TAX FREE jest to system zwrotu podróżnym podatku VAT. Cyfryzacja wielu obszarów wkroczyła również na ten teren. Do tej pory obsługa w systemie odbywała się papierowo. To się jednak ma zmienić i od 1 stycznia 2022 roku, TAX FREE będzie obsługiwane elektronicznie. Sprawdź, jak dokonać rejestracji do TAX FREE.
Pomimo tego, że działanie systemu ma być rozpoczęte dopiero od 2022 roku, to już w tym roku udostępniono przedsiębiorcom możliwość zarejestrowania się do TAX FREE i dostosowania firmy do zmienianych przepisów.
Od 1 lipca 2021 r. przedsiębiorcy, którzy będą chcieli sprzedawać w systemie TAX FREE, mogą się rejestrować na platformie PUESC (Platforma Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych). Obecnie rozpoczęcie sprzedaży w procedurze TAX FREE wiąże się z obowiązkiem poinformowania naczelnika urzędu skarbowego. Od 1 stycznia 2022 roku rejestracja na PUESC zastąpi ten obowiązek, nie będzie potrzeby składania odrębnej informacji.Rejestracja polega na wypełnieniu odpowiednich formularzy na PUESC w następującej kolejności:
Założenie konta na PUESC
Zarejestrowanie firmy na PUESC
Jeżeli firma jest już zarejestrowana, to należy jedynie sprawdzić dane, czy są aktualne i ewentualnie je zaktualizować. W przeciwnym wypadku należy firmę zarejestrować. Po dopełnieniu formalności przedsiębiorca uzyska m.in. dostęp do usługi TAX FREE.
Powiązanie reprezentanta z firmą
Reprezentantem może zostać osoba fizyczna bezpośrednio powiązana z firmą, tj. właściciel, pracownik bądź pełnomocnik firmy. Zakres czynności, które należy wykonać, został szczegółowo opisany w tym miejscu. Reprezentanci powinni mieć wcześniej założone konta na PUESC i posiadać nadany nr IDSISC – 17-znakowy numer identyfikacyjny. Ten numer jest niezbędny do uwierzytelnienia na PUESC na etapie logowania do systemu. Jednoczesna rejestracja z reprezentacją wydłuża czas rejestracji, ponieważ należy dostarczyć oryginał upoważnienia.
Jest to bardzo ważna czynność w procesie rejestracji, ponieważ:
Pracownik musi mieć założone konto na PUESC, wystarczy, że będzie to konto z podstawowym zakresem uprawnień. Pracownikowi należy nadać rolę w systemie.
Krok ten można pominąć, jeżeli obsługi w procedurze TAX FREE będzie dokonywał samodzielnie przedsiębiorca. Nie trzeba dodawać siebie jako pracownika.
Jeżeli przedsiębiorca zdecyduje się na podmiot pośredniczący, to będzie on miał dostęp tylko do wskazanych przez sprzedawcę dokumentów TAX FREE.
Przedsiębiorca, który napotka na problemy lub będzie miał jakieś pytania w związku z obsługą w procedurze TAX FREE może się kontaktować w wykorzystaniem kilku kanałów komunikacji:
Od 1 stycznia 2022 r. wszyscy przedsiębiorcy, którzy dokonują zwrotu podatku VAT podróżnym będą mieli obowiązek wystawiania dokumentów TAX FREE w formie elektronicznej.
Zastanawiasz się kogo dotyczy przekazywanie wpłat na ZFŚS do 31 maja? W dzisiejszym artykule odpowiemy…
Zasada stanowi, że udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością podlegają dziedziczeniu jak każdy inny składnik…
Wyobraź sobie świat, w którym Twoja firma może tworzyć wciągające, spersonalizowane wideo na każdą okazję,…
Nawet najdoskonalszy produkt czy usługa nie osiągną sukcesu na rynku bez odpowiedniej strategii komunikacji. Jeśli…
Jednym z rozwiązań przyjętych przez Polski Ład jest świadczenie rodzinne, z którego mogą skorzystać rodzice…
Rozpoczynasz ponownie działalność i zastanawiasz się czy masz prawo do niższego ZUSu? W dzisiejszym artykule…