6 wskazówek, jak prowadzić profil firmowy na Twitterze

Facebook wciąż dominuje na rynku social media i nie zapowiada się, aby ktoś inny miał go zastąpić na pozycji lidera. Mimo to alternatywne portale takie jak np. Twitter cieszą się sporą popularnością – zarówno wśród Internautów, jak i marek. Umiejętnie prowadzony profil na Twitterze umożliwia bowiem błyskawiczne dotarcie do setek odbiorców. Jak skutecznie prowadzić profil firmy na Twitterze?

1. Po pierwsze cele.

Marka, która chce rozpocząć działania w social media powinna odpowiedzieć sobie na pytanie, właściwie dlaczego chce to zrobić. Cele mogą być różne, krótko i długoterminowe: np. próba zdobycia nowych klientów, próba ocieplenia wizerunku firmy, zwiększenie obecności marki w Sieci czy obsługa klientów online. A gdy cel będzie już postawiony, to nie pozostaje nic innego, jak dążyć do jego realizacji…

2. …w międzyczasie mierząc rezultaty.

Jeśli jednym z celów marki jest zdobycie w pierwszym roku działalności na Twitterze 2000 fallowersów, to warto po pół roku zweryfikować jak bardzo marka zbliżyła się do realizacji tego celu. Jeśli celem jest obsługa klientów online, to dobrze jest spróbować oszacować, jak wielu klientów zostało obsłużonych, a także sprawdzić czy są zadowoleni i jak wielu klientów firmy wie w ogóle o takiej możliwości.

3. Dobra oprawa graficzna.

Warto poświęcić chwilę na dopasowaniu odpowiedniego nagłówka i avatara. Oba zdjęcia powinny do siebie pasować kolorystycznie i być dobrej jakości. W przypadku jednoosobowych firm dobrze sprawdza się ustawienie własnego zdjęcia jako avatar. Profil wcale nie musi przez to stracić na profesjonalizmie. Taki zabieg może zamiast tego ocieplić wizerunek firmy i – dosłownie – nadać jej ludzkiej twarzy.

4. Twitter jak słup ogłoszeniowy.

Twitter to miejsce dyskusji i wymiany informacji. Sporo marek decyduje się jedynie na to drugie, traktując profil jak słup ogłoszeniowy, na którym zamieszcza wiadomości dotyczące swoich produktów. Tymczasem chcąc dotrzeć do większego grona Internautów warto prowadzić dyskusje, zadawać pytania, odpowiadać i dzielić się ciekawymi treściami. Dołączając do dyskusji na Twitterze również nie należy bawić się w słup ogłoszeniowy i wtrącać do niej swoich treści reklamowych, jeśli temat i charakter rozmowy na to nie pozwalają.

5. Poznanie odbiorców.

Aby móc tworzyć treści wartościowe dla odbiorców dobrze jest wiedzieć, kim oni są. Czym się interesują, o czym piszą, o co pytają, jakie informacje zamieścili na Twitterze. Dzięki temu tworzenie treści, które będą dla nich użyteczne i pomocne stanie się prostsze. A to może przełożyć się na większą konwersję.

6. Agregator treści.

Jeśli marka prowadzi jeszcze inne profile na alternatywnych portalach społecznościowych, może od czasu do czasu zamieszczać na Twitterze tamtejsze treści, przekierowując tym samym ruch z jednej platformy na drugą i na odwrót. Ważne jednak, aby zachować umiar i nie robić tego zbyt często.
Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Wpłata na ZFŚS do 31 maja – kogo dotyczy?

Zastanawiasz się kogo dotyczy przekazywanie wpłat na ZFŚS do 31 maja? W dzisiejszym artykule odpowiemy…

1 dzień temu

Dziedziczenie spółki z o.o. – jakie są zasady dziedziczenia udziałów w spółce?

Zasada stanowi, że udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością podlegają dziedziczeniu jak każdy inny składnik…

1 dzień temu

Generowanie wideo z AI: Nowe horyzonty w produkcji treści wideo dla firm

Wyobraź sobie świat, w którym Twoja firma może tworzyć wciągające, spersonalizowane wideo na każdą okazję,…

1 dzień temu

Jak zaplanować działania komunikacyjne w firmie? 6 kroków, przez które musisz przejść

Nawet najdoskonalszy produkt czy usługa nie osiągną sukcesu na rynku bez odpowiedniej strategii komunikacji. Jeśli…

1 dzień temu

Rodzinny kapitał opiekuńczy – komu przysługuje?

Jednym z rozwiązań przyjętych przez Polski Ład jest świadczenie rodzinne, z którego mogą skorzystać rodzice…

3 dni temu

Ponowne rozpoczęcie działalności a prawo do ulg w ZUS

Rozpoczynasz ponownie działalność i zastanawiasz się czy masz prawo do niższego ZUSu? W dzisiejszym artykule…

3 dni temu