Black Friday, czyli światowe święto wyprzedaży, w Polsce zwykle wiązało się z ogromnymi rozczarowaniami, bo tego amerykańskiego w niczym nie przypominało. Obniżki cenowe były w najlepszym razie symboliczne i nie brakowało opinii, że polski Black Friday to zwyczajna “ściema”. W tym roku, ze względu na szczególne, pandemiczne okoliczności, może być inaczej.
Cyfryzacja, a w szczególności rynek e-commerce w “bezkontaktowej” rzeczywistości wyraźnie przyspieszył. Badania IBM mówią nawet o tym, że w ciągu kilku miesięcy nastąpiły zmiany, na jakie w zwyczajnych okolicznościach czekalibyśmy około 5 lat. I mimo że nie wszystkie branże w równym stopniu zdołały przystosować się do nowej sytuacji, od digitalizacji kanałów sprzedaży nie ma już odwrotu. Analizy wskazują na to, że – nawet jeśli świat zdoła uporać się z pandemią, konsumenci do starych nawyków już nie wrócą.
Internauci zaczynają szukać informacji o promocjach na Black Friday już na początku września, co internetowe sklepy uczą się wykorzystywać. Zawsze może jednak być lepiej. Dlatego dziś podpowiadamy, jak przygotować swój sklep na Black Friday.
Tradycja “Czarnego Piątku” tradycja znana jest od lat 80. Określenie to zostało użyte przez policję w Stanach Zjednoczonych w celu określenia korków ulicznych spowodowanych otwarciem sezonu. W ostatnich latach „Black Friday” zyskał popularność na całym świecie, co skłoniło sprzedawców do przedłużenia czasu wyprzedaży. Z tej właśnie komercyjnej potrzeby narodził się „Cyber Monday”, czyli najbliższy poniedziałek po „Black Friday”, kiedy to można korzystać z rabatów w sklepach online.
Dzisiaj, tradycje Black Friday i Cyber Monday są popularne niemal wszędzie, również w Polsce, ale granice pomiędzy nimi mocno się rozmyły. Black Friday to również, a może nawet przede wszystkim – święto wyprzedaży online. Święto, na które Polacy, mimo wcześniejszych rozczarowań, czekają.
Tradycyjnie, w Polsce i na całym świecie, Black Friday odbywa się co roku w ostatni piątek listopada i trwa całą dobę. Niekiedy jednak sklepy przedłużają promocje i ogłaszają Black Weekend, albo Black Week.
Bardzo częstym przypadkiem obserwowanym w czasie Czarnego Piątku, są problemy z dostępnością strony, która wiesza się lub jej czas ładowania się wydłuża. To zdarza się nawet najlepszym sklepom i należy zwrócić na to uwagę. Konkretne przyczyny spadku perfromance’u mogą być różne, np.:
Niemniej ważnym aspektem jest user experience, czyli doświadczenie użytkownika. W okresie świąteczny, a w zasadzie nie tylko wtedy, sklep powinien zadbać o:
Zwłaszcza mobilność jest kluczowa, bo urządzenia mobilne już w 2018 roku stanowiły 67% całego ruchu cyfrowego w Czarny Piątek 2018 (rok wcześniej było to 61%).
Kupujący nie czekają do Czarnego Piątku na rozpoczęcie poszukiwań i warto to wykorzystać.
Spróbuj więc wypromować swoją witrynę, aby np. zwiększyć liczbę subskrypcji newslettera i pozyskać maile, które wykorzystasz, gdy nadejdzie czas.
W tym celu możesz też promować swoją ofertę w mediach społecznościowych i reklamach w Google.
Zadbaj o to, by Twoja oferta nie wyczerpała się przed czasem. W tym celu ustal, jakie produkty będziesz promować (i jakie mają szansę na to, by się sprzedać) i skontaktuj się z dostawcami, aby upewnić się, że są przygotowani do obsługi przewidywanej sprzedaży.
Jedną z najgorszych rzeczy, które mogą się zdarzyć podczas wyprzedaży, jest brak towarów, które zaspokoją popyt klientów.
Zastanawiasz się kogo dotyczy przekazywanie wpłat na ZFŚS do 31 maja? W dzisiejszym artykule odpowiemy…
Zasada stanowi, że udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością podlegają dziedziczeniu jak każdy inny składnik…
Wyobraź sobie świat, w którym Twoja firma może tworzyć wciągające, spersonalizowane wideo na każdą okazję,…
Nawet najdoskonalszy produkt czy usługa nie osiągną sukcesu na rynku bez odpowiedniej strategii komunikacji. Jeśli…
Jednym z rozwiązań przyjętych przez Polski Ład jest świadczenie rodzinne, z którego mogą skorzystać rodzice…
Rozpoczynasz ponownie działalność i zastanawiasz się czy masz prawo do niższego ZUSu? W dzisiejszym artykule…