Crowdfunding dla małych firm

Crowdfunding staje się w Polsce coraz bardziej popularny. Nic dziwnego, bo to doskonała szansa dla przedsiębiorców na zebranie funduszy potrzebnych im na realizację projektów, bez jakiegokolwiek wkładu własnego.

 

Jeszcze do niedawna przedsiębiorcy chcący pozyskać środki na rozwój lub założenie firmy musieli zwracać się z prośbą o dofinansowanie do różnych osób i instytucji, co często było żmudnym i czasochłonnym zajęciem. Dziś jednak jest to prostsze.

Crowdfunding jest mechanizmem gromadzenia kapitału, zgodnie z którym to społeczność finansuje dany projekt, np. startup. Przedsięwzięcie jest finansowane poprzez dużą liczbę drobnych, jednorazowych wpłat dokonywanych przez Internautów zainteresowanych danym przedsięwzięciem.

Zbiórka opiera się na jednej podstawowej zasadzie: aby przedsiębiorca otrzymał pieniądze, musi zgromadzić 100% założonej wcześniej kwoty potrzebnej mu do realizacji projektu. Jeśli uda mu się zgromadzić choćby złotówkę mniej, wówczas cała kwota zostaje zwrócona darczyńcom.

W zamian za wzięcie udziału w zbiórce darczyńcy mogą liczyć na korzyści (takie jak na przykład zaproszenie na premierę książki, firmowe gadżety promocyjne, egzemplarz sponsorowanej gry, zniżkę na zakupy lub udział w zyskach), w zależności od wielkości kwoty, którą wpłacili.

Crowdfunding, o czym warto wiedzieć, ma jeszcze jedną sporą zaletę. Oferuje bowiem szansę na otrzymanie natychmiastowego feedbacku oraz weryfikację, czy pomysł na startup jest trafiony i cieszy się popularnością. Co więcej, dzięki crowdfundingowi przedsiębiorca ma możliwość zyskania grupy klientów-darczyńców, którzy w przyszłości mogą być ambasadorami marki.

Biuro rachunkowe

internetowo, wygodnie

Pełna odpowiedzialność
za prowadzoną dokumentację

Wygodne formy dostarczania dokumentów (online, poczta)

JUŻ OD
99
zł/mc
ifirma.pl program do księgowania - tablet biuro@2x

Zostaw
komentarz

Nasi eksperci również chętnie
uczestniczą w dyskusji i odpowiadają
na Wasze komentarze.