Blog

Handel transgraniczny – podsumowanie

W poniższym artykule przypominamy najważniejsze informacje dotyczące tego zagadnienia.

Handel transgraniczny – czym jest?

Czym jest handel transgraniczny? To oferowanie przez sprzedawców swoich produktów na zagranicznych rynkach. Ma on na celu dotarcie na nowe rynki zbytu, pozyskanie nowych klientów i zwiększenie zysków.

Klienci chętnie kupują produkty z innych krajów, ponieważ często mają one niższą cenę, wyższą jakość lub po prostu brakuje w ich kraju tych konkretnych artykułów. Niektóre marki nie są dostępne w każdym państwie. Czasami użytkownicy zwyczajnie chcą nabyć coś wyjątkowego i niepowtarzalnego, dlatego przeczesują zagraniczne rynki.

Kupujący i sprzedawca pochodzą z dwóch różnych krajów. Posługują się innymi językami i walutami, podlegają innym prawom. A mimo tego mogą zawrzeć transakcję kupna-sprzedaży.

Chcesz dowiedzieć się więcej o istocie handlu transgranicznego? Przeczytaj artykuł: Handel transgraniczny – definicja.

Wyzwania i zagrożenia, jakie stawia przed sprzedawcami handel transgraniczny

Handel transgraniczny może przynieść zwiększenie sprzedaży i duże przychody, jednak tego typu działalność wiąże się z podjęciem określonego ryzyka. W końcu na obu rynkach będą obowiązywały odmienne przepisy i wymogi formalne dotyczące kwestii prawnych i podatkowych. Trzeba dopilnować kwestii dotyczących cła, a także obowiązujących w danym kraju płatności. Jakie jeszcze zagrożenia mogą spotkać osobę rozpoczynającą swoją przygodę z handlem transgranicznym?

Bardzo ważne jest zapewnienie zagranicznym konsumentom strony w ich rodzimym języku. Chodzi nie tylko o podstawowe informacje dotyczące nawigacji, ale również opisy kategorii i produktów, a także obsługę. Klienci powinni mieć możliwość zadawania pytań oraz składania ewentualnych reklamacji w swoim języku.

Koniecznie trzeba zyskać zaufanie zagranicznego klienta. Należy dotrzymać wszelkiej staranności w kwestiach bezpieczeństwa danych, aby nie obawiał się on dokonywania transakcji w naszym sklepie internetowym. Dobrze będzie w tym wypadku pokazać na stronie pozytywne opinie zadowolonych kupujących, którzy już mieli okazję zrobić u nas zakupy.

Jakie jeszcze wyzwania stoją przed sprzedającymi planującymi podbój zagranicznych rynków? Sprawdź!

Jak się przygotować do handlu transgranicznego?

Zanim rozpocznie się zagraniczną ekspansję, trzeba najpierw stworzyć przemyślaną i dobrze zaplanowaną strategię. Przede wszystkim należy wtedy dokonać analizy konkurencji. Trzeba pamiętać, że to lokalni sprzedawcy lepiej znają specyfikę danego obszaru i obowiązujące tam nawyki zakupowe.

Dlatego należy się zastanowić, jaki produkt można zaoferować, w jakiej cenie i jakości, a także jakie działania marketingowe podjąć, aby przekonać konsumentów do zawarcia transakcji. Jakie jeszcze czynniki wewnętrzne i zewnętrzne wpływają na sprzedaż międzynarodową? Więcej dowiesz się z tego tekstu.

Co może pomóc w prowadzeniu handlu transgranicznego?

Outsourcing polega na oddelegowaniu przez przedsiębiorstwo określonych zadań do wykonania przez inną, wyspecjalizowaną do tego firmę. Taka forma współpracy będzie przydatna w przypadku handlu transgranicznego.

Dostawa cały czas stanowi wyzwanie w przypadku handlu transgranicznego. Przesyłka pokonuje długą drogę, dlatego wysyłka często długo trwa i dużo kosztuje. Dlatego warto powierzyć tę funkcję zagranicznym kurierom.

Więcej o roli outsourcingu w handlu transgranicznych w tym artykule.

Marketplaces a handel transgraniczny

Marketplace to specyficzny sklep internetowy, który w jednym miejscu gromadzi oferty sprzedawców z różnych kategorii. Dzięki temu za jednym zamachem można nabyć obuwie, sprzęt wędkarski i literaturę bałkańską.

Marketplaces napędzają rozwój handlu transgranicznego. Skorzystanie z usług tego typu platformy to chyba najprostszy sposób na rozpoczęcie sprzedaży zagranicznej. Można skorzystać z gotowego rozwiązania bez konieczności zakładania własnego sklepu internetowego.

Tutaj znajdziesz więcej informacji.

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Czym jest ulga konsolidacyjna?

W polskim systemie prawnym od dnia 1 stycznia 2022 roku obowiązuje ulga konsolidacyjna. Ulga ta…

4 godziny temu

Czy można pracować na etacie i mieć jednocześnie spółkę z o.o.?

Zastanawiasz się, czy możesz pracować jednocześnie na umowie o pracę i założyć spółkę z ograniczoną…

13 godzin temu

Pożyczka a podatek PCC – jak wygląda rozliczenie

Zastanawiasz się, jak wygląda rozliczenie podatku PCC od pożyczki? W dzisiejszej publikacji odpowiemy na to…

13 godzin temu

Czy opłaca się sprzedawać na eMag? Plusy i minusy rynku rumuńskiego

W kontekście rosnącej popularności e-commerce rynek Europy Wschodniej, a szczególnie Rumunii, wyłania się jako atrakcyjna…

14 godzin temu

5 najlepszych miejsc, aby budować portfolio dla swojej działalności

Wysoka konkurencyjność rynku sprawia, że coraz trudniejsze staje się trwałe wyróżnienie pośród konkurencji. Jak więc…

1 dzień temu

Refundacja wynagrodzeń pracowników z PFRON jak rozliczyć w przypadku różnych form opodatkowania

Zatrudniasz pracowników niepełnosprawnych i otrzymujesz na nich dofinansowanie? Sprawdź, jak takie refundacje powinny być rozliczone…

2 dni temu