Wykorzystując profil zaufany można załatwiać sprawy administracyjne (np. wysłać pismo, odwołanie, skargę, wysłać deklaracje zgłoszeniowe do ZUS) drogą elektroniczną, bez konieczności osobistego udania się do urzędu.
Ważne miejsce wśród administracyjnych portali internetowych zajmuje obecnie Platforma Usług Elektronicznych Zakład Ubezpieczeń Społecznych (PUE ZUS), a w zasadzie NPI czyli Nowy Portal Informacyjny, stanowiący część PUE. Z portalu ZUS korzysta coraz więcej osób – obecnie zarejestrowanych jest już ponad 1,8 mln profili.
PUE ZUS – co to jest?
ZUS profil zaufany jest bezpłatną metodą potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji – to odpowiednik kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Wykorzystując profil zaufany, można załatwiać sprawy administracyjne (np. wysłać pismo, odwołanie, skargę, wysłać deklaracje zgłoszeniowe do ZUS) drogą elektroniczną, bez konieczności osobistego udania się do urzędu.
PUE ZUS profil zaufany – co umożliwia przedsiębiorcom:
możliwość skorzystania z programu e-płatnik – aplikacja przeznaczona jest dla małych i średnich przedsiębiorców bezpłatnie, rozliczających do 100 ubezpieczonych. Po aktywowaniu e-płatnika można wysłać elektronicznie do ZUS deklaracje, realizować online przelewy składek. Aplikacja – po wypełnieniu w e-płatniku formularza płatności składek na ubezpieczenie społeczne – przekierowuje użytkownika automatycznie na stronę internetową banku celem wysłania przelewów.
sprawdzanie salda na koncie płatnika,
sprawdzania należnej składki i dokonanych wpłat,
przeglądanie osób ubezpieczonych zgłoszonych przez płatnika i podgląd wszystkich danych osoby ubezpieczonej,
złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu przez płatnika w opłacaniu składek,
wysyłanie korespondencji do ZUS i wgląd w otrzymane pisma, otrzymywanie powiadomień SMS,
umówienie się na wizytę w ZUS,
wgląd w zaświadczenia lekarskie osób ubezpieczonych.
PUE ZUS – co jeszcze warto wiedzieć?
Zapraszamy do przeczytania naszych pozostałych publikacji na temat systemów elektronicznej administracji:
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Startupy kojarzą się z innowacyjnością, dynamicznym tempem i ekscytującą atmosferą, w której tworzy się „kolejny wielki produkt”. W takiej wizji rola CEO często sprowadza się do kilku kluczowych obrazów: prowadzenia spotkań z inwestorami, występowania na konferencjach czy strategicznego kierowania zespołem z poziomu wygodnego fotela.
LinkedIn to dziś nie tylko platforma do poszukiwania pracy czy rekrutacji, ale przede wszystkim najsilniejsze medium B2B na świecie. W 2025 roku serwis przekroczył miliard użytkowników, a jego znaczenie dla biznesu, sprzedaży i employer brandingu rośnie z roku na rok. Tym samym LinkedIn stał się miejscem, gdzie buduje się ekspercki wizerunek, zdobywa klientów i nawiązuje strategiczne relacje.
Aby się zarejestrować do VAT, musisz złożyć w urzędzie skarbowym formularz VAT-R. Zobacz, jak wypełnić VAT-R, czyli zgłoszenie rejestracyjne do VAT oraz VAT UE w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej (osoby fizycznej).
Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że kantory to znak rozpoznawczy wielu polskich miast. Jak podaje parkiet.com – w Berlinie znajduje się ich 30, w Pradze 50, a w Warszawie aż 130. Aby założyć kantor wymiany walut, należy jednak spełnić szereg wymogów oraz zadbać o niemały kapitał początkowy. W przypadku kantoru internetowego jest trochę łatwiej. Sprawdź, jak krok po kroku stać się właścicielem własnego kantoru wymiany walut.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo