O pomyłkę przy składaniu rozliczeń podatkowych z VAT nie jest trudno. Wówczas najczęściej należy złożyć korektę rozliczenia, ale jeszcze do niedawna, a mianowicie do końca 2021 roku, żeby uniknąć konsekwencji karnoskarbowych należało złożyć tzw. czynny żal. Na szczęście od 2022 roku nie ma już takiej potrzeby W dzisiejszej publikacji opiszemy, czy korekty JPK_V7 składane za lata ubiegłe mogą być składane bez czynnego żalu.
Kiedy przedsiębiorcę mogą dotknąć kary?
Pod pojęciem kary należy rozumieć kary za przestępstwa lub wykroczenia skarbowe, o których jest mowa w ustawie Kodeks karny skarbowy. Jeżeli przedsiębiorca dobrowolnie przyzna się do naruszenia przepisów podatkowych może złożyć czynny żal.
Więcej informacji na ten temat można przeczytać w podlinkowanej publikacji czynny żal a JPK_V7.
Korekta JPK_V7 w 2022 roku za lata ubiegłe a czynny żal
Zmiana przepisów jaka została opublikowana w Polskim Ładzie objęła również swoim zasięgiem instytucję czynnego żalu. Mianowicie od 2022 roku przedsiębiorca nie musi składać czynnego żalu wraz z korektą JPK_V7.
Polski Ład znowelizował przepisy ustawy Kodeks karny skarbowy, w świetle których przedsiębiorca nie podlega już karze za przestępstwa i wykroczenia skarbowego, jeżeli złoży prawnie skuteczną korektę deklaracji. Powstała wątpliwość, czy zmienione przepisy dotyczą jedynie JPK_V7 składanych od 1 stycznia 2022 roku, czy również korekt za lata ubiegłe. Z uwagi na brak przepisów przejściowych należy przyjąć, że korekty JPK_V7 składane od 1 stycznia 2022 roku, bez względu na to czy dotyczą roku 2022, czy lat wcześniejszych, mogą być składane bez składania zawiadomienia w postaci czynnego żalu.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Konstrukcja umów w obrocie cywilnoprawnym często opiera się na przepisach prawa, które szczegółowo regulują treść i formę poszczególnych zobowiązań. Istnieje jednak wiele sytuacji, w których strony mają możliwość samodzielnego i dowolnego kształtowania warunków swojej umowy, dostosowując jej treść do własnych potrzeb. To właśnie dzięki zasadzie swobody umów uczestnicy obrotu prawnego mogą decydować nie tylko o tym, czy chcą zawrzeć umowę i z kim, ale również o szczegółowych warunkach jej realizacji.
Sprzedaż produktu, który nie jest zgodny z umową albo nie posiada właściwości przypisanych danemu produktowi bądź który posiada wady fizyczne, niesie za sobą odpowiedzialność. Konsument, który nabył wadliwy produkt, może zwrócić się z odpowiednim roszczeniem do sprzedawcy. Czy takie same zasady obowiązują w przypadku nabycia produktu niebezpiecznego? Kto ponosi odpowiedzialność za produkt niebezpieczny?
Czy wiesz, że aż 75% internautów w Polsce robi zakupy online, ale jednocześnie coraz więcej osób zamiast nowych produktów wybiera rzeczy z drugiej ręki? Trend re-commerce nabiera tempa, a kupujący zwracają większą uwagę na oszczędność i ekologię. To wyraźny sygnał, że handel internetowy stale się zmienia, a firmy muszą nadążać za nowymi oczekiwaniami klientów.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo