7 kluczowych kanałów marketingu sklepu internetowego

kanały marketingu sklepu online

Wraz z rozwojem sprzedaży internetowej, rośnie konkurencja.

Coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie swojego sklepu online. W jaki sposób przyciągnąć do siebie klientów? Jak wyróżnić się w tłumie? Czym jest marketing sklepu internetowego? Poniższy artykuł jest opowiedzą na zadane pytania.

Strategia marketingowa sklepu internetowego

Posiadanie strategii marketingowej sklepu online jest bardzo ważne. Ale czym jest taka strategia? Jest to dokładnie opracowany plan, który skupia się na określeniu długoterminowych celów i sposobów na ich realizację. Przede wszystkim należy zawrzeć cele marketingowe, ale również analizę dotychczasowych działań, analizę grupy docelowej, wizę i misję firmy, a także analizę konkurencji.

Kanały marketingu sklepu internetowego

SEO

SEO daje duże możliwości rozwoju sklepu internetowego. Pozwala na pozyskanie ruchu bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki, ponieważ to właśnie w niej klienci wpisują interesujące ich hasła. Oczekują tym samym wyników, które będą odpowiadały na ich potrzeby.

Elementy wpływające na SEO:

  • Słowa kluczowe – właściciel, który chce, aby to jego sklep pojawiał się w pierwszych wynikach wyszukiwania, musi przede wszystkich przeanalizować i dobrać odpowiednie słowa kluczowe.
  • Adresy URL – Adresy URL powinny zostać odpowiednio rozplanowane względem słów kluczowych i samych siebie.S truktura sklepu musi więc być poukładana w sposób logiczny oraz zawierać wpisywane frazy i ich intencje. Każdy adres URL powinien posiadać swój unikalny: title, description oraz nagłówki H1, H2.
  • Linkowanie wewnętrzne – Kolejnym elementem SEO jest linkowanie wewnętrzne. W ramach tego działania poszczególne sekcje linkują do innych sekcji w sklepie, np. menu główne linkuje do kategorii.
  • Mikroformaty– Z punktu widzenia SEO, dobrą praktyką jest również korzystanie z mikroformatów, czyli danych strukturalnych. Takie informacje, umieszczone w kodzie HTML, pokazują robotom czym jest dany element. Z punku e-commerce, można je wykorzystać w celu pokazania takich elementów jak: cena produktu, marka, ocena użytkowników, itp.
  • Szybkość ładowania się strony – Ma to duży wpływ na konwersję, ponieważ klienci zamiast czekać, wolą przejść na konkurencyjną witrynę. Jednym z elementów, który może spowalniać szybkość ładowania się strony, jest wykorzystanie obrazów w zbyt dużej rozdzielczości.

Content marketing

Content marketing to tworzenie i publikowanie wartościowej treści. Mają one pomóc w promocji marki i budowaniu jej wizerunku, a także odpowiadać na potrzeby użytkowników. Taka forma marketingu bardzo dobrze sprawdza się do budowania zaangażowania i długotrwałych relacji z klientami.

Na content marketing składają się różne elementy. Do najpopularniejszych należą:

  1. zdjęcia,
  2. wideo,
  3. artykuły,
  4. e-booki,
  5. infografiki,
  6. poradniki,
  7. webinary.

Dobór odpowiedniej formy powinien być przemyślany pod względem działalności i grupy docelowej.

Kampanie reklamowe

Największą popularnością pod względem wyszukiwarek, cieszy się Google. Z tego powodu inwestycja w reklamy w Google wydaje się być słuszna. Reklama tekstowa to klasyczna i popularna forma reklamy w Google. Polega ona na wybraniu najważniejszych słów kluczowych, które posłużą do przygotowania reklam. Takie rozwiązanie dobrze sprawdzi się na wczesnym etapie sprzedaży, kiedy to użytkownicy nie szukają konkretnego modelu produktu, lecz robią dopiero wstępne rozeznanie.

Ciekawym uzupełnieniem są również kampanie DSA, czyli dynamiczne reklamy w wyszukiwarce. Takie rozwiązanie nie wymaga określania konkretnych słów kluczowych. Kiedy użytkownik wpisze dane hasło do wyszukiwarki, Google automatycznie wyświetli mu odpowiednią podstronę w serwisie i wygeneruje treść reklamy. Jest to idealne rozwiązanie, zwłaszcza dla rozwiniętych sklepów, którym trudno jest zareklamować się na wszystkie, występujące frazy kluczowe.

Reklamy produktowe wyświetlają się użytkownikowi w formie karuzeli zdjęć produktów, wraz z ich opisami, ceną i bezpośrednim linkiem do karty produktu. Właściciel sklepu nie ma bezpośredniego wpływu na to, na jaką wyszukiwaną frazę wyświetli się go produkt.

Social media marketing

Social media marketing to wszystkie działania, które za pomocą mediów społecznościowych, mają na celu wygenerować ruch na stronie. Marketing za pomocą takich platform pozwala na budowanie wizerunku marki i komunikowanie się między nią, a klientami.

Media społecznościowe umożliwiają przeprowadzenie również płatnych kampanii reklamowych. Osoby zainteresowane stworzeniem reklamy na Facebooku, Instagramie, czy Messengerze, mogą skorzystać z narzędzia, jakim jest Menadżer reklam. Umożliwia ono zbiorcze tworzenie, zarządzenie i monitorowanie kampaniami.

Influencer marketing

Influencerami nazywamy twórców internetowych, którzy działają w mediach społecznościowych. Marka może wykorzystać popularność takiej osoby, aby dotrzeć do określonej grupy odbiorców. W ten sposób wykorzystywana jest więź i zaufanie danej społeczności do influencera.

Współpraca z influencerami opiera się na promocji przez nich danego produktu. Taka reklama jest zawarta w przygotowanym przez twórcę materiale, np. w specjalnym poście na Instagramie, czy filmie na Youtubie. W ten sposób odbiorcom zostaje zaprezentowana marka i jej produkty.

Influencer marketing jest skuteczną formą reklamy, ponieważ użytkownicy opierają się na swoim zaufaniu do danego twórcy. Traktują go jak znajomego, z którego polecenia chętniej kupią daną rzecz. Internauci lubią również korzystać z tego, co zostało już przez inna osobę przetestowane.

E-mail marketing

E-mail marketing jest formą marketingu bezpośredniego, którego celem może być sprzedaż, promocja asortymentu sklepu, budowanie świadomości i wizerunku marki czy też podtrzymywanie relacji z klientami. Według statystyk Knista1 w 2021 roku z poczty elektronicznej korzysta już 4,03 miliarda ludzi z całego świata.

Za skutecznością e-mail marketingu stoją dane, które mówią, że średni współczynnik otwarć wynosi 18%, natomiast średni współczynnik klikalności to 2,6%. W zależności od rodzaju branży wskaźniki te różnią się między sobą.

Remarketing

Remarketing jest sposobem w jaki firma może ponownie dotrzeć do klienta, który już raz miał styczność z ich stroną internetową. Takie reklamy wyświetlają się użytkownikowi, kiedy ten korzysta z innych stron.

Aby skorzystać z remarketingu, firma musi posiadać na swojej witrynie odpowiedni skrypt, znany jako „Pliki cookie”. Dodatkowo każda podstrona powinna posiadać swój indywidualny kod. Takie skrypty umożliwiają zebranie danych o aktywności użytkownika: jakie strony przeglądał w obrębie witryny, jakie wybory podejmował, ile czasu mu to zajęło. Analiza takich informacji umożliwia w późniejszym etapie, precyzyjne dostosowanie reklamy do klienta.

Jaki przeznaczyć budżet?

Trudno o jednoznaczną odpowiedź, jaki budżet należy przeznaczyć na działania marketingowe sklepu internetowego. Będzie to zależne między innymi od branży w jakiej działa firma oraz od konkurencji. Swoją przygodę z marketingiem można zacząć wybierając tylko kilka kanałów, których ilość będzie sukcesywnie wzrastać wraz z odpowiednim na ten cel budżetem.

Najważniejsze pytania

  1. 🔸Czym jest strategia marketingowa sklepu internetowego?

    Jest to długoterminowy, sprecyzowany plan definiujący cele firmy oraz sposób ich realizacji.

  2. 🔸Jakie są kanały marketingu internetowego?

    Do głównych kanałów zalicza się: SEO, Content marketing, kampanie reklamowe, social media marketing, influencer marketing, e-mail marketing oraz remarketing.

  3. 🔸Jaki przygotować budżet?

    Ostateczny budżet na marketing jest zależny od ilości wybranych kanałów, branży w jakiej działa firma oraz konkurencji.

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Biuro Rachunkowe Biuro Rachunkowe Biuro Rachunkowe

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość