Jak napisać skuteczne ogłoszenie o pracę?

jak napisać ogłoszenie o pracę

Oferta pracy bez podanej nazwy firmy, widełek wynagrodzenia i napisana z błędami? Przeczytaj artykuł i dowiedz się jak nie odstraszyć kandydata i napisać skuteczne ogłoszenie z ofertą pracy.

Informacje o firmie

Jednym z największych błędów w ofertach pracy jest niepodawanie nazwy firmy. Takie działanie może skutecznie odstraszyć kandydata, który pomyśli, że firma ma np. złe opinie na rynku, dlatego utrzymuje swoją nazwę w tajemnicy.

Oprócz samej nazwy przedsiębiorstwa warto umieścić także krótką informację o jego działalności – od ilu lat działa na rynku, w jakich krajach, czym się zajmuje, jakie oferuje produkty czy usługi, czym się wyróżnia na rynku.

Pozwól kandydatowi zapoznać się z marką, zanim zaaplikuje na Twoją ofertę – dzięki temu będzie mógł ocenić czy identyfikuje się z marką i czy jest to miejsce, w którym w ogóle chciałby pracować. Dla rekrutera z kolei jest to zaoszczędzony czas, który musiałby poświęcić na przeglądanie aplikacji i wstępne rozmowy z osobami, które mogą rezygnować z procesu rekrutacji w trakcie – gdy nagle dowiedzą się, dla kogo mają pracować.

Kreatywna nazwa stanowiska

Zacznij ogłoszenie od nazwy stanowiska, która wyróżni się między innymi ofertami i zainteresuje potencjalnego kandydata. Nazwa powinna być adekwatna do wykonywanych na stanowisku obowiązków i nawiązująca do doświadczenia (np. junior, senior, specjalista, stażysta).

Spraw by brzmiała interesująco – np. zamiast „pracownik działu marketingu” zawęź zakres wykonywanych obowiązków i określ wymagane doświadczenie. Użyj np. nazwy „Social Media Ninja”, „Marketing Specialist”, „Senior PR Manager”, „Junior Content Specialist”. Kreatywna nazwa, która od razu daje obraz stanowiska, zachęci kandydata do kliknięcia ogłoszenia i zapoznania się z ofertą.

Szczegółowy opis stanowiska

Kolejnym ważnym aspektem jest umieszczenie opisu stanowiska i obowiązków, za które będzie odpowiedzialny nowo zatrudniony pracownik. Warto stworzyć szczegółowy opis stanowiska wraz z menedżerem lub klientem, dla którego zatrudniamy, ustalić jakie cechy, umiejętności i doświadczenie powinien posiadać kandydat.

Opis stanowiska i powiązanych z nim obowiązków pozwoli kandydatowi sprawdzić, czy pasuje profilem do stanowiska, będzie też świadomy czego się spodziewać. Dzięki temu unikniemy nieprzyjemnych niespodzianek w postaci szybkiej rezygnacji nowego pracownika, który nie miał wcześniej pełnego obrazu stanowiska lub przedstawione w trakcie rekrutacji obowiązki mijają się z faktycznym zakresem jego pracy.

Widełki wynagrodzenia

Coraz więcej ofert zawiera widełki wynagrodzenia – zabieg ten pozwala zaoszczędzić czas rekrutera, ponieważ osoby z wygórowanymi oczekiwaniami finansowymi zwyczajnie nie wyślą aplikacji na daną ofertę.

Oferowane widełki powinny być maksymalnie atrakcyjne dla kandydata, ale równocześnie realne z punktu widzenia przedsiębiorstwa i jego możliwości finansowych. Przed ich ustaleniem warto zrobić research i porównać widełki oferowane na podobnych stanowiskach w innych firmach. Dzięki temu będzie można dopasować ofertę do aktualnych wymagań na rynku pracy.

Warunki zatrudnienia

Poza widełkami wynagrodzenia w ofercie powinny znaleźć się inne szczegóły dotyczące warunków zatrudnienia, takie jak rodzaj umowy, informacje o trybie pracy (zdalna, stacjonarna czy hybrydowa) czy szczegóły dotyczące udogodnień w miejscu pracy i oferowanych przez pracodawcę benefitach.

Prosty przekaz

Oferta powinna być napisana prostym, przyjaznym i zrozumiałym językiem. Ogłoszenie powinno być przejrzyste, warto więc wykorzystać tu punktory – długie, jednolite teksty mogą odstraszyć potencjalnego kandydata.

Jakość, nie ilość

Dobre ogłoszenie może skutkować mniejszym napływem zgłoszeń, ale lepszą ich jakością. Podanie szczegółów odnośnie stanowiska, wynagrodzenia dopasowanego do doświadczenia i umiejętności, informacji o warunkach zatrudnienia i przyjazna forma pozwolą przyciągnąć najbardziej dopasowanych kandydatów. Zwiększa to szanse na zatrudnienie świetnego pracownika i pozwala zaoszczędzić czas rekrutera. Po napisaniu dobrego, skutecznego ogłoszenia kolejnym etapem jest wybór odpowiednich kanałów dotarcia do kandydatów, o których można przeczytać tutaj (link do tekstu “gdzie zamieszczać oferty pracy”).

Jak napisać ogłoszenie o pracę – podsumowanie:

  jak napisać ogłoszenie o pracę  
Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Księgowość Internetowa i biuro rachunkowe online Księgowość Internetowa i biuro rachunkowe online Księgowość Internetowa i biuro rachunkowe online

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość