E-commerce B2B – kluczowe cechy i korzyści wynikające z zastosowania

e-commerce b2b korzyści

Zastosowanie B2B e-commerce jest coraz szersze. Rośnie grono firm, które zdecydowały się postawić na to rozwiązanie i przyniosło im to wymierne efekty. Jakie są zatem główne zalety tej platformy sprzedaży?

Jakie są zatem główne zalety tej platformy sprzedaży?

Jakie są korzyści z e-commerce B2B?

Stale rozwijający się rynek, spora konkurencja i wymagający klienci sprawiają, że firmy muszą wciąż szukać nowych narzędzi usprawniających ich działanie. Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na wprowadzenie platformy sprzedażowej B2B e-commerce. Plusy wynikające z jej wdrożenia z pewnością szybko zostaną zauważone.

Zakupy w sklepie internetowym są po prostu bardzo wygodne – można zaoszczędzić sporo czasu, a przy tym przejrzeć szeroką gamę produktów. Dotyczy to również kontaktów stricte biznesowych. Wprowadzenie B2B e-commerce znacznie usprawni przepływ informacji między odbiorcą a kontrahentami. Zautomatyzuje postępowanie sprzedażowo-zakupowe.

Istotną korzyścią jest możliwość integracji platformy B2B z systemami ERP czy systemami magazynowo-księgowymi. Wymiana danych pomiędzy tymi aplikacjami z pewnością usprawni procesy zachodzące w przedsiębiorstwie.

Zwiększy również efektywność pracy działu handlowego. Platforma B2B e-commerce pozwala również na obniżenie kosztów firmy, ponieważ zmniejsza udział pracowników odpowiedzialnych za obsługę – już nie muszą oni prowadzić korespondencji e-mailowej, odbierać zgłoszeń czy reklamacji.

Klienci mają dostęp do historii zamówień, faktur czy innych dokumentów, ale również do bieżących stanów magazynowych, dlatego nie zdarzy się sytuacja, że zamówią towar, który akurat jest niedostępny. Dzięki stałemu wglądowi w dane mogą szybko skontrolować aktualny stan zamówień, reklamacji czy innych zgłoszeń.

System działa 24 godziny na dobę, co jest sporym atutem dla klientów i komfortem dla właścicieli. Nie trzeba czekać na godziny, w których można skontaktować się z działem obsługi klienta. Kupujący może złożyć zamówienie w dogodnym dla siebie momencie, nawet w nocy.

Jakie są typowe cechy e-commerce B2B?

Czym zatem charakteryzuje się B2B e-commerce? Cechy, które wyróżniają tę formę prowadzenia sprzedaży internetowej, to między innymi:

  • duży koszyk, pozwalający zamawiać naraz sporą liczbę produktów, a także możliwość powtarzania tego samego zlecenia,
  • mnogość decydentów – o realizacji zamówienia decyduje często kilka osób z jednej firmy,
  • możliwość dopasowania oferty – niekiedy każdą firmę obowiązują inne ceny sprzedaży,
  • automatyzacja procesów sprzedaży poprzez integrację systemów kupującego i sprzedającego,
  • ułatwienie pracy działu handlowego firmy sprzedającej.

Podsumowanie

Pandemia wpłynęła na znaczny wzrost sprzedaży internetowej, który zauważono również w sektorze B2B. W 2022 r. większość marek dostrzegła pozytywne zmiany na rynku i zadeklarowała, że korzyściami z wejścia w e-commerce B2B były dla nich przede wszystkim: zwiększenie sprzedaży (57%), liczby klientów (48%) i asortymentu w ofercie (32%). Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Kliknij TUTAJ!

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość