Chat with us, powered by LiveChat

Google Analytics w e-commerce. Jak je wykorzystać?

Google Analytics, o czym pisaliśmy już w artykule jest absolutną podstawą wszelkich działań w internecie. I faktycznie, dzięki swojej wszechstronności, to narzędzie wykorzystywane jest powszechnie bez względu na to, czy chodzi o generowanie sprzedaży, czy odsłon. Niestety, ze względu na swoją wszechstronność, początkującym e-sprzedawcom może sprawiać kłopoty.

Google Analytics, o czym pisaliśmy już w artykule jest absolutną podstawą wszelkich działań w internecie. I faktycznie, dzięki swojej wszechstronności, to narzędzie wykorzystywane jest powszechnie bez względu na to, czy chodzi o generowanie sprzedaży, czy odsłon. Niestety, ze względu na swoją wszechstronność, początkującym e-sprzedawcom może sprawiać kłopoty.

Google Analytics w e-commerce

Z jednej strony każdą potrzebną informację przedstawia niemal na wyciągnięcie ręki, z drugiej – łatwo utonąć w morzu tych niepotrzebnych, nie wyciągając z nich żadnych wiążących wniosków. A – i trzeba sobie to powiedzieć na wstępie – analiza danych, która nie przekłada się na ulepszenie biznesu, jest warta niewiele więcej niż bezmyślne scrollowanie Facebooka. Jak więc nie marnować na to czasu? Odpowiedź jest prosta: przed zalogowaniem się do narzędzia, trzeba zadać sobie kilka najważniejszych pytań, na które chcemy znać odpowiedź. I tak – właściciele e-sklepów – będą zwracali uwagę na zupełnie inne metryki, niż np. blogerzy. Na co? Szczegóły przedstawiamy poniżej.

Jakie statystyki w Google Analytics pomogą zwiększyć sprzedaż?

Google Analytics dostarcza nam szczegółowej wiedzy na temat ruchu, jaki „dowozimy” na naszą stronę, ale przypadku e-commerce, kiedy zarabiamy na generowaniu sprzedaży, to dopiero wstęp do naszej analityki. Właściciele e-sklepów muszą dotrzeć głębiej, by wiedzieć, jakie działania wpływają konkretnie na sprzedaż, jakie przychody są generowane, ile transakcji się domyka i… nie tylko.

W Google Analytics dane e-commerce i transakcyjne dostępne są na pasku nawigacyjnym po lewej stronie („Konwersje” > „E-commerce”).

Z zakładki „e-commerce” w Google Analytics można dowiedzieć się wiele na temat:

  • stawek transakcyjnych i wykorzystanych kuponów
  • nowych i powracający użytkowników;
  • zachowań użytkowników „w kasie” (co pomoże ustalić przyczynę porzucania koszyków)
  • przychodów wygenerowanych przez poszczególne produkty
  • poszczególnych zamówień produktów
  • popularności poszczególnych produktów

Dzięki Google Analytics dla e-commerce możemy więc dowiedzieć się sporo, ale najpierw trzeba skonfigurować raport tak, by obsługiwał śledzenie transakcji.

Jak skonfigurować śledzenie e-commerce?

Najpierw trzeba zainstalować Google Analytics.

Po zaimplementowaniu kodu śledzącego, należy przejść do dolnej części paska nawigacji, do zakładki „Ustawienia e-commerce” w sekcji „Wszystkie dane witryny”. Następnie wystarczy ustawić „Włączone”, aby włączyć śledzenie e-commerce.

Po włączeniu tego modułu w Google Analytics, musisz dodać dodatkowy fragment kodu do piksela już zainstalowanego na Twojej stronie. Po skonfigurowaniu śledzenia, sprawdź, czy wszystko działa, przeprowadzając testową transakcję.

Jeśli zapoznasz się z podstawami, możesz również pokusić się o włączenia bardziej zaawansowanej analityki, czyli „Powiązanych produktów” lub „Rozszerzonego raportowania e-commerce”. Dużą zaletą rozszerzonych raportów jest możliwość podziału grup użytkowników na poszczególne segmenty, co umożliwia analizę zachowań użytkowników, którzy np. trafili na stronę tylko dzięki jednej konkretnej kampanii.

Google Analytics. Co to jest i jak zacząć go używać?

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Odwiedź nasz
kanał na

I sprawdź:

  • podstawy prowadzenia firmy,
  • rady i opinie ekspertów,
  • bieżące terminy podatkowe.

SUBSKRYBUJ

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość