Behance to popularny serwis, który umożliwia zarabianie grafikom na swoim talencie. W dobie wysokiej konkurencji, o sukcesie decyduje nie tylko wysoka jakość świadczonych usług, ale także prawidłowa prezentacja prac: zdjęć, filmów, grafik, itd. Dlatego warto od początku dbać o swój wizerunek na tej platformie, aby łatwiej zainteresować projektami klientów lub pracodawców. Jak stworzyć na Behance portfolio, które przyciągnie uwagę?
Jak działa Behance?
Założony w 2006 roku serwis Behance należy do grupy Adobe. Daje on możliwość zaprezentowania prac graficznych w formie projektów, które mogą mieć postać grafik, zdjęć lub filmów. Obecność na Behance jest obecnie standardem w świecie osób pracujących kreatywnie i często staje się dla nich źródłem zleceń, zwłaszcza że od pewnego momentu działa tam sekcja Jobs, którą można wykorzystać do poszukiwania pracy.
Potencjalni zleceniodawcy lub poszukiwacze inspiracji już od strony głównej mogą zacząć przeglądać ciekawe projekty. Szczególną uwagę przykuwa sekcja „Najlepsze w Behance”, w której zgromadzone są najczęściej wyświetlane grafiki z największą liczbą polubień.
Aby obejrzeć prace z jakiejś konkretnej kategorii, można wybrać typ grafiki, a następnie jeden z dodatkowych filtrów, np. projekty postaci, szkice, komiksy, koszulki czy projekty opakowań. Jeszcze bardziej szczegółową selekcję umożliwia wybór programu, w którym został wykonany projekt.
Po kliknięciu wybranej pracy trafia się na stronę z jej szczegółami, opisem, tagami i można przejść do innych projektów autora.
Portfolio na Behance – wymiary grafik
Kluczową rolę w osiągnięciu sukcesu na Behance pełni przemyślane i dopracowane portfolio. Znajdujące się tam prace muszą być wysokiej jakości i mieścić się w wyznaczonych przez portal wymiarach. Nawet z pozoru nieznaczna różnica 1 piksela między elementem projektu a wgrywanym na serwer, może spowodować tzw. „rozjechanie”.
Kiedyś, w celu wstawienia profesjonalnych projektów graficznych, należało skorzystać z konta Pro. Obecnie wszystkie funkcje serwisu dostępne są za darmo, a bardziej zaawansowane opcje przeniesione zostały do nowej aplikacji – Adobe Portfolio.
Aktualne wymagania serwisu Behance:
TYPY PLIKÓW: JPEG (rekomendowany), GIF (dla zawartości projektu, ale nie do okładek), PNG.
WYMIARY: szerokość maksymalna to 1400px. Mniejsze obrazy będą wyświetlane w ich oryginalnym rozmiarze, z dodatkiem ramki o szerokości 100px.
PROFIL KOLORÓW: RGB. Wszystkie grafiki o profilu CMYK są konwertowane do RGB.
ROZMIAR: 1mb lub mniej.
Tworzenie podglądu projektu
Tworzenie prezentacji na Behance wymaga odpowiedniego zaplanowania. Tworząc podgląd grafiki należy wybrać jego kluczowe cechy, które interesują potencjalnych klientów. Do wyboru mamy m.in.: materiały reklamowe, gify i animacje oraz filmiki.
Warto stworzyć linie pomocnicze, które pozwalają zobaczyć koniec tła i początek grafiki. Efektem jest estetyczny projekt, który można powiększać. Jeśli korzystamy z konta Pro, będziemy mogli wgrać projekt, który domyślnie posiada opcję powiększania.
W celu promocji projektu, w dolnej części można dodać przyciski do mediów społecznościowych, np. Facebooka.
Portfolio grafika na Behance – o czym warto pamiętać?
Behance należy do portali graficzno – społecznościowych, dlatego ważne jest promowanie własnych projektów, jak i aktywność. Im więcej autor się udziela, tym większa rozpoznawalność.
Warto wiedzieć, że oprócz zakończonych projektów, serwis pozwala na dodawanie tzw. work in progress, czyli takich, które użytkownicy mogą komentować i tym samym wpływać na ich tworzenie. Wykorzystanie tej opcji umożliwia wzbudzanie zainteresowania wśród społeczności oraz budowanie marki osobistej grafika.
Kolejną zaletą jest opcja połączenia z innymi stronami prezentującymi tego typu projekty, np. Webdesign Served lub Branding Served.
Na prezentowanie autora w Behance wpływa kilka elementów:
tytuł i opis – to elementy, które informują użytkowników o tematyce projektu i tym samym o umiejętnościach autora. Wśród użytkowników znajdują się artyści szukający inspiracji, klienci oraz pracodawcy.
pokazywanie procesu tworzenia – dla użytkowników prezentacja etapów tworzenia projektu może być interesująca. Dlatego można to zrobić na kilka sposobów, m.in. za pomocą zrzutów ekranu.
udostępnienie danych kontaktowych – klienci i pracodawcy zainteresowani danym projektem szukają danych kontaktowych. Do najczęściej udostępnianych należy adres email, który umożliwia szybki kontakt. Warto podać również adres strony internetowej.
zdjęcie profilowe i w tle – zdjęcie profilowe powinno wyglądać profesjonalnie. Natomiast grafika w tle powinna komponować się z projektami autora, aby profil był spójny.
używane narzędzia – warto wymienić narzędzia użyte go projektu oraz 3 pozycje, które go opisują.
Behance to popularna platforma, na której swoje prace prezentują graficy z całego świata. Dlatego warto stworzyć na niej profesjonalny profil oraz umieszczać wysokiej jakości prace. To pozwoli prędzej odnaleźć się klientom lub pracodawcom.
Założony w 2006 roku serwis Behance należy do grupy Adobe. Daje on możliwość zaprezentowania prac graficznych w formie projektów, które mogą mieć postać grafik, zdjęć lub filmów.
Portfolio na Behance - na co warto zwrócić uwagę?
Kluczową rolę w osiągnięciu sukcesu na Behance pełni przemyślane i dopracowane portfolio. Znajdujące się tam prace muszą być wysokiej jakości i mieścić się w wyznaczonych przez portal wymiarach. Nawet z pozoru nieznaczna różnica 1 piksela między elementem projektu a wgrywanym na serwer, może spowodować tzw. „rozjechanie”.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Umowa zawarta na odległość Zgodnie z przepisem art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta umowa zawarta na odległość to umowa zawarta z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość […]
Muzyka pełni istotną funkcję w filmie, tworząc atmosferę i wzmacniając przekaz. Jednakże nie można swobodnie i dowolnie wykorzystywać utworów muzycznych w produkcjach filmowych, ponieważ każda kompozycja jest objęta ochroną prawną prawnoautorską. Zazwyczaj aby legalnie użyć danego utworu, konieczne jest uzyskanie odpowiedniej licencji lub zgody właściciela kompozycji muzycznej.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo