ePUAP – w czym przyda się przedsiębiorcy?

Ministerstwo Cyfryzacji wychodzi naprzeciw potrzebom firm, tworząc ePUAP – Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej, nazywaną także elektroniczną skrzynką podawczą.

Czym jest ePUAP?

Określenie elektronicznej skrzynki podawczej dobrze opisuje zasadę działania platformy – można dzięki niej składać online pisma i wnioski do urzędów poprzez:

  1. Wyszukanie sprawy i właściwego urzędu
  2. Wypełnienie i wysłanie wniosku
  3. Odebranie odpowiedzi od urzędu.

W większości przypadków niezbędne jest zarejestrowanie konta i uzyskanie profilu zaufanego, pozwalającegona podpisywanie dokumentów przez Internet.

Kontakt z urzędem dzięki platformie przestaje być ograniczony przez godziny otwarcia lub konieczność dojechania do placówki.

ePUAP dla przedsiębiorcy

W podstawowym podziale na kategorie przedsiębiorcę mogą zainteresować przede wszystkim:

  • Przedsiębiorczość
  • Podatki, opłaty i cła
  • Zabezpieczenia społeczne
  • Statystyka
  • Dofinansowanie z funduszy UE
  • Egzekucja.

Oprócz klasycznego podziału możemy posegregować sprawy alfabetycznie albo terytorialnie.

▲ wróć na początek

ePUAP – sprawy do załatwienia

Do najczęściej wybieranych przez przedsiębiorców spraw na ePUAP należą:

  • Zgłaszanie i zmiana działalności gospodarczej (zawieszenie, likwidacja) za pomocą druku CEIDG
  • Potwierdzenia wpisu do rejestru przedsiębiorców
  • Działalności specjalistyczne – wpisy i koncesje, np.:
  • Wpis do rejestru ochrony roślin, ośrodków szkolenia kierowców, doskonalenia techniki jazdy, producentów tablic rejestracyjnych
  • Licencje na przewóz drogowy towarów i pasażerów
  • Pozwolenia na prowadzenie aptek, gabinetów psychologicznych
  • Koncesje na sprzedaż alkoholu
  • Legalizacja taksometru

Podatki i zobowiązania publicznoprawne

Ubezpieczenia społeczne

  • Zaświadczenie o niezaleganiu w spłacie zobowiązań
  • Wnioski, zażalenia, skargi.

Można również inaczej– wysyłaj deklaracje z serwisu ifirma.pl i uprość swoją księgowość!
▲ wróć na początek
UWAGA

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disqus. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disqus zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disqus. O szczegółach przetwarzania danych przez Disqus dowiesz się ze strony.
Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Rodzinny kapitał opiekuńczy – komu przysługuje?

Jednym z rozwiązań przyjętych przez Polski Ład jest świadczenie rodzinne, z którego mogą skorzystać rodzice…

2 dni temu

Ponowne rozpoczęcie działalności a prawo do ulg w ZUS

Rozpoczynasz ponownie działalność i zastanawiasz się czy masz prawo do niższego ZUSu? W dzisiejszym artykule…

2 dni temu

Zmiana stawki VAT na artykuły spożywcze od kwietnia 2024

Zobacz ile wynosi stawka VAT na artykuły spożywcze od kwietnia 2024 r.

3 dni temu

Czy Twoja firma powinna pojawić się na takich platformach społecznościowych jak X, Pinterest, Quora, Reddit, Wykop czy Twitch?

W 2024 roku boom na tworzenie kolejnych i kolejnych serwisów społecznościowych mamy już chyba za…

3 dni temu

Projekt ustawy o sygnalistach w końcu przyjęty przez Rząd! Sprawdź, co zakłada projekt ustawy i czy musisz go wdrożyć w swojej firmie

Od kilku lat dużo mówi się o ustawie o ochronie sygnalistów, która do dnia 6…

3 dni temu

AI transkrypcje i podsumowywanie audio: jak przekształcać długie nagrania w zwięzłe streszczenia?

Czy wiesz, że możesz w kilka chwil otrzymać esencję wielogodzinnego nagrania ze spotkania czy rozmowy…

3 dni temu