Chat with us, powered by LiveChat

Gdzie sprzedawać w internecie? 20 stron i marketplace

marketplace - gdzie sprzedawać w internecie

Nie chcesz otwierać jeszcze własnego sklepu? Podpowiadamy, gdzie sprzedawać w internecie: w tym wpisie znajdziesz aż 20 marketplace i stron umożliwiających sprzedaż online bez większego wkładu.

Branża e-commerce rozwija się w najlepsze. Tylko w 2019 światowy handel elektroniczny, realizowany przez zewnętrzne platformy sprzedażowe, wygenerował obrót o wartości ponad 2 bilionów dolarów. Dynamiczny wzrost sprzedażowy przekonuje kolejnych przedsiębiorców do tego, iż warto współpracować z wiarygodnymi partnerami sprzedażowymi. W 2020 roku przeszło 60% wszystkich użytkowników sieci internetowej w Polsce dokonywało zakupów w sieci. Duża część obrotów rynku e-commerce powiązana jest ze sprzedażą w ramach marketplace’ów. Gdzie sprzedawać w internecie, by zwiększyć szansę na sukces biznesowy?

Selling sites: czym są i jak sprzedawać na marketplace?

Marketplace to platforma zrzeszająca wielu sprzedawców, działająca na ściśle określonych i przejrzystych zasadach. W teorii każdy podmiot uczestniczący we współpracy z takim podmiotem ma podobne warunki współpracy. Część marketplace’ów jest płatna. Większość z nich umożliwia jednak darmową rejestrację i nieodpłatne prowadzenie sprzedaży. W zamian podmiot pobiera prowizję, uzależnioną np. od wielkości sprzedaży.

Marketplace, w zależności od polityki firmy, weryfikuje podmioty współpracujące w oparciu o badania satysfakcji klientów bądź analizując jakość oferowanych towarów. Marketplace skupia zarówno duże firmy, jak i średnie oraz małe przedsiębiorstwa, prowadzące sprzedaż online.

20 stron i marketplace – gdzie sprzedawać w internecie jako przedsiębiorca?

Rynek sprzedaży internetowej przy udziale partnerów pośredniczących jest niezwykle szeroki. Jak sprzedawać na marketplace?

Przedsiębiorca może skorzystać z trzech obszarów współpracy. Istnieje wiele renomowanych podmiotów sprzedażowych działających w skali międzynarodowej. Marketplace może funkcjonować także w obszarze krajowym: w Polsce wyróżniamy kilka wiodących podmiotów partnerskich. Trzeci obszarem jest lokalny rynek selling sites.

Poniżej prezentujemy przykłady dwudziestu marketplace’ów, mogących zostać podporządkowanych do trzech powyższych kategorii. Wybierając odpowiedniego partnera warto kierować się strategią długofalową. Należy brać pod uwagę zatem ugruntowaną pozycję danego podmiotu, a także przewidywaną jakość współpracy na linii marketplace-przedsiębiorca.

Obszar globalny

  • eBay to jedna z najpopularniejszych witryn do prowadzenia sprzedaży online. Działa nieprzerwanie od ponad 25 lat. Zgodnie z danymi gromadzonymi przez serwis, z usług eBay skorzystało ponad 180 milionów użytkowników z kilkudziesięciu państw świata. Korzystanie z platformy w kontekście prowadzenia sprzedaży nie jest bezpłatne. Strona eBay pobiera bezzwrotną kaucję za każdy wystawiony produkt. Do tego należy doliczyć opłatę końcową, obliczaną od ceny za sprzedany produkt.

  • Amazon to globalna sieć sprzedażowa w typie portalu marketplace. Zgodnie z zapowiedziami Alexa Ootesa, wiceprezesa Amazon ds. rozwoju w Unii Europejskiej, Amazon w najbliższych latach wejdzie na rynek polski, uruchamiając krajową platformę. Zainteresowani przedsiębiorcy mogą, póki co, rejestrować swój akces przez link sell.amazon.pl. Sprzedaż w serwisie podlega miesięcznej opłacie stałej (ok. 150-200 złotych), a także opłatom dodatkowym w formie prowizji sprzedażowej.

  • AliExpress przede wszystkim kojarzy się z chińskimi producentami, sprzedającymi swoje produkty na rynek europejski. To jednak znacznie szersza platforma, zrzeszająca użytkowników z ponad 200 krajów świata. Strona bije rekordy odwiedzin – każdego dnia na AliExpress wchodzi niemalże 20 milionów użytkowników. Portal umożliwia sprzedaż produktów wyprodukowanych samodzielnie, ale także towarów w modelu dropshippingowym. AlieExpress pobiera prowizję za każdą zrealizowaną transakcję. Jej wartość zależy przede wszystkim od kategorii sprzedażowej, w której znajduje się sprzedany towar. Dużą zaletą jest brak dodatkowych opłat stałych, czy ukrytych kosztów współpracy.

  • Rakuten to kolejna propozycja gdzie sprzedawać w sieci. Japoński potentat w handlu elektronicznym jest jednym z wiodących podmiotów na rynku e-sprzedaży. Obecnie platforma sprzedażowa Rakuten zrzesza ok. 50 tysięcy sprzedawców oraz 115 milionów użytkowników na całym świecie. Rakuten umożliwia sprzedaż podmiotom zarejestrowanym w USA lub Japonii. Akces sprzedażowy jest możliwy także dla firm działających w innych krajach: odbywa się on po złożeniu wniosku, przy udziale firm pośredniczących.

  • Bonanza – platforma sprzedażowa będąca alternatywą dla największych firm: eBay oraz Amazon. Miesięcznie stronę odwiedza ok. 5 milionów użytkowników. Ogromną zaletą portalu jest możliwość sprzedawania praktycznie każdego towaru. Bonanza oferuje zatem rękodzieła, przedmioty używane, biżuterię i wiele innych. Portal utrzymuje się z prowizji posprzedażowej, jaką każdy sprzedawca jest zobligowany uiścić. Bonanza nie pobiera opłat za wystawienie przedmiotów, czy za użytkowanie konta.

Obszar krajowy

  • Allegro – krajowy potentat marketplace, plasujący się wysoko w europejskich i światowych rankingach platform tego typu. Bez wątpliwości jest to najbardziej znany serwis sprzedażowy w Polsce, który przeniknął głęboko do świadomości wszystkich rodzimych internautów. Ogromna ilość towarów, renoma oraz szeroki wybór usług gwarancyjnych przekonuje użytkowników do korzystania z tej platformy. Model rozliczeń na Allegro obejmuje opłatę stałą i prowizję sprzedażową.
  • Morele – to duży sklep internetowy, zrzeszający podmioty funkcjonujące w segmencie elektroniki użytkowej. Portal umożliwia szybką i bezpłatną integrację z prywatną platformą sprzedażową. Witryny Morele odwiedza 8 mln internautów miesięcznie. Sklep realizuje ok. 5000 zamówień dziennie. Morele pobiera prowizję sprzedażową wynoszącą poniżej 10% wartości zamówienia.
  • Empik– to platforma sprzedażowa o charakterze zamkniętym. Firma zastrzega sobie prawo do współpracy jedynie z wybranymi kontrahentami. W 2018 liczba podmiotów współpracujących w ramach marketplace wyniosła ok. 400 firm. Empik rozlicza się ze sprzedającymi w systemie prowizyjnym

Obszar lokalny

Facebook Marketplace – to część portalu społecznościowego, w którym poszczególne osoby mogą odkrywać, kupować i sprzedawać przedmioty za pośrednictwem Facebooka. Usługa jest całkowicie darmowa, a portal nie pobiera dodatkowych opłat za jego użytkowanie. Dzięki temu możliwe jest prowadzenie efektywnej sprzedaży produktów stricte na rynek lokalny.

Gdzie sprzedawać w internecie? Pozostałe marketplace funkcjonujące w Polsce:

  • Arena.pl;
  • Carrefour.pl;
  • Cupsell;
  • Dellegro.de;
  • Domodi.pl;
  • Etsy.com;
  • Pakamera.pl;
  • Patyna.pl;
  • Shumee.pl;
  • Showroom.pl;
  • Zalando.pl.
Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Odwiedź nasz
kanał na

I sprawdź:

  • podstawy prowadzenia firmy,
  • rady i opinie ekspertów,
  • bieżące terminy podatkowe.

SUBSKRYBUJ

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość