5 najczęstszych błędów w prowadzeniu strony firmowej

Ponad 40 procent firm w Polsce posiada swoją stronę internetową. Jeszcze niedawno stronę firmową zakładano jako wizytówkę firmy, dziś jednak coraz częściej myśli się o niej jako jednej z najskuteczniejszych form promocji i reklamy. Tymczasem, niestety, wiele stron zamiast promować firmę wygląda bardziej jak jej antyreklama. Przedstawiamy 5 najczęstszych błędów w prowadzeniu strony firmowej.

1. darmowa.domena.net.pl

Stare powiedzenie „Jak cię widzą, tak cię piszą” sprawdza się także i w tym przypadku. Firma, która ma stronę pod adresem firma.domenyzadarmo.pl sprawia wrażenie o wiele mniej profesjonalnej, niż firma o adresie firma.pl – co więcej, może być uznana przez potencjalnego klienta jako mniej wiarygodna. Poza tym taki adres o wiele trudniej zapamiętać, a przecież zależy nam na tym, aby Internauci wracali na naszą stronę. Warto więc zainwestować kilkadziesiąt złotych rocznie, aby posiadać profesjonalną domenę.

2. Jesteśmy liderem w swojej branży

Przedstawienie na stronie firmowej informacji o firmie i jej zarządzie to dobry pomysł, o ile treść ogranicza się do kilku konkretnych zdań i nie jest wyeksponowana jako ta najważniejsza. Nikogo nie zainteresuje epopeja na temat pana prezesa lub historii powstawania firmy. Inna sprawa, że większość takich opisów wygląda niemal identycznie, jak gdyby tworzono je w jakimś generatorze. Może warto postawić na inne treści?

3. Tylko pecet

Branża marketingowa każdy kolejny rok nazwa „rokiem mobile”, co powoli staje się żartem podobnym do „roku Linuksa”, ale prawdą jest, że coraz więcej Internautów przegląda Internet przy pomocy tabletów, smartfonów, czytników ebooków i innych urządzeń mobilnych. Oraz kupuje przy pomocy tych urządzeń. Warto więc zadbać o wersję mobilną swojej strony firmowej i dopilnować, aby strona wyświetlała się poprawnie nie tylko na laptopie czy pececie.

4. Nie przegap!

Internauci coraz bardziej uodporniają się na reklamy w Internecie – do tego stopnia, że przestają je zauważać. Tymczasem na wielu stronach firmowych ważne informacje prezentuje się w formach, które wizualnie przypominają bannery reklamowe: na jaskrawym tle, w prostokątnym obramowaniu, czasem nawet z migającymi napisami. I mimo że w ten sposób chce się podkreślić daną informację, to niestety zazwyczaj osiąga się zupełnie odwrotny efekt.

5. Szafa gra

Tak, w Internecie wciąż istnieją strony – nie tylko firmowe – po wejściu na które włącza się muzyka. Zła wiadomość dla właścicieli tych stron jest taka, że zazwyczaj kończy się to na szybkim zamknięciu karty w przeglądarce, zamiast na kontemplowaniu nad pięknem słyszanej melodii. Jeśli mimo wszystko strona firmy musi posiadać oprawę muzyczną, to warto zadbać o to, aby Internauta sam mógł ją włączyć, gdy tylko będzie miał na to ochotę. Lub, ewentualnie, miał możliwość szybkiego i łatwego wyciszenia dźwięku.
Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Zmiana stawki VAT na artykuły spożywcze od kwietnia 2024

Zobacz ile wynosi stawka VAT na artykuły spożywcze od kwietnia 2024 r.

11 godzin temu

Czy Twoja firma powinna pojawić się na takich platformach społecznościowych jak X, Pinterest, Quora, Reddit, Wykop czy Twitch?

W 2024 roku boom na tworzenie kolejnych i kolejnych serwisów społecznościowych mamy już chyba za…

11 godzin temu

Projekt ustawy o sygnalistach w końcu przyjęty przez Rząd! Sprawdź, co zakłada projekt ustawy i czy musisz go wdrożyć w swojej firmie

Od kilku lat dużo mówi się o ustawie o ochronie sygnalistów, która do dnia 6…

11 godzin temu

AI transkrypcje i podsumowywanie audio: jak przekształcać długie nagrania w zwięzłe streszczenia?

Czy wiesz, że możesz w kilka chwil otrzymać esencję wielogodzinnego nagrania ze spotkania czy rozmowy…

12 godzin temu

Obowiązkowy KSeF – termin dla dużych firm od 1 lutego 2026 a dla innych 1 kwietnia 2026

Od kilku lat mówi się i pisze o objęciu wszystkich przedsiębiorców Krajowym Systemem e-Faktur. Byliśmy…

12 godzin temu

Omnichannel – czym jest i dlaczego jest tak ważny? Spójrzmy na przykłady

Co to właściwie jest omnichannel i jakie ma znaczenie dla współczesnego biznesu? Aby zrozumieć, dlaczego…

12 godzin temu