Allegro. Od tego zaczyna się sprzedaż

W czerwcu 2019 roku, jak wynika z badania Gemius/PBI, serwis Allegro każdego dnia odwiedzało średnio 3,43 mln realnych użytkowników, którzy generowali 40,66 mln odsłon. Allegro.pl – mimo że mocno zmieniło się od czasów, kiedy królowały na nim aukcje – wciąż jest synonimem polskiego e-commerce. Jak więc wykorzystać jego potencjał?

E-commerce w Polsce

Liczba Polaków, którzy chętnie korzystają z możliwości, jakie daje e-commerce rośnie z roku na rok i nie traci na dynamice. W 2019 – jak wynika z corocznego raportu Gemiusa – zakupy w sieci robi już 62% internautów, czyli o 6 p.p. więcej, niż jeszcze rok temu. Polacy doceniają większy wybór, jaki dają e-sklepy, wygodę i niższe ceny.

Niekwestionowanym liderem, jeśli chodzi o rozpoznawalność serwisów e-commerce, pozostaje marka Allegro, wskazana aż przez 80% badanych pytanych o spontaniczne wskazanie podmiotów związanych z zakupami w sieci. Kolejną – OLX – dzieli od niej przepaść.

Allegro. Od tego zaczyna się sprzedaż

Nic dziwnego, skoro na Allegro sprzedaż prowadzi ponad 125 tys. profesjonalnych sprzedawców, a liczba klientów to blisko 17 milionów miesięcznie. To jednak oznacza, że konkurencja jest tam mordercza, ale – z drugiej strony – taka jest na całym rynku.

Allegro, zwłaszcza dla początkujących e-commerce’ów, może jednak być bardzo dobrym sposobem na przyciągnięcie kupujących. W dalszej perspektywie warto pomyśleć o budowaniu marki własnego sklepu albo/i prowadzić działania dwutorowo. Z potencjału tego serwisu szkoda jednak rezygnować.

▲ wróć na początek

Jak założyć konto na Allegro?

Uruchomienie firmowego konta w Allegro jest darmowe, należy jednak podać niezbędne dane:

  • nazwę i adres przedsiębiorstwa,
  • NIP,
  • REGON, ewentualnie numer rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) lub wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.

Aktywacja konta firmowego także jest darmowa, wymaga jednak przelania na rachunek serwisu najmniejszej możliwej kwoty – 1,01 zł (kwota ta zostanie zwrócona). Konto jest aktywowane w ciągu trzech dni.

Sprzedawcy firmy mogą korzystać z zestawu narzędzi promocyjnych, za co jednak trzeba już zapłacić:

  • pogrubienie i podświetlenie oferty kosztuje 9 zł,
  • wyróżnienie za pomocę Monet to koszt 1 zł.

Allegro zarabia również na prowizji od sprzedaży. Jej wysokość zależy od kategorii artykułu oraz jego wartości. Najwyższe opłaty procentowe, liczone od końcowej ceny sprzedaży, pobierane są za transakcje w kategoriach takich jak np. Rękodzieło (15 proc.), najniższe – w dziale RTV/AGD (ok. 1 proc.).

Polecamy nasz materiał video:

Sprzedaż na aukcjach i Allegro – czy trzeba zakładać firmę?

Jak sprzedawać na Allegro? Sprzedaż na Allegro jest jednym z najbardziej popularnych sposobów na zarabianie pieniędzy w internecie. Za pomocą aukcji, sprzedawca może dokonać sprzedaży swoich produktów.

Z czego powinna składać się oferta sprzedażowa?

Przygotowując ofertę trzeba myśleć jak klient. Clickbaitowe hasła pisane kapitalikami: HIT, OKAZJA!, GORĄCA OFERTA! nie sprawdzają się na Allegro, a za opisy wprowadzające w błąd można nawet oberwać karę. Nie wolno np. sugerować, że produkt marki A jest “podobny” lub “taki sam” jak produkt firmy Y.

Oferta musi być uczciwa, czyli dobrze i w pełni prezentować produkt, co jednak nie znaczy, że trzeba ograniczać się do suchego opisu producenta. Warto pomyśleć nad unikalnym tekstem, tak by nie powtarzał się on w Allegro i na witrynie sprzedawcy. Zduplikowany content może mieć negatywny wpływ na SEO.

Koniecznie trzeba też zadbać o zdjęcia. Jak podają przedstawiciele serwisu wyraźne zdjęcie zwiększa szanse na sprzedaż aż o 12%.

W treści ogłoszenia muszą też zostać zawarte informacje dotyczące warunków dostawy, płatności, gwarancji, terminów, sposobów składania i rozpatrywania reklamacji oraz zwrotów.

Warto też korzystać z narzędzi, jakie udostępnia serwis. Dzięki Menedżerowi Sprzedaży można katalogować i porządkować oferty, a potem szybko je opublikować. Eliminuje to konieczność ręcznego uzupełniania opisów, bo wystarczy raz przygotować szablon.

Menadżer pozwala też porządkować informacje o zawartych transakcjach. W przypadku finalizacji sprzedaży, sprzedający automatycznie otrzymuje wygenerowaną tzw. kartę transakcji, na której znajdują się wszystkie konieczne do sfinalizowania takiego działania informacje dotyczące nabywcy.

Menedżer pozwala też przenosić transakcje do odpowiedniego folderu, łączyć je, a także wysłać automatyczne powiadomienia, np. o przyjęciu zamówienia do realizacji albo z podziękowaniem.

Menadżer Sprzedaży nie jest jednak jedyną opcją. Można skorzystać z zewnętrznych narzędzi, które oferują podobne funkcje, np. z Sello, EasyUploadera czy Baselinkera.

By sprzedawać, a nie tylko istnieć na Allegro, trzeba jednak o wiele, więcej niż konta i poprawnego opisu, ale o tym, jak skutecznie promować oferty, zarządzać polityką cenową i dbać o jakość obsługi klienta, przeczytasz w kolejnym tekście.

Zobacz również: Sprzedaż na aukcjach i Allegro – czy trzeba zakładać firmę?
▲ wróć na początek

Popularne posty:

UWAGA Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disquss. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disquss zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disquss. O szczegółach przetwarzania danych przez Disquss dowiesz się ze strony.

Zostaw
komentarz

Nasi eksperci również chętnie
uczestniczą w dyskusji i odpowiadają
na Wasze komentarze.

Dzielimy się wiedzą nie tylko na blogu

Ponad 30 porad księgowych

POBIERZ E-BOOKI