Oferta pracy bez podanej nazwy firmy, widełek wynagrodzenia i napisana z błędami? Przeczytaj artykuł i dowiedz się jak nie odstraszyć kandydata i napisać skuteczne ogłoszenie z ofertą pracy.
Jednym z największych błędów w ofertach pracy jest niepodawanie nazwy firmy. Takie działanie może skutecznie odstraszyć kandydata, który pomyśli, że firma ma np. złe opinie na rynku, dlatego utrzymuje swoją nazwę w tajemnicy.
Oprócz samej nazwy przedsiębiorstwa warto umieścić także krótką informację o jego działalności – od ilu lat działa na rynku, w jakich krajach, czym się zajmuje, jakie oferuje produkty czy usługi, czym się wyróżnia na rynku.
Pozwól kandydatowi zapoznać się z marką, zanim zaaplikuje na Twoją ofertę – dzięki temu będzie mógł ocenić czy identyfikuje się z marką i czy jest to miejsce, w którym w ogóle chciałby pracować. Dla rekrutera z kolei jest to zaoszczędzony czas, który musiałby poświęcić na przeglądanie aplikacji i wstępne rozmowy z osobami, które mogą rezygnować z procesu rekrutacji w trakcie – gdy nagle dowiedzą się, dla kogo mają pracować.
Kreatywna nazwa stanowiska
Zacznij ogłoszenie od nazwy stanowiska, która wyróżni się między innymi ofertami i zainteresuje potencjalnego kandydata. Nazwa powinna być adekwatna do wykonywanych na stanowisku obowiązków i nawiązująca do doświadczenia (np. junior, senior, specjalista, stażysta).
Spraw by brzmiała interesująco – np. zamiast „pracownik działu marketingu” zawęź zakres wykonywanych obowiązków i określ wymagane doświadczenie. Użyj np. nazwy „Social Media Ninja”, „Marketing Specialist”, „Senior PR Manager”, „Junior Content Specialist”. Kreatywna nazwa, która od razu daje obraz stanowiska, zachęci kandydata do kliknięcia ogłoszenia i zapoznania się z ofertą.
Szczegółowy opis stanowiska
Kolejnym ważnym aspektem jest umieszczenie opisu stanowiska i obowiązków, za które będzie odpowiedzialny nowo zatrudniony pracownik. Warto stworzyć szczegółowy opis stanowiska wraz z menedżerem lub klientem, dla którego zatrudniamy, ustalić jakie cechy, umiejętności i doświadczenie powinien posiadać kandydat.
Opis stanowiska i powiązanych z nim obowiązków pozwoli kandydatowi sprawdzić, czy pasuje profilem do stanowiska, będzie też świadomy czego się spodziewać. Dzięki temu unikniemy nieprzyjemnych niespodzianek w postaci szybkiej rezygnacji nowego pracownika, który nie miał wcześniej pełnego obrazu stanowiska lub przedstawione w trakcie rekrutacji obowiązki mijają się z faktycznym zakresem jego pracy.
Widełki wynagrodzenia
Coraz więcej ofert zawiera widełki wynagrodzenia – zabieg ten pozwala zaoszczędzić czas rekrutera, ponieważ osoby z wygórowanymi oczekiwaniami finansowymi zwyczajnie nie wyślą aplikacji na daną ofertę.
Oferowane widełki powinny być maksymalnie atrakcyjne dla kandydata, ale równocześnie realne z punktu widzenia przedsiębiorstwa i jego możliwości finansowych. Przed ich ustaleniem warto zrobić research i porównać widełki oferowane na podobnych stanowiskach w innych firmach. Dzięki temu będzie można dopasować ofertę do aktualnych wymagań na rynku pracy.
Warunki zatrudnienia
Poza widełkami wynagrodzenia w ofercie powinny znaleźć się inne szczegóły dotyczące warunków zatrudnienia, takie jak rodzaj umowy, informacje o trybie pracy (zdalna, stacjonarna czy hybrydowa) czy szczegóły dotyczące udogodnień w miejscu pracy i oferowanych przez pracodawcę benefitach.
Prosty przekaz
Oferta powinna być napisana prostym, przyjaznym i zrozumiałym językiem. Ogłoszenie powinno być przejrzyste, warto więc wykorzystać tu punktory – długie, jednolite teksty mogą odstraszyć potencjalnego kandydata.
Jakość, nie ilość
Dobre ogłoszenie może skutkować mniejszym napływem zgłoszeń, ale lepszą ich jakością. Podanie szczegółów odnośnie stanowiska, wynagrodzenia dopasowanego do doświadczenia i umiejętności, informacji o warunkach zatrudnienia i przyjazna forma pozwolą przyciągnąć najbardziej dopasowanych kandydatów. Zwiększa to szanse na zatrudnienie świetnego pracownika i pozwala zaoszczędzić czas rekrutera. Po napisaniu dobrego, skutecznego ogłoszenia kolejnym etapem jest wybór odpowiednich kanałów dotarcia do kandydatów, o których można przeczytać tutaj (link do tekstu “gdzie zamieszczać oferty pracy”).
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Sprzedaż w erze nowych technologii wymaga wdrażania rozwiązań, które nadążą za dynamicznymi realiami tej branży. Tegoroczna konferencja Sales is the Queen to ukłon w stronę nowoczesnego marketingu. Wydarzenie powstało z myślą o przedsiębiorcach dążących do optymalizacji procesów sprzedażowych, a wśród partnerów pojawi się sama IFIRMA.
W e-commerce musisz być tam, gdzie Twoja grupa docelowa, a według badań przeprowadzonych przez Gemius jej znaczna część scrolluje Allegro. Na marketplace trzeba się zmierzyć z dużą konkurencją i algorytmem, który często robi sprzedawcom pod górkę. Zobacz, jak się w tym odnaleźć i przygotować się na pierwszą sprzedaż na Allegro.
Opłata reprograficzna to obowiązkowa należność finansowa nakładana na niektórych posiadaczy urządzeń oraz nośników umożliwiających kopiowanie utworów chronionych prawem autorskim. Mimo że nie jest ona podatkiem, to niewątpliwie stanowi dodatkowe obowiązkowe obciążenie finansowe nakładane na producentów i importerów sprzętu elektronicznego.
Prowadzenie działalności nierejestrowanej wiąże się z przestrzeganiem określonych zasad, przez co często generuje dużo wątpliwości. Wiele z nich dotyczy płatności, a w szczególności tego, czy można posiadać terminal płatniczy.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo