Behance to popularny serwis, który umożliwia zarabianie grafikom na swoim talencie. W dobie wysokiej konkurencji, o sukcesie decyduje nie tylko wysoka jakość świadczonych usług, ale także prawidłowa prezentacja prac: zdjęć, filmów, grafik, itd. Dlatego warto od początku dbać o swój wizerunek na tej platformie, aby łatwiej zainteresować projektami klientów lub pracodawców. Jak stworzyć na Behance portfolio, które przyciągnie uwagę?

Jak działa Behance?

Założony w 2006 roku serwis Behance należy do grupy Adobe. Daje on możliwość zaprezentowania prac graficznych w formie projektów, które mogą mieć postać grafik, zdjęć lub filmów. Obecność na Behance jest obecnie standardem w świecie osób pracujących kreatywnie i często staje się dla nich źródłem zleceń, zwłaszcza że od pewnego momentu działa tam sekcja Jobs, którą można wykorzystać do poszukiwania pracy.

Potencjalni zleceniodawcy lub poszukiwacze inspiracji już od strony głównej mogą zacząć przeglądać ciekawe projekty. Szczególną uwagę przykuwa sekcja „Najlepsze w Behance”, w której zgromadzone są najczęściej wyświetlane grafiki z największą liczbą polubień.

Aby obejrzeć prace z jakiejś konkretnej kategorii, można wybrać typ grafiki, a następnie jeden z dodatkowych filtrów, np. projekty postaci, szkice, komiksy, koszulki czy projekty opakowań. Jeszcze bardziej szczegółową selekcję umożliwia wybór programu, w którym został wykonany projekt.

Po kliknięciu wybranej pracy trafia się na stronę z jej szczegółami, opisem, tagami i można przejść do innych projektów autora.

Portfolio na Behance – wymiary grafik

Kluczową rolę w osiągnięciu sukcesu na Behance pełni przemyślane i dopracowane portfolio. Znajdujące się tam prace muszą być wysokiej jakości i mieścić się w wyznaczonych przez portal wymiarach. Nawet z pozoru nieznaczna różnica 1 piksela między elementem projektu a wgrywanym na serwer, może spowodować tzw. „rozjechanie”.

Kiedyś, w celu wstawienia profesjonalnych projektów graficznych, należało skorzystać z konta Pro. Obecnie wszystkie funkcje serwisu dostępne są za darmo, a bardziej zaawansowane opcje przeniesione zostały do nowej aplikacji – Adobe Portfolio.

Aktualne wymagania serwisu Behance:

TYPY PLIKÓW: JPEG (rekomendowany), GIF (dla zawartości projektu, ale nie do okładek), PNG.

 

WYMIARY: szerokość maksymalna to 1400px. Mniejsze obrazy będą wyświetlane w ich oryginalnym rozmiarze, z dodatkiem ramki o szerokości 100px.

 

PROFIL KOLORÓW: RGB. Wszystkie grafiki o profilu CMYK są konwertowane do RGB.

 

ROZMIAR: 1mb lub mniej.

Tworzenie podglądu projektu

Tworzenie prezentacji na Behance wymaga odpowiedniego zaplanowania. Tworząc podgląd grafiki należy wybrać jego kluczowe cechy, które interesują potencjalnych klientów. Do wyboru mamy m.in.: materiały reklamowe, gify i animacje oraz filmiki.

Warto stworzyć linie pomocnicze, które pozwalają zobaczyć koniec tła i początek grafiki. Efektem jest estetyczny projekt, który można powiększać. Jeśli korzystamy z konta Pro, będziemy mogli wgrać projekt, który domyślnie posiada opcję powiększania.

W celu promocji projektu, w dolnej części można dodać przyciski do mediów społecznościowych, np. Facebooka.

Portfolio grafika na Behance – o czym warto pamiętać?

Behance należy do portali graficzno – społecznościowych, dlatego ważne jest promowanie własnych projektów, jak i aktywność. Im więcej autor się udziela, tym większa rozpoznawalność.

Warto wiedzieć, że oprócz zakończonych projektów, serwis pozwala na dodawanie tzw. work in progress, czyli takich, które użytkownicy mogą komentować i tym samym wpływać na ich tworzenie. Wykorzystanie tej opcji umożliwia wzbudzanie zainteresowania wśród społeczności oraz budowanie marki osobistej grafika.

Kolejną zaletą jest opcja połączenia z innymi stronami prezentującymi tego typu projekty, np. Webdesign Served lub Branding Served.

Na prezentowanie autora w Behance wpływa kilka elementów:

  • tytuł i opis – to elementy, które informują użytkowników o tematyce projektu i tym samym o umiejętnościach autora. Wśród użytkowników znajdują się artyści szukający inspiracji, klienci oraz pracodawcy.
  • pokazywanie procesu tworzenia – dla użytkowników prezentacja etapów tworzenia projektu może być interesująca. Dlatego można to zrobić na kilka sposobów, m.in. za pomocą zrzutów ekranu.
  • udostępnienie danych kontaktowych – klienci i pracodawcy zainteresowani danym projektem szukają danych kontaktowych. Do najczęściej udostępnianych należy adres email, który umożliwia szybki kontakt. Warto podać również adres strony internetowej.
  • zdjęcie profilowe i w tle – zdjęcie profilowe powinno wyglądać profesjonalnie. Natomiast grafika w tle powinna komponować się z projektami autora, aby profil był spójny.
  • używane narzędzia – warto wymienić narzędzia użyte go projektu oraz 3 pozycje, które go opisują.

Behance to popularna platforma, na której swoje prace prezentują graficy z całego świata. Dlatego warto stworzyć na niej profesjonalny profil oraz umieszczać wysokiej jakości prace. To pozwoli prędzej odnaleźć się klientom lub pracodawcom.

Przeczytaj też nasz tekst o innym serwisie dla grafików: jak promować się na Dribbble?

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Podatek Belki — czy zostanie zniesiony?

W Ministerstwie Finansów obecnie są prowadzone prace nad zniesieniem podatku od zysków kapitałowych, czyli podatkiem…

5 godzin temu

Placówka oświatowa – w jaki sposób można założyć, taką działalność? Rozliczenia względem ZUS i US

Zastanawiasz się jak założyć placówkę oświatową? W dzisiejszym artykule napiszemy kilka słów na temat takich…

5 godzin temu

Analiza sentymentu z wykorzystaniem AI. Jak pomaga wprowadzić zmiany w biznesie?

W dobie cyfrowej transformacji firmy mają dostęp do niespotykanej dotąd ilości danych na temat swoich…

8 godzin temu

Wizualne przekazywanie emocji: moc obrazów w marketingu cyfrowym

Ludzie od zarania dziejów wykorzystywali obrazy w swojej komunikacji. Czy to malowidła w jaskiniach tworzone…

8 godzin temu

Wpłata na ZFŚS do 31 maja – kogo dotyczy?

Zastanawiasz się kogo dotyczy przekazywanie wpłat na ZFŚS do 31 maja? W dzisiejszym artykule odpowiemy…

4 dni temu

Dziedziczenie spółki z o.o. – jakie są zasady dziedziczenia udziałów w spółce?

Zasada stanowi, że udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością podlegają dziedziczeniu jak każdy inny składnik…

4 dni temu