W dzisiejszej publikacji chcemy przyjrzeć się bliżej jednej z tych propozycji – e-bookowi. Odpowiemy na pytanie czym jest e-book oraz jakie są jego zalety.
Czym jest e-book?
Według definicji e-book to „książka elektroniczna”, czyli inaczej „utwór literacki w wersji elektronicznej”. Jest to skrót od słów „electronic book”. Powstaje w różnych formatach, między innymi: pdf, rtf oraz doc.W skład e-booka może wchodzić nie tylko treść, ale również obrazy i grafiki. Te e-książki są przeznaczone do otwierania i czytania na urządzeniach elektronicznych. Można posłużyć się dedykowanym do tego czytnikiem lub innym dowolnym urządzeniem, takim jak laptop, tablet czy smartphone.
Zalety e-booków
Zwolennicy e-booków najczęściej wśród zalet wymieniają:
łatwą dostępność– w przeciwieństwie do papierowych książek, e-booki można pobrać praktycznie natychmiast. Nie trzeba więc czekać, aż zamówienie zostanie przygotowane na magazynie, a następnie dostarczone przez kuriera,
niższe ceny – na rynku można znaleźć wiele darmowych e-booków, ale nawet te płatne często odznaczają się niższą ceną,
komfort użytkowania – książki w wersji elektronicznej można otworzyć w każdym momencie na telefonie lub innym urządzeniu. Czytniki są też dużo lżejsze i zajmują mniej miejsca niż papierowe książki,
dostosowanie do potrzeb użytkownika– dzięki czytaniu e-booków za pomocą urządzeń elektronicznych, możemy dopasować pod swoje preferencje wielkość czcionki czy też jasność obrazu,
łatwiejsze przechowywanie – książki elektronicznie nie kurzą się na półkach i nie zajmują dużo miejsca. Dodatkowo nie musimy się martwić o blaknące strony, czy pozaginane rogi,
kwestie ekologiczne – wybór e-booków zamiast książek papierowych przyczynia się do mniejszej ilości wycinanych drzew i ograniczenia emisji gazów cieplarnianych.
E-book vs papierowa książka
Spór pomiędzy zwolennikami książek tradycyjnych, a elektronicznych jest widoczny na większości forach i grupach internetowych, przeznaczonych dla miłośników czytelnictwa. Trudno jednak wymienić konkretne wady e-booków, ponieważ ich czytanie to zupełnie inne doświadczenie niż czytanie książek tradycyjnych. Wielu jednak zwolenników papierowych publikacji wymienia minusy, które może nie do końca dotyczą konkretnie książek elektronicznych, ale właśnie doświadczenia obcowania z nimi.
Sporo czytelników nie potrafi przekonać się do e-booków, ponieważ brakuje im fizycznej postaci książki. Lubią czuć pod palcami kartki papieru, czuć jego zapach i słyszeć szelest przekręcanych stron. Niektóre osoby czerpią również radość z posiadania książek i tworzenia z nich domowej biblioteczki.
Nie oznacza to jednak, że książki elektroniczne są zbędne. Wystarczy przyjrzeć się statystykom. E-booki zyskały na popularności podczas pandemii, kiedy to stacjonarne księgarnie zostały zamknięte z powodu obostrzeń. Książki elektroniczne były łatwiejszą do kupienia oraz bezpieczniejszą alternatywą. Świadczą o tym dane, które mówią o wzroście sprzedaży e-booków o 22% w 2020 roku, w porównaniu do 2019 roku. Pomimo iż w 2021 wskaźnik spadł, to i tak był wyższy niż przed pandemią.
Statystyki dotyczące e-booków
Statystyki dotyczące e-booków
O tym, że e-booki zyskują na popularności, pisaliśmy w powyższym akapicie. Przyjrzyjmy się innym statystykom dotyczącym tego rynku.
Kto czyta książki? Statystyki przeprowadzone na Amerykańskich respondentach pokazują, że:
33% badanych czyta książki w obu formatach,
32% badanych czyta tylko papierowe książki,
9% badanych wybiera tylko elektroniczne wersje książek.
Osoby czytające książki to przede wszystkim absolwenci szkół wyższych. Duże znaczenie mają również dochody – 86% czytelników zarabia powyżej 75,000$ na rok. Według danych w 2020 roku w Stanach Zjednoczonych zostało sprzedanych 191 milionów e-booków. Mimo iż książki papierowe cały czas przynoszą najwięcej dochodów, to popularność elektronicznych odpowiedników powoli rośnie
Wiele osób twierdzi, że papierowe książki pozostaną z nami jeszcze na długo. Pomimo jednak ich przeważającej popularności, e-booki stają się coraz częściej wybieraną alternatywą lub uzupełnieniem czytelniczej przygody. Warto więc śledzić ten rynek, ponieważ spora część użytkowników jest przekonana o tym, że e-booki będą ewoluować. Tym samym powstaną nowe możliwości dla wydawnictw, jak i samodzielnych publikacji.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Każda współpraca, nawet ta w marketingu afiliacyjnym, powinna mieć jasne i niebudzące wątpliwości ustalenia. Choć wiele współprac działa „na zasadzie zaufania”, to zawsze dobrze przygotowana umowa daje obu stronom ochronę i pewność, że wszystko jest uporządkowane.
Prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, pozostajesz w związku małżeńskim i prowadzisz firmę, która popadła w długi? A może dopiero rozważasz założenie działalności i chcesz wiedzieć, jakie ryzyko niesie to dla Twojego małżonka?
Zastanawiasz się, co się zmienia w rozliczeniu samochodów firmowych od 2026 roku? W dzisiejszym artykule napiszemy na temat nowych limitów amortyzacji i zmian w rozliczaniu leasingu.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo