu akcyzy od samochodów osobowych czasowo zarejestrowanych w Polsce w celu ich wywozu za granicę oraz zwolnienia od akcyzy dla samochodów osobowych rejestrowanych profesjonalnie na terytorium Polski w celu wykonywania jazd testowych zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, które będą przedmiotem badań naukowych lub prac rozwojowych w ramach prowadzonej działalności badawczo-rozwojowej.
W dzisiejszym świecie coraz więcej przedsiębiorstw dostrzega znaczenie odpowiedzialnego i zrównoważonego prowadzenia biznesu. Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR – Corporate Social Responsibility) stała się nie tylko modnym hasłem, ale przede wszystkim kluczowym elementem strategii firm, które chcą budować pozytywny wizerunek, zdobywać lojalnych klientów i przyciągać najlepszych pracowników.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo