Blog

Allegro. Jak skutecznie prowadzić sprzedaż?

Na Allegro sprzedaż prowadzi ponad 125 tys. profesjonalnych sprzedawców, a liczba klientów to blisko 17 milionów miesięcznie. Oznacza to, że skuteczna sprzedaż wymaga nieustającej walki. Jak wyróżnić się w gąszczu podobnych ofert, nie obniżając własnej marży?

Polscy klienci podejmując decyzje zakupowe, wciąż wciąż kierują się głównie ceną, ale na znaczeniu zyskują także inne czynniki. Marka sprzedawcy, liczba i jakość dostępnych sposobów płatności, a także warunki dostawy nie są już bez znaczenia. Na to by zbudować zaufanie wśród kupujących trzeba bowiem czasu. Poniżej przedstawiamy więc sposoby, z jakich mogą skorzystać początkujący sprzedawcy, by przekonać do siebie klientów i udowodnić im, że zasługują na ich lojalność.

Allegro Ads, czyli reklama w wyszukiwarce serwisu

Allegro Ads to reklama, która działa identycznie jak Google Ads tyle tylko, że wewnątrz Allegro. Oferty oznaczone jako sponsorowane pojawiają się jako pierwsze w wynikach wyszukiwania w odpowiedzi na dane zapytanie. Sprzedający rozlicza się w modelu “za kliknięcie”, czyli uiszcza opłatę wyłącznie wtedy, gdy potencjalny klient kliknie w sponsorowane ogłoszenie. Co więcej – sam ustala budżet, jaki chce przeznaczyć na promocję.

Przy zakładaniu kampanii reklamowej powinien ustalić wysokość budżetu:

  • dziennego, czyli maksymalną kwotę, jaką chce zainwestować w reklamę dziennie.
  • całkowitego, całkowitą kwotę, jaką chcesz zainwestować w reklamę w okresie trwania kampanii.

W tym celu trzeba zadbać o jakość oferty, czyli:

  • odpowiedni tytuł
  • Musi być zgodny z hasłami wpisywanymi przez kupujących do wyszukiwarki Allegro. Można sprawdzisz, jakie frazy wpisują kupujący, kierując się sugestiami wyszukiwarki.

  • opis
  • Powinien być dokładny i uczciwy, a nie clickbaitowy. Hasła w stylu “HIT!!” czy “Gorąca okazja!” się nie sprawdzają. Zamiast pustych sloganów, lepiej postawić na dokładny opis parametrów produktu.

  • zdjęcia
  • Muszą być wyraźne, dobrej jakości i przedstawiać produkt możliwie najdokładniej.

  • różne formy wysyłki i płatności
  • Dostawa i płatności są kluczowe dla kupujących; warto dać im wybór.

Promowanie ofert w Allegro

Oprócz Allegro Ads, serwis oddaje do dyspozycji szereg innych form promowania swoich ofert.

Wyróżnienie

Opcja pozwala wyprzedzić innych wystawiających w danej kategorii i w wynikach wyszukiwania – wyróżniona oferta pojawia się przed innymi.

Pogrubienie

Pogrubienie zapewnia lepszą widoczność na liście przedmiotów w wybranej kategorii oraz w wynikach wyszukiwania.

Podświetlenie

Podświetlona oferta pojawia się na niebieskim tle.

Promowanie na stronie działu

Promowana oferta będzie wyświetlała się w galerii (widoczna będzie miniatura, cena i tytuł) na stronie wybranego działu. W jednej galerii pokazywanych jest maksymalnie 5 ofert.

Jak kształtują się ceny za wyróżnienie oferty? Zależą od wybranego typu wyróżnienia i okresu jego trwania, ale pogrubienie na okres 10 dni można wykupić już za 9 zł. Szczegóły, dość skomplikowane jednak, zawarte są w regulaminie serwisu

Zobacz również: Allegro. Od tego zaczyna się sprzedaż
UWAGA Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disquss. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disquss zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disquss. O szczegółach przetwarzania danych przez Disquss dowiesz się ze strony.
Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Czym jest ulga konsolidacyjna?

W polskim systemie prawnym od dnia 1 stycznia 2022 roku obowiązuje ulga konsolidacyjna. Ulga ta…

2 dni temu

Czy można pracować na etacie i mieć jednocześnie spółkę z o.o.?

Zastanawiasz się, czy możesz pracować jednocześnie na umowie o pracę i założyć spółkę z ograniczoną…

3 dni temu

Pożyczka a podatek PCC – jak wygląda rozliczenie

Zastanawiasz się, jak wygląda rozliczenie podatku PCC od pożyczki? W dzisiejszej publikacji odpowiemy na to…

3 dni temu

Czy opłaca się sprzedawać na eMag? Plusy i minusy rynku rumuńskiego

W kontekście rosnącej popularności e-commerce rynek Europy Wschodniej, a szczególnie Rumunii, wyłania się jako atrakcyjna…

3 dni temu

5 najlepszych miejsc, aby budować portfolio dla swojej działalności

Wysoka konkurencyjność rynku sprawia, że coraz trudniejsze staje się trwałe wyróżnienie pośród konkurencji. Jak więc…

4 dni temu

Refundacja wynagrodzeń pracowników z PFRON jak rozliczyć w przypadku różnych form opodatkowania

Zatrudniasz pracowników niepełnosprawnych i otrzymujesz na nich dofinansowanie? Sprawdź, jak takie refundacje powinny być rozliczone…

4 dni temu