Jak przeprowadzać kampanie e-mailingowe

Pomimo dużej popularności social media e-mail marketing wciąż jest jedną z najskuteczniejszych form promocji – według niektórych badań z każdej złotówki zainwestowanej w e-mailing można zyskać nawet 4 zł zwrotu. Zanim jednak otworzysz skrzynkę mailową, poznaj 4 wskazówki skutecznego e-mail marketingu.

1. Wyślij do: Wszyscy

W e-mailingu dobrze jest zadbać o personalizację oferty, wysyłając wiadomości jedynie do tych, którzy mogą być nimi zainteresowani. Klienci indywidualni raczej nie będą zaciekawieni kredytami dla firm. W najlepszym przypadku taka oferta wpadnie do Kosza, w najgorszym – zirytowani odbiorcy rozpętają piekło, a wysyłająca e-maile marka zacznie być kojarzona z natrętnym spamem. Jak pozyskiwać wartościowe adresy e-mail? Najlepszym rozwiązaniem jest uruchomienie newslettera, dzięki któremu będzie można cyklicznie wysyłać e-maile do tych, którzy go zamówili. Internauci chętnie dzielą się swoimi adresami e-mail w zamian za wartościowe e-booki, przydatne raporty czy nawet drobne promocje. Można również kupić bazę adresów e-mail od firm, które się tym zajmują.

2. Czas, start!

Podobno codziennie odbieramy około 6 tysięcy komunikatów. Nie tak łatwo więc przykuć uwagę Internautów, tym bardziej przy wysyłaniu im oferty sprzedażowej. O tym, czy wiadomość zostanie otworzona często decyduje kilka sekund. Jeśli tytuł e-maila jest nieciekawy, e-mail zazwyczaj ląduje w Koszu. Podobnie jest z samą treścią, a zwłaszcza pierwszym akapitem wiadomości i długością tekstu. Dobrze więc zadbać o to, aby e-mail był krótki i konkretny, a początek wiadomości zachęcał do czytania.

3. Póki spam nas nie rozłączy

To jasne, że e-mailing ma sprzedawać, ale lepiej nie ograniczać się wyłącznie do wysyłania ofert sprzedaży. Warto dzielić się z Internautami ciekawymi treściami powiązanymi tematycznie z profilem firmy i informować ich o ważnych wydarzeniach. Dzięki temu marka będzie uważana za profesjonalną, a liczba Internautów otwierających regularnie e-maile wzrośnie. Nie powinno się też wysyłać e-maili zbyt często. Raz na dwa tygodnie zdecydowanie wystarczy, w przeciwnym wypadku firma może być uznana za spamera.

4. A może by tak…?

Opłaca się eksperymentować z treścią i testować efektywność wysyłanych e-maili. Czasem tak naprawdę wystarczy niewielka zmiana w tytule wiadomości, aby dany e-mail był dwukrotnie bardziej skuteczny. Aby to sprawdzić, najlepiej jest do dwóch grup odbiorców wysłać dwie różne wersje e-maila i obserwować, która z nich wygenerowała więcej kliknięć. Nie zawsze też trzeba zdawać się na własną intuicję, aby wiedzieć, które treści są dla odbiorców najciekawsze. Czasem po prostu wystarczy się ich o to zapytać, wysyłając im krótką ankietę. Dzięki temu firma szybko będzie mogła dostosować się do potrzeb klientów i wysyłać im e-maile, które są naprawdę skuteczne.
Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Podatek Belki — czy zostanie zniesiony?

W Ministerstwie Finansów obecnie są prowadzone prace nad zniesieniem podatku od zysków kapitałowych, czyli podatkiem…

11 godzin temu

Placówka oświatowa – w jaki sposób można założyć, taką działalność? Rozliczenia względem ZUS i US

Zastanawiasz się jak założyć placówkę oświatową? W dzisiejszym artykule napiszemy kilka słów na temat takich…

11 godzin temu

Analiza sentymentu z wykorzystaniem AI. Jak pomaga wprowadzić zmiany w biznesie?

W dobie cyfrowej transformacji firmy mają dostęp do niespotykanej dotąd ilości danych na temat swoich…

14 godzin temu

Wizualne przekazywanie emocji: moc obrazów w marketingu cyfrowym

Ludzie od zarania dziejów wykorzystywali obrazy w swojej komunikacji. Czy to malowidła w jaskiniach tworzone…

15 godzin temu

Wpłata na ZFŚS do 31 maja – kogo dotyczy?

Zastanawiasz się kogo dotyczy przekazywanie wpłat na ZFŚS do 31 maja? W dzisiejszym artykule odpowiemy…

5 dni temu

Dziedziczenie spółki z o.o. – jakie są zasady dziedziczenia udziałów w spółce?

Zasada stanowi, że udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością podlegają dziedziczeniu jak każdy inny składnik…

5 dni temu