Jak przyciągnąć klientów na stronę internetową?

Na dobrej stronie internetowej wszystko musi być starannie zaplanowane i wykonane. Spory ruch i profesjonalny design to czasem za mało, aby mówić o sukcesie, jeśli na stronie nie ma konwersji. Warto wówczas popracować nad optymalizacją strony – tym bardziej, że niekiedy naprawdę niewiele trzeba, aby zwykłego użytkownika zamienić w zadowolonego, lojalnego klienta. Podpowiadamy więc, jak przyciągnąć klientów na twoją stronę internetową.

Im mniej, tym więcej

Umiar jest przyjacielem każdej strony internetowej. Być może nie potrzebujesz u siebie aż tylu grafik, wiadomości i wtyczek społecznościowych? Podkreśl najważniejsze rzeczy i wyrzuć te niepotrzebne. Użytkownik przytłoczony zbyt wieloma elementami na stronie prędzej ucieknie, niż będzie próbował przekopywać się przez dziesiątki zakładek, aby dotrzeć do interesującej go informacji. Nie komplikuj więc niepotrzebnie – ludzie nie przepadają za nowościami, bo zazwyczaj nie wiedzą jak ich używać. Niech poruszanie się po twojej stronie będzie proste i przyjemne.

Prosto i celnie

Zadbaj o dobre call to action. Internauci często „skanują” stronę, zamiast czytać ją od deski do deski, dlatego umieść call to action w widocznym miejscu i odpowiednio wyeksponuj. Niech prowadzi tam, dokąd ma prowadzić – bez wprowadzania użytkownika w błąd i zatajania informacji. Jeśli obiecujesz, że po kliknięciu odnośnika użytkownik zostanie przekierowany do galerii zdjęć, to niech będzie przekierowany do galerii zdjęć, a nie formularza rejestracyjnego.

Eksperymentuj

Jeśli nie wiesz czy odnośnik do oferty zachęca użytkowników do kliknięcia, to przetestuj to. Sprawdź kilka wersji buttonów, zmieniaj kolorystykę nagłówków, rozmiar i ułożenie zdjęć i monitoruj, które z nich są skuteczne.

W grupie raźniej

Ludzie mają tendencję do powielania pewnych zachowań. Gdy dowiadują się, że jakaś rzecz jest modna, wówczas chętniej ją kupują. Wykorzystaj to. Pokaż, jakie produkty są najczęściej kupowane na twojej stronie i jakie cieszą się teraz największą popularnością. A jeśli w twoim sklepie zakupy zrobiło już dziesięć tysięcy użytkowników, to pochwal się tym! Możesz również zamieścić na stronie rekomendacje od twoich klientów. Nic tak nie winduje konwersji, jak zaufanie do marki.
Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Wpłata na ZFŚS do 31 maja – kogo dotyczy?

Zastanawiasz się kogo dotyczy przekazywanie wpłat na ZFŚS do 31 maja? W dzisiejszym artykule odpowiemy…

20 godzin temu

Dziedziczenie spółki z o.o. – jakie są zasady dziedziczenia udziałów w spółce?

Zasada stanowi, że udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością podlegają dziedziczeniu jak każdy inny składnik…

21 godzin temu

Generowanie wideo z AI: Nowe horyzonty w produkcji treści wideo dla firm

Wyobraź sobie świat, w którym Twoja firma może tworzyć wciągające, spersonalizowane wideo na każdą okazję,…

21 godzin temu

Jak zaplanować działania komunikacyjne w firmie? 6 kroków, przez które musisz przejść

Nawet najdoskonalszy produkt czy usługa nie osiągną sukcesu na rynku bez odpowiedniej strategii komunikacji. Jeśli…

23 godziny temu

Rodzinny kapitał opiekuńczy – komu przysługuje?

Jednym z rozwiązań przyjętych przez Polski Ład jest świadczenie rodzinne, z którego mogą skorzystać rodzice…

3 dni temu

Ponowne rozpoczęcie działalności a prawo do ulg w ZUS

Rozpoczynasz ponownie działalność i zastanawiasz się czy masz prawo do niższego ZUSu? W dzisiejszym artykule…

3 dni temu