Blog ifirma.pl

Jak przygotować swój sklep na Black Friday?

|
Internauci zaczynają szukać informacji o promocjach na Black Friday już na początku września, co internetowe sklepy uczą się wykorzystywać. Zawsze może jednak być lepiej. Dlatego dziś podpowiadamy, jak przygotować swój sklep na Black Friday.
Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Black Friday, czyli światowe święto wyprzedaży, w Polsce zwykle wiązało się z ogromnymi rozczarowaniami, bo tego amerykańskiego w niczym nie przypominało. Obniżki cenowe były w najlepszym razie symboliczne i nie brakowało opinii, że polski Black Friday to zwyczajna „ściema”. W tym roku, ze względu na szczególne, pandemiczne okoliczności, może być inaczej.

Cyfryzacja, a w szczególności rynek e-commerce w „bezkontaktowej” rzeczywistości wyraźnie przyspieszył. Badania IBM mówią nawet o tym, że w ciągu kilku miesięcy nastąpiły zmiany, na jakie w zwyczajnych okolicznościach czekalibyśmy około 5 lat. I mimo że nie wszystkie branże w równym stopniu zdołały przystosować się do nowej sytuacji, od digitalizacji kanałów sprzedaży nie ma już odwrotu. Analizy wskazują na to, że – nawet jeśli świat zdoła uporać się z pandemią, konsumenci do starych nawyków już nie wrócą.

Internauci zaczynają szukać informacji o promocjach na Black Friday już na początku września, co internetowe sklepy uczą się wykorzystywać. Zawsze może jednak być lepiej. Dlatego dziś podpowiadamy, jak przygotować swój sklep na Black Friday.

Co to jest Black Friday?

Tradycja „Czarnego Piątku” tradycja znana jest od lat 80. Określenie to zostało użyte przez policję w Stanach Zjednoczonych w celu określenia korków ulicznych spowodowanych otwarciem sezonu. W ostatnich latach „Black Friday” zyskał popularność na całym świecie, co skłoniło sprzedawców do przedłużenia czasu wyprzedaży. Z tej właśnie komercyjnej potrzeby narodził się „Cyber Monday”, czyli najbliższy poniedziałek po „Black Friday”, kiedy to można korzystać z rabatów w sklepach online.

Dzisiaj, tradycje Black Friday i Cyber Monday są popularne niemal wszędzie, również w Polsce, ale granice pomiędzy nimi mocno się rozmyły. Black Friday to również, a może nawet przede wszystkim – święto wyprzedaży online. Święto, na które Polacy, mimo wcześniejszych rozczarowań, czekają.

Kiedy jest Black Friday 2022?

Tradycyjnie, w Polsce i na całym świecie, Black Friday odbywa się co roku w ostatni piątek listopada i trwa całą dobę. Niekiedy jednak sklepy przedłużają promocje i ogłaszają Black Weekend, albo Black Week.

Jak przygotować sklep na Black Friday?

Performance

Bardzo częstym przypadkiem obserwowanym w czasie Czarnego Piątku, są problemy z dostępnością strony, która wiesza się lub jej czas ładowania się wydłuża. To zdarza się nawet najlepszym sklepom i należy zwrócić na to uwagę. Konkretne przyczyny spadku perfromance’u mogą być różne, np.:

  • działanie aplikacji stron trzecich,
  • zbyt duża liczba zainstalowanych wtyczek
  • niedostosowane serwery
  • zbyt wiele elementów graficznych w wysokiej rozdzielczości

User Experience

Niemniej ważnym aspektem jest user experience, czyli doświadczenie użytkownika. W okresie świąteczny, a w zasadzie nie tylko wtedy, sklep powinien zadbać o:

  • intuicyjny interfejs użytkownika,
  • sprawną wyszukiwarkę
  • bezproblemową obsługę transakcji oferującą wiele metod płatności,
  • dostosowanie witryny do potrzeb użytkowników mobilnych

Zwłaszcza mobilność jest kluczowa, bo urządzenia mobilne już w 2018 roku stanowiły 67% całego ruchu cyfrowego w Czarny Piątek 2018 (rok wcześniej było to 61%).

Promocja w social media i reklamach

Kupujący nie czekają do Czarnego Piątku na rozpoczęcie poszukiwań i warto to wykorzystać.

Spróbuj więc wypromować swoją witrynę, aby np. zwiększyć liczbę subskrypcji newslettera i pozyskać maile, które wykorzystasz, gdy nadejdzie czas.

W tym celu możesz też promować swoją ofertę w mediach społecznościowych i reklamach w Google.

Oferta

Zadbaj o to, by Twoja oferta nie wyczerpała się przed czasem. W tym celu ustal, jakie produkty będziesz promować (i jakie mają szansę na to, by się sprzedać) i skontaktuj się z dostawcami, aby upewnić się, że są przygotowani do obsługi przewidywanej sprzedaży.

Jedną z najgorszych rzeczy, które mogą się zdarzyć podczas wyprzedaży, jest brak towarów, które zaspokoją popyt klientów.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Dodaj komentarz

    Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

    Biuro rachunkowe - ifirma.pl

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie