Najlepsza platforma social media dla twojego biznesu – Pinterest

Social media nie ograniczają się jedynie do Facebooka. Aktualnie w Internecie istnieje wiele platform, które mimo że opierają się na interakcjach z innymi użytkownikami, to znacznie różnią się od siebie funkcjami, użytecznością i samym charakterem. Jedną z nich jest Pinterest.

Co to jest Pinterest

Pinterest to platforma przypominająca wirtualną tablicę korkową. Serwis opiera się na udostępnianiu i przypinaniu (z ang. pin) ciekawych i inspirujących treści, na przykład zdjęć. Pozwala też użytkownikom na grupowanie ich tematycznie.

Pinterest w pigułce

Obrazki, zdjęcia i filmy można katalogować, kategoryzować, przypinać na własną tablicę (boards), udostępniać na inne serwisy społecznościowe, linkować, komentować, podpisywać, polubić oraz dodawać do nich hashtagi. Ważną opcją serwisu jest tak zwana opcja „Rich Pins”, która wbrew pozorom jest bezpłatna i umożliwia stworzenie rozbudowanego opisu do zdjęcia czy obrazka – m.in. dodanie informacji na temat ceny, adresu, dostępności w sklepie, numeru telefonu, autora i zamieszczenie opisu. Jeśli użytkownik znajdzie tablicę zawierającą wyjątkowo ciekawe zdjęcia albo natrafi na innego użytkownika, który wrzuca interesujące materiały, może wówczas użyć opcji śledzenia, dzięki czemu będzie mógł na bieżąco śledzić nowości pojawiające się na danej tablicy lub danym profilu. Pinterest umożliwia również opcję subskrybowania tematów, takich jak na przykład podróże, zdrowie i fitness, technologia czy moda.

Dla kogo Pinterest?

Z serwisu korzystają przede wszystkim kobiety i osoby szukające inspiracji, motywacji czy ciekawych rozwiązań. To tak zwana grupa aspirująca, gromadząca na swoich tablicach zdjęcia przedstawiające wymarzoną sukienkę, wymarzony obiad w restauracji, wymarzone wakacje czy chociażby wymarzony tatuaż. Sprawdź, co jest w tym momencie najpopularniejsze na Pintereście. Pinterest jest idealny dla biznesów, których sprzedaż uzależniona jest głównie od wizualizacji – dla designerów, sklepów internetowych i restauracji, marek związanych z podróżami i lifestylem. Takie firmy mogą prowadzić w serwisie swoje tablice, galerie tematyczne i wrzucać podlinkowane zdjęcia do odpowiednich kanałów tematycznych. Jeśli wrzucane treści będą atrakcyjne wizualnie lub ciekawe, fani udostępnią je innym użytkownikom lub po prostu przejdą do zakupów. Marki mogą również organizować na Pintereście konkursy dla użytkowników – służy do tego dział „Prezenty”. Aby zwiększyć zaangażowanie fanów mogą ogłosić konkurs na np. stworzenie najciekawszej galerii, która byłaby powiązana tematycznie z marką. Warto wiedzieć, że Pinterest można powiązać ze swoimi profilami na Facebooku i Twitterze.   Przed wyborem odpowiedniej platformy social media do promowania własnej marki dobrze jest sprawdzić, co dane platformy mają do zaoferowania i która z nich okaże się najlepsza dla potrzeb firmy. W dalszych wpisach w Poradniku Przedsiębiorcy przedstawimy więc pokrótce jeszcze inne serwisy społecznościowe.
Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Wpłata na ZFŚS do 31 maja – kogo dotyczy?

Zastanawiasz się kogo dotyczy przekazywanie wpłat na ZFŚS do 31 maja? W dzisiejszym artykule odpowiemy…

4 dni temu

Dziedziczenie spółki z o.o. – jakie są zasady dziedziczenia udziałów w spółce?

Zasada stanowi, że udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością podlegają dziedziczeniu jak każdy inny składnik…

4 dni temu

Generowanie wideo z AI: Nowe horyzonty w produkcji treści wideo dla firm

Wyobraź sobie świat, w którym Twoja firma może tworzyć wciągające, spersonalizowane wideo na każdą okazję,…

4 dni temu

Jak zaplanować działania komunikacyjne w firmie? 6 kroków, przez które musisz przejść

Nawet najdoskonalszy produkt czy usługa nie osiągną sukcesu na rynku bez odpowiedniej strategii komunikacji. Jeśli…

4 dni temu

Rodzinny kapitał opiekuńczy – komu przysługuje?

Jednym z rozwiązań przyjętych przez Polski Ład jest świadczenie rodzinne, z którego mogą skorzystać rodzice…

6 dni temu

Ponowne rozpoczęcie działalności a prawo do ulg w ZUS

Rozpoczynasz ponownie działalność i zastanawiasz się czy masz prawo do niższego ZUSu? W dzisiejszym artykule…

6 dni temu