W poniższym artykule przypominamy najważniejsze informacje dotyczące tego zagadnienia.
Czym jest handel transgraniczny? To oferowanie przez sprzedawców swoich produktów na zagranicznych rynkach. Ma on na celu dotarcie na nowe rynki zbytu, pozyskanie nowych klientów i zwiększenie zysków.
Klienci chętnie kupują produkty z innych krajów, ponieważ często mają one niższą cenę, wyższą jakość lub po prostu brakuje w ich kraju tych konkretnych artykułów. Niektóre marki nie są dostępne w każdym państwie. Czasami użytkownicy zwyczajnie chcą nabyć coś wyjątkowego i niepowtarzalnego, dlatego przeczesują zagraniczne rynki.
Kupujący i sprzedawca pochodzą z dwóch różnych krajów. Posługują się innymi językami i walutami, podlegają innym prawom. A mimo tego mogą zawrzeć transakcję kupna-sprzedaży.
Chcesz dowiedzieć się więcej o istocie handlu transgranicznego? Przeczytaj artykuł: Handel transgraniczny – definicja.
Handel transgraniczny może przynieść zwiększenie sprzedaży i duże przychody, jednak tego typu działalność wiąże się z podjęciem określonego ryzyka. W końcu na obu rynkach będą obowiązywały odmienne przepisy i wymogi formalne dotyczące kwestii prawnych i podatkowych. Trzeba dopilnować kwestii dotyczących cła, a także obowiązujących w danym kraju płatności. Jakie jeszcze zagrożenia mogą spotkać osobę rozpoczynającą swoją przygodę z handlem transgranicznym?
Bardzo ważne jest zapewnienie zagranicznym konsumentom strony w ich rodzimym języku. Chodzi nie tylko o podstawowe informacje dotyczące nawigacji, ale również opisy kategorii i produktów, a także obsługę. Klienci powinni mieć możliwość zadawania pytań oraz składania ewentualnych reklamacji w swoim języku.
Koniecznie trzeba zyskać zaufanie zagranicznego klienta. Należy dotrzymać wszelkiej staranności w kwestiach bezpieczeństwa danych, aby nie obawiał się on dokonywania transakcji w naszym sklepie internetowym. Dobrze będzie w tym wypadku pokazać na stronie pozytywne opinie zadowolonych kupujących, którzy już mieli okazję zrobić u nas zakupy.
Jakie jeszcze wyzwania stoją przed sprzedającymi planującymi podbój zagranicznych rynków? Sprawdź!
Zanim rozpocznie się zagraniczną ekspansję, trzeba najpierw stworzyć przemyślaną i dobrze zaplanowaną strategię. Przede wszystkim należy wtedy dokonać analizy konkurencji. Trzeba pamiętać, że to lokalni sprzedawcy lepiej znają specyfikę danego obszaru i obowiązujące tam nawyki zakupowe.
Dlatego należy się zastanowić, jaki produkt można zaoferować, w jakiej cenie i jakości, a także jakie działania marketingowe podjąć, aby przekonać konsumentów do zawarcia transakcji. Jakie jeszcze czynniki wewnętrzne i zewnętrzne wpływają na sprzedaż międzynarodową? Więcej dowiesz się z tego tekstu.
Outsourcing polega na oddelegowaniu przez przedsiębiorstwo określonych zadań do wykonania przez inną, wyspecjalizowaną do tego firmę. Taka forma współpracy będzie przydatna w przypadku handlu transgranicznego.
Dostawa cały czas stanowi wyzwanie w przypadku handlu transgranicznego. Przesyłka pokonuje długą drogę, dlatego wysyłka często długo trwa i dużo kosztuje. Dlatego warto powierzyć tę funkcję zagranicznym kurierom.
Więcej o roli outsourcingu w handlu transgranicznych w tym artykule.
Marketplace to specyficzny sklep internetowy, który w jednym miejscu gromadzi oferty sprzedawców z różnych kategorii. Dzięki temu za jednym zamachem można nabyć obuwie, sprzęt wędkarski i literaturę bałkańską.
Marketplaces napędzają rozwój handlu transgranicznego. Skorzystanie z usług tego typu platformy to chyba najprostszy sposób na rozpoczęcie sprzedaży zagranicznej. Można skorzystać z gotowego rozwiązania bez konieczności zakładania własnego sklepu internetowego.
Tutaj znajdziesz więcej informacji.
W polskim systemie prawnym od dnia 1 stycznia 2022 roku obowiązuje ulga konsolidacyjna. Ulga ta…
Zastanawiasz się, czy możesz pracować jednocześnie na umowie o pracę i założyć spółkę z ograniczoną…
Zastanawiasz się, jak wygląda rozliczenie podatku PCC od pożyczki? W dzisiejszej publikacji odpowiemy na to…
W kontekście rosnącej popularności e-commerce rynek Europy Wschodniej, a szczególnie Rumunii, wyłania się jako atrakcyjna…
Wysoka konkurencyjność rynku sprawia, że coraz trudniejsze staje się trwałe wyróżnienie pośród konkurencji. Jak więc…
Zatrudniasz pracowników niepełnosprawnych i otrzymujesz na nich dofinansowanie? Sprawdź, jak takie refundacje powinny być rozliczone…